Niet meer veilig in de kerk?!?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Niet meer veilig in de kerk?!?!?

Berichtdoor Josh » 08 jul 2004 09:45

Niet meer veilig in de kerk?!?!

Je wordt de laatste tijd door o.a. de NCRV -reliwijzer en reliruilprogramma's- continue naar afgodische religies of levensfilosofieën gestuurd. Is dat niet supergek en supervreemd??? Ik vond van wel…. De 'C' uit NCRV staat toch voor 'christelijk'… En alle profeten in de Bijbel waarschuwen toch tegen afgoderij en afgodsdiensten?!

Wat nog vreemder was: bij nader onderzoekt blijkt dat de NCRV slechts een 'doorgeefluik' is; een spreekbuis. De NCRV is namens de Raad van Kerken bezig!!! Het wordt nog gekker !!!

Wat blijkt namelijk: de Raad van Kerken heeft zgn. 'Beraadsgroepen' opgericht met afgezanten uit alle religies. De RvK wil 'respektvol samenwerken en samengaan met diverse religies…'. Dit terwijl GOD door de gehele Bijbel zegt, dat ie dat niet wil hebben!!!

Toch gaat de Raad van Kerken door om via respekt en dialoog gezamenlijke erediensten (=afgodendiensten!) te organiseren. Het doel is uiteindelijk om religies samen te voegen voor vrede en dat je dus kan 'relihoppen' door 'relisjoppen'....

Ik heb een paar links hierover gevonden:
http://www.sign2god.com/charta/Interrel ... RI-NL.html
en
http://www.sign2god.com/charta/universele-kerk.html

Maar het blijkt dat de Raad van Kerken nog verder wil gaan; samen met het CDA overigens, want uit een recente uitzending van 'Schepper en Co' van de spreekbuis NCRV blijkt dus, dat ze ook de 'monotheistische geloven' -Islam, Judaisme en Christendom- wil samenvoegen tot één godsdienst met één god….
Lees maar: http://www.sign2god.com/evenementen/TV/NCRV-god.html

Als noch Islam noch Judaisme in Jezus als Zoon van GOD geloven….welke 'god' is dat dan eigenlijk????

Kortom: als een overkoepelend kerkorgaan als de Raad van Kerken meehelpt aan samenvoegen van afgodische religies met het Christelijk geloof…ben je dan nog wel veilig in je kerk???????

Wat denk jij?????

Josh