Goed gerucht van onze naasten he, weten we het nog?

Moderator: Moderafo's
The_Pim schreef:Mensen,
Motormuis schreef:The_Pim schreef:Mensen,
Ja Pim, goed Pim![]()
Dit valt allemaal toch wel mee? We mogen het geschreeuw van dominees toch wel bespreken? Dat is toch puur objectief? De ene schreeuwt nou eenmaal harder dan de ander. Je moet het idd niet belachelijk gaan maken, omdat er nou eenmaal mensen zijn die niet anders kunnen.
Motormuis schreef:The_Pim schreef:Mensen,
Ja Pim, goed Pim![]()
Dit valt allemaal toch wel mee? We mogen het geschreeuw van dominees toch wel bespreken? Dat is toch puur objectief? De ene schreeuwt nou eenmaal harder dan de ander. Je moet het idd niet belachelijk gaan maken, omdat er nou eenmaal mensen zijn die niet anders kunnen.
Maar we mogen het wel bespreken volgens mij. Al is de relevantie mijns inziens niet heel groot om dit te bespreken. Maar ja, dat geldt van heel veel topics hier![]()
![]()
![]()
Bijv. het topic "Fietsen met een rok", een onzinniger topic heb ik nog niet gevonden
The_Pim schreef:Motormuis schreef:The_Pim schreef:Mensen,
Ja Pim, goed Pim![]()
MM, ik veroordeel jou of iemand anders ook niet hoor, tenminste dat is niet mijn bedoeling. Maar we doen het zo snel he: Meer tijd verdoen in het praten over iemand dan tijd vrijmaken voor het bidden voor iemand..... Misschien is deze uitspraak wat zwaar op de maag, zo voor de lunch, maar laten we 'm maar ter harte nemen!
Motormuis schreef:Ik vind bepaalde dingen nou eenmaal erg vermakelijk. Van die uiterlijke dingen.
Pieter schreef:4) en dan ineens ook hun trouwring menen af te moeten doen
Nu je het zegt, wat kan daar toch de reden van zijn?
SDG schreef:Motormuis schreef:Ik vind bepaalde dingen nou eenmaal erg vermakelijk. Van die uiterlijke dingen.
Gelukkig maar dat je het nog als "vermakelijk" weet te zien. Helaas zijn er ook mensen -ik ken ze van nabij- die op zulke uiterlijke dwaasheden volledig zijn afgeknapt en de kerk de rug toe hebben gekeerd. Intriest, maar waar! Dan kun je praten als Brugman, benadrukken dat die vreemde kronkels alleen de buitenkant betreffen en dat het uiteindelijk toch om andere, diepere zaken gaat, maar het helpt niet meer, het landt niet meer. Men heeft dan zó de buik vol van die vreemde refo-folklore dat ze er gewoon niks meer mee te maken willen hebben.
Zouden die broeders dàt wel beseffen als ze weer beginnen te galmen?
Pieter schreef:Kortom, het gemeente-zijn is gewoon van geen kanten zoals Gods Woord ons voorschrijft. Hoe gaan jullie daarmee om?
SDG schreef:Pieter schreef:Kortom, het gemeente-zijn is gewoon van geen kanten zoals Gods Woord ons voorschrijft. Hoe gaan jullie daarmee om?
Nou, ik heb onlangs eens bij Motormuis gekerkt (toen de motor niet op de parkeerplaats stond, de muis was niet thuis). Maar serieus: dáár voelde ik wel het gemeente-zijn. Gearriveerdheid en gezapigheid is niet aan de orde wanneer je een nieuwe gemeente sticht op een Vinex-locatie waar bijna niemand meer naar de kerk gaat.
Helaas is dat op de meeste plaatsen anders: het gaat goed, we hebben een eigen dominee die het allemaal zo mooi weet te zeggen, de diaconie heeft miljoenen in kas, eigen scholen, rijk en verrijkt, geens dings gebrek...
Inderdaad, het heeft de naam dat het leeft, maar het is dood, zo dood als een pier!
Bid om een opwekking, broeders en zusters!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten