Ik gun het mijn vriend zo graag dat ik nog maagd was..Vr297.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jul 2004 15:16

Ik denk dat veel mensen die een vraag stellen niet eens weten dat er een forum is hier.

Bovendien worden de vragen volledig anoniem gesteld, al kan ik me wel voorstellen dat sommige reacties op het forum niet altijd even aangenaam kunnen zijn voor een vraagsteller.

Tevens kunnen andere forummers misschien wat met reacties op en meningen over vragen uit de vragenrubriek.

Wat mij betreft dus gewoon laten zo.Misschien is het een idee om op de pagina waar men de vraag kan stellen aan te geven dat er over de vragen gediscusieerd kan worden hier op het forum.

Dan kan degene die een vraag wil stellen zelf beslissen of hij/zij daarmee akkoord gaat of niet.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2004 15:23

Ik denk dat veel mensen die een vraag stellen niet eens weten dat er een forum is hier.

En die mensen denken dus in volledige anoniemiteit een vraag te kunnen stellen. Kun je je voorstellen hoe het overkomt als je er later achterkomt dat jouw vertrouwelijke vraag hier besproken is?

Tevens kunnen andere forummers misschien wat met reacties op en meningen over vragen uit de vragenrubriek.

Maar daarvoor behoef je er niet over te discussiëren.

Misschien is het een idee om op de pagina waar men de vraag kan stellen aan te geven dat er over de vragen gediscusieerd kan worden hier op het forum. Dan kan degene die een vraag wil stellen zelf beslissen of hij/zij daarmee akkoord gaat of niet.

Me dunkt dat dat een extra barrière opwerpt om je vraag te stellen.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jul 2004 15:34

Klaas schreef:En die mensen denken dus in volledige anoniemiteit een vraag te kunnen stellen. Kun je je voorstellen hoe het overkomt als je er later achterkomt dat jouw vertrouwelijke vraag hier besproken is?

Dus als ze zien dat hun vraag hier op het forum besproken is zijn ze volgens jou opeens niet meer anoniem?Explane..

Klaas schreef:Maar daarvoor behoef je er niet over te discussiëren
.

Ow, dus jij vind dat andere mensen niks kunnen met meningen van anderen?Waarom worden er dan uberhaupt vragen gesteld?

Misschien is het een idee om op de pagina waar men de vraag kan stellen aan te geven dat er over de vragen gediscusieerd kan worden hier op het forum. Dan kan degene die een vraag wil stellen zelf beslissen of hij/zij daarmee akkoord gaat of niet.

Klaas schreef:Me dunkt dat dat een extra barrière opwerpt om je vraag te stellen.

Dat zal voor iedereen persoonlijk zijn.Voor de een juist wel en voor de ander niet, omdat die misschien weer graag meningen van meerderen hoort zodat dat zijn/haar visie op bepaalde dingen kan bepalen.

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 15 jul 2004 18:43

helemaal met Klaas eens.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2004 19:22

Dus als ze zien dat hun vraag hier op het forum besproken is zijn ze volgens jou opeens niet meer anoniem?Explane..

Ik zeg niet dat ze dan niet meer anoniem zijn. Als je echter verwacht dat je de vraag 1 op 1 stelt kan het tegenvallen als er anderen meeluisteren.

Ow, dus jij vind dat andere mensen niks kunnen met meningen van anderen?Waarom worden er dan uberhaupt vragen gesteld?

Je eerste vraag snap ik niet helemaal. Op je tweede vraag zou ik zeggen dat de mensen die een vraag stellen via die rubriek een vraag stellen aan een 'deskundige'. Bij mijn weten val jij daar niet onder.

Dat zal voor iedereen persoonlijk zijn.Voor de een juist wel en voor de ander niet, omdat die misschien weer graag meningen van meerderen hoort zodat dat zijn/haar visie op bepaalde dingen kan bepalen.

Die laatste groep kan prima terecht op het forum. Ik denk dat de rubriek juist bedoeld is voor mensen die een antwoord van een dominee oid willen.

