Nieuwe Testament voor motorrijders........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 16 jul 2004 06:52

Over chargeren gesproken,

waarom moet iemand met statenvertaling nou weer gergem zijn. Ik lees dagelijks de statenvertaling en voel mij trots een Protestant Kerkelijke Nederlander (of iets dergelijks) te zijn (natuurlijk wel op gereformeerde grondslag!!)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 08:50

ErikV schreef:Over chargeren gesproken,

waarom moet iemand met statenvertaling nou weer gergem zijn. Ik lees dagelijks de statenvertaling en voel mij trots een Protestant Kerkelijke Nederlander (of iets dergelijks) te zijn (natuurlijk wel op gereformeerde grondslag!!)

Heb je toch iets niet goed begrepen. Als ik Pieter typeer als een goed Gergemmer omdat hij de SV hoog in 't vaandel heeft staan, impliceert dat niet dat PKN-ers geen statenvertaling zouden lezen!!. Snap je dat :mrgreen: ?
Geen commentaar

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 16 jul 2004 08:55

Heb je toch iets niet goed begrepen. Als ik Pieter typeer als een goed Gergemmer omdat hij de SV hoog in 't vaandel heeft staan, impliceert dat niet dat PKN-ers geen statenvertaling zouden lezen!!. Snap je dat ?

Als ik puur deze berichten kan ik nergens uit opmaken dat Pieter gergem is, dus misschien heb jij dat uit eerdere berichten begrepen? Anders blijf ik bij mijn opmerking.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 08:56

ErikV schreef:

Heb je toch iets niet goed begrepen. Als ik Pieter typeer als een goed Gergemmer omdat hij de SV hoog in 't vaandel heeft staan, impliceert dat niet dat PKN-ers geen statenvertaling zouden lezen!!. Snap je dat ?

Als ik puur deze berichten kan ik nergens uit opmaken dat Pieter gergem is, dus misschien heb jij dat uit eerdere berichten begrepen? Anders blijf ik bij mijn opmerking.

Haha, okay, ik had voorinfo, wist dat Pieter tot de ware kerk behoorde (lees: GerGem). Dus je opmerking houdt geen stand :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 16 jul 2004 09:00

Okay neem mijn opmerking terug.

Ben echter wel zeer duidelijk in mijn trots gekrenkt. De ware kerk noem je dat, zo'n afvallige (lees afgescheiden) kerk. Nee doe mij dan toch maar de kerk van den beginne met nu een ander naampje.

Mijn trost blijft de PKN, sub richting hervormd, sub sub richting gereformeerde bond. (ik weet niet meer hoe ik nu moet vertellen in welke kerk ik zit)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 09:09

ErikV schreef:Okay neem mijn opmerking terug.

Ben echter wel zeer duidelijk in mijn trots gekrenkt. De ware kerk noem je dat, zo'n afvallige (lees afgescheiden) kerk. Nee doe mij dan toch maar de kerk van den beginne met nu een ander naampje.

Mijn trost blijft de PKN, sub richting hervormd, sub sub richting gereformeerde bond. (ik weet niet meer hoe ik nu moet vertellen in welke kerk ik zit)

Sub richting, sub...., sub....., je weet niet meer hoe je moet vertellen in welke kerk je zit maar toch is de PKN je trots?

Snappikniet.....
Geen commentaar

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 16 jul 2004 09:13

Goed dan, na enige doctorale studies denk ik nu te weten hoe het wel moet namelijk:

Ik ben nederlands hervormd binnen de protestante kerk in nederland. Binnen dit verhaal ben ik ook nog lid van de Gereformeerde Bond.

Deze laatste betreft mijn trots. Dat jij niet kan begrijpen dat je trots kan zijn op een kerk dat begrijp ik, wat hebben jullie nou om trots op te zijn.
Afscheiding na afscheiding. Nee dan toch maar lekker ouderwets veilig.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 09:20

ErikV schreef:Goed dan, na enige doctorale studies denk ik nu te weten hoe het wel moet namelijk:

Ik ben nederlands hervormd binnen de protestante kerk in nederland. Binnen dit verhaal ben ik ook nog lid van de Gereformeerde Bond.

Deze laatste betreft mijn trots. Dat jij niet kan begrijpen dat je trots kan zijn op een kerk dat begrijp ik, wat hebben jullie nou om trots op te zijn.
Afscheiding na afscheiding. Nee dan toch maar lekker ouderwets veilig.

Tsja, da's het probleem met die hervormden. Altijd zo trots op de "vaderlandse kerk". Sentimenteel geneuzel......
Geen commentaar

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 16 jul 2004 09:25

Motormuis schreef:Tsja, da's het probleem met die hervormden. Altijd zo trots op de "vaderlandse kerk". Sentimenteel geneuzel......

Ja, ja als je geen zinnige antwoorden meer hebt dan, is het opeens sentimenteel geneuzel.

Nou geloof ik zo wie zo niet dat dat bestaat, daar voor is sentiment te belangrijk, en je wilde toch zeker niet zeggen dat er tussen jullie en de ger gem in ned geen sentimenteel (geneuzel) is geweest en nog is.

Nog steeds trotszijnde groet ik u hartelijk

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 09:30

ErikV schreef:
Motormuis schreef:Tsja, da's het probleem met die hervormden. Altijd zo trots op de "vaderlandse kerk". Sentimenteel geneuzel......

