orgeltje schreef:meboy schreef:orgeltje schreef:Blijkbaar ben ik de eerste die het wel met die jongen eens kan zijn.
Het is dan ook jammer dat zo'n jongen gelijk door iedereen veroordeeld wordt. Het is naar mijn inziens een goede keuze van die jongen als je christen wil zijn, dat je dan ook voor een christelijke levenspartner kiest. De verkering en het huwelijk zijn niet bedoeld voor evangelisatie.
Maar het belangrijkste is dat de bijbel ons aan wijst dat we niet met een ongelovige moeten trouwen.
Maar er zijn natuurlijk ook een hoop praktische bezwaren in een huwelijk als een van bijde niet christelelijk is.
Kortom naar mijn inziens heeft die jongen goed gehandelt als hij het maar duidelijk aangeeft waarom.
Dus ze is pas christelijk als ze lid van de ger-gem is!?? Gewaagde stelling... Dat ben ik dus absoluut niet met je eens.
Dan moet je mij eens aanwijzen waar ik gezegd heb dat zij per se van de ger gem moet zijn
Mvdijk geeft in de beginpost aan naar de kerk (ger-gem) te gaan en van plan te zijn zich daar bij aan te sluiten. Vervolgens zeg jij te kunnen begrijpen dat die jongen verkering weigert; ze is immers nog geen christen...
De jongen geeft duidelijk aan waarom; ze is nog geen ger-gem. Jij geeft aan het met die jongen eens te zijn. Dus zo absurd is mijn aanname nog niet.
Excuses als de reactie nogal pittig was; ben nogal licht geraakt als het de exclusiviteit van de ger-gem betreft.