Als je Henkie's mededeling leest bovenaan dit forum dan zul je ook zien dat dit onderdeel bedoeld is om te reageren op de gegeven antwoorden. Blijkbaar is het sowieso niet de bedoeling dat Jan en alleman zijn of haar mening over de vragen gaat geven. En al helemaal niet over de vraagstellers.

Klaas

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jul 2004 22:47

Klaas schreef:

Ik zeg niet dat ze dan niet meer anoniem zijn. Als je echter verwacht dat je de vraag 1 op 1 stelt kan het tegenvallen als er anderen meeluisteren.

Je eerste vraag snap ik niet helemaal. Op je tweede vraag zou ik zeggen dat de mensen die een vraag stellen via die rubriek een vraag stellen aan een 'deskundige'. Bij mijn weten val jij daar niet onder.

Die laatste groep kan prima terecht op het forum. Ik denk dat de rubriek juist bedoeld is voor mensen die een antwoord van een dominee oid willen.

Als je Henkie's mededeling leest bovenaan dit forum dan zul je ook zien dat dit onderdeel bedoeld is om te reageren op de gegeven antwoorden. Blijkbaar is het sowieso niet de bedoeling dat Jan en alleman zijn of haar mening over de vragen gaat geven. En al helemaal niet over de vraagstellers.

Klaas

Je zei in je vorige post dat mensen denken in volledige anoniemiteit hun vragen denken te kunnen stellen.Daarmee wekte je bij mij de gedachte op dat jij dacht dat hun anonimiteit verloren gaat.Niet dus, want dat gebeurd niet op deze manier.

En wanneer ben je trouwens 'deskundig'?Dat is een erg rekbaar begrip lijkt me.

Tegenvallen dat anderen meeluisteren?Ben je nu echt zo kortzichtig of lijkt dat maar zo? :mrgreen:

Jij denkt dus dat er niemand 'meeluistert' als je in een vragenrubriek op internet een vraag stelt??How stupid :mrgreen:

Dus jij kan alleen reageren op antwoorden, zónder op de vraag in te gaan?
Wordt een beetje moeilijk lijkt me.Meestal komt een antwoord voort uit een daaraan voorafgegane vraag.Beetje gek als je daar dan niet op ingaat.

Ook maak ik uit alles op dat een antwoord van een 'deskundige' voor jou onfeilbaar is.
Je mag zelf ook wel een mening vormen lijkt me, ook al wijkt die af van de mening van een deskundige.

Ook is het zo dat je op het forum niet anoniem dingen kan vragen dus daarom doen veel mensen dat liever in de vragenrubriek.Ze kunnen dan zelf altijd reageren als hun vraag op het forum ter sprake komt, en zelf zelfs meediscusieren, zonder hun anonimiteit te verliezen.

Lijkt me beter dan je vraag gelijk op het forum te plaatsen :wink:

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 16 jul 2004 07:45

Je begrijpt het echt niet hè?

Klaas

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 jul 2004 12:19

Klaas schreef:Je begrijpt het echt niet hè?

Klaas

Nee, denk het ook niet.Jij nog wel? :wink:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 16 jul 2004 13:40

Met uw permissie heb ik dit topic niet helemaal doorgelezen :oops:
Mocht dat echt nodig zijn, laat het me dan even weten...

In z'n algemeenheid lijkt het me verstandig om het gedrag van anderen hier niet te bespreken en daar een oordeel over te geven. Is ook niet echt fijn om terug te lezen, lijkt me.

Dus graag in z'n algemeenheid over een bepaald gedrag praten (al is dat hier nogal lastig) en dus niet te persoonlijk worden.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Ik gun het mijn vriend zo graag dat ik nog maagd was..Vr

Berichtdoor Acire » 07 nov 2004 15:55

Markie schreef:Vraag: Ik heb sinds kort een hele lieve vriend en onze relatie is erg serieus. We hebben zelfs al trouwplannen. Voordat ik hem kende heb ik twee keer eerder verkering gehad waar ook geslachtsgemeenschap in voorkwam. Mijn vriend vindt dit heel moeilijk en zelf heb ik er ook grote moeite mee omdat ik zo graag zou willen dat hij de eerste was voor mij en niet nummer drie. We hebben veel gepraat en hij heeft het al een plekje kunnen geven, maar ik vind het nog heel moeilijk. Ik voel me schuldig en elke keer denk ik "had ik het maar anders gedaan". Ik gun mijn vriend het zo graag dat ik nog maagd was. Juist omdat ik nu zie dat seks binnen het huwelijk hoort en niet zomaar in de verkeringstijd. Hebt u tips voor ons om dit op een goede manier te verwerken en hoe ik die depressieve gevoelens weg kan krijgen? Ik voel me schuldig, maar tegelijk ook gebruikt omdat die vorige jongens hun verantwoordelijkheid niet gekend hebben. Ook kan ik erg weinig informatie vinden over dit onderwerp waar wij wel veel behoefte aan hebben. Alvast bedankt voor uw reactie!

Dit wilde ik even kwijt hier.
Deze schrijfster voelt zich schuldig, maar ook misbruikt.Belachelijke stelling!!
Was ze er zelf niet bij toen eea gebeurde?En dan vervolgens een ander in de schoenen schuiven dat die hun verantwoordelijkheid niet kenden.

Beste vragenstelster, je had dit na die 1e keer toch ook al kunnen weten lijkt me?

Ga dan niet een ander wijzen op verantwoordelijkheden die je zelf ook had kunnen nemen!

Die had je zéker na die eerst keer zéker kunnen weten lijkt me.
Maar dan gebeurd het dus weer en dan wijs je iemand anders op verantwoordelijkheden.
Komt vreselijk arrogant op me over, en ik wilde hier even mijn hart over luchten.

Hoi Markie!!

Ik ben het niet helemaal met je on eens, maar wil dit toch nog wel ff zeggen:
Het kan zijn dat de een veel 'sneller' is dan de ander, en dat de een over de grenzen gaat van de ander. In een goede relatie zal dit niet zo snel voorkomen, maar toch denk ik dat dat kan.
Even voorbeeldje; vriendinnetje van mij kreeg op dr 16e voor t eerst verkering met n goser die al verschillende vriendinnetjes had gehad. Die goser wilde steeds verder en verder. Zij wist niet wat 'normaal was' en ze durfde geen nee te zeggen. Na 2 weken ging het uit. Ze waren er allebei bij, en ze zijn allebei schuldig, maar toch vind ik dat die goser dan z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen!!

Zo kan het eventueel misschien ook geweest zijn bij de persoon die de vraag stelde!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 08 nov 2004 17:50

Ja, dat kan ook zeker wel!

Maar het feit dat het meerdere keren is gebeurd maakt mij wel aan het twijfelen.

Kijk, als het 1x is enfin.Maar dan ook weer een 2e keer.Dat geeft opzich niets, maar ga dan niet je verantwoordelijkheid bij anderen liggen.

En na 2 weken lijkt me wel erg ongezond ook.Dan moet je toch wel kunnen begrijpen dat er iets mis is lijkt me.Ook als 16 jarige.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 nov 2004 18:50

Markie schreef:En na 2 weken lijkt me wel erg ongezond ook.Dan moet je toch wel kunnen begrijpen dat er iets mis is lijkt me.Ook als 16 jarige.

Moet je nog steeds wel nee durven zeggen...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 08 nov 2004 19:09

Acire schreef:
Markie schreef:En na 2 weken lijkt me wel erg ongezond ook.Dan moet je toch wel kunnen begrijpen dat er iets mis is lijkt me.Ook als 16 jarige.

Ja das waar.

Maar de 2e keer weer lijkt me wel erg stug, of denk ik dan zó dom?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2004 00:52

Markie schreef:
Acire schreef:

Ja das waar.

Maar de 2e keer weer lijkt me wel erg stug, of denk ik dan zó dom?

Whatever, het is niet aan ons ter beoordeling. Punt. :wink:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 nov 2004 23:15

Uit :mrgreen:

Terug naar “Archief”