Ja, ja als je geen zinnige antwoorden meer hebt dan, is het opeens sentimenteel geneuzel.

Nou geloof ik zo wie zo niet dat dat bestaat, daar voor is sentiment te belangrijk, en je wilde toch zeker niet zeggen dat er tussen jullie en de ger gem in ned geen sentimenteel (geneuzel) is geweest en nog is.

Nog steeds trotszijnde groet ik u hartelijk

Haha, dat je trots nog maar eens gebroken zou mogen worden :mrgreen: :mrgreen:

Maar goed, vind trots zijn op de vaderlandse kerk nog steeds sentimenteel gedoe. Enne, ik ben zeker niet trots op m'n kerk. Verre van. Ik ben een Gergemmer die zich thuis voelt in bepaalde GG's, CGK en PKN/Hervormden. Vind het volslagen irrelevant die kerkmuren.

Laat een aantal dominees uit de GG dit niet horen, want die veronderstellen dat ik met hart en ziel binnen de GG sta. Ik voel me er ook prima hoor, maar ben er absoluut niet mee getrouwd. Ik kerk waar ik me thuis voel en aangezien bepaalde dingen nogal rigoreus kunnen veranderen in een kerkverband, zie ik lidmaatschap bij een kerk niet als statisch maar als dynamisch.

Ik groet jou ook hartelijk :wink:
Geen commentaar

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 16 jul 2004 09:34

Als we nu dan toch serieus worden denk ik dat ik het wel aardig met je eens bent. En heel eerlijk heb ik in maart en april ook nog getwijfeld of mijn "trots" wel gehandhaaft kon worden, maar na enige twijfeling eigenlijk tot dezelfde conclusie gekomen. Ik voel me thuis in mijn gemeente (lees duidelijk niet gehele kerk), waar niets verandert dus dan toch maar deze conclusie getrokken.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 09:41

ErikV schreef:Als we nu dan toch serieus worden denk ik dat ik het wel aardig met je eens bent. En heel eerlijk heb ik in maart en april ook nog getwijfeld of mijn "trots" wel gehandhaaft kon worden, maar na enige twijfeling eigenlijk tot dezelfde conclusie gekomen. Ik voel me thuis in mijn gemeente (lees duidelijk niet gehele kerk), waar niets verandert dus dan toch maar deze conclusie getrokken.

Ah joh, precies, gewoon blijven dan. Als het niet nodig is om weg te gaan, lekker blijven.

En ik ben het ook wel aardig met jou eens :mrgreen:
Geen commentaar

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2004 13:36

Pieter, misschien goed je er eerst wat meer in de verdiepen.

Bij deze wat meer info over deze bijbel:

Bijbel

Het idee om een speciale bijbel voor motorvolk te maken komt niet van onszelf, vele landen zijn ons daar in voorgegaan. Maar in Nederland kennen we al wel een uitgave van de bijbel voor sporters “Meer dan overwinnaars” genaamd, dus niets nieuws onder de zon. Het is niet een nieuwe vertaling van de bijbel, want in de Highway to Heaven is het nieuwe testament en de psalmen en spreuken te vinden uit “Het Boek”. We hebben gekozen voor deze vertaling omdat het in de taal van deze tijd geschreven is en dus begrijpelijker voor mensen die niet gewend zijn om in de bijbel te lezen.

Wat maakt het een Bijbel voor motorvolk?

Ten eerste is het een handig zakformaat, waar altijd wel een plekje voor is in je motorjas of tas. De cover zal de doelgroep zeker aanspreken, een groep motorrijders onderweg, en met vetgedrukte letters Highway to Heaven. Als je gaat bladeren zie je getuigenissen van leden van de CMA met daarbij kleurige foto´s van de diverse personen en hun motoren. Achterin zijn allerhande adressen en telefoonnummers van hulporganisatie te vinden. Maar ook een gebed, voor degene die wèl wil bidden maar niet weet hoe. En een handleiding, voor als je wel in die bijbel wilt lezen maar niet weet waar te beginnen.

Bruggen bouwen

We zijn heel dankbaar voor al die giften en ook dat de diverse gemeentes ons in staat hebben gesteld om uit te leggen wat we precies doen en wat ons drijft. Heel graag willen we op die manier ook bruggen bouwen, tussen de kerk en de mens die daar zo van vervreemd is. De motorrijder/biker voelt zich doorgaans niet thuis in “de kerk”, meestal zien ze er ook een beetje anders uit dan de doorsnee kerkbezoeker. We hopen met onze medewerking aan diensten te bereiken dat die ander, zich geen vreemde eend voelt, maar vooral welkom.

Glorie aan God de Vader de Zoon en de Heilige Geest, die dit mogelijk maakt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 16 jul 2004 14:03

Kijk, met de bedoeling achter die hele motorbijbel is niets mis. Ik juich initiatieven om bepaalde groepen in de samenleving met het evangelie te bereiken alleen maar toe.

Alleen vraag ik me soms af, of we niet doorschieten. Want waar leg je de grens?

Of moeten we gewoon geen grenzen stellen als het om evangelisatie (want dat is het feitelijk) gaat?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2004 14:05

Wat zou je willen begrenzen dan.

En wat is je bijbelse motivatie om evangelisatie te begrenzen...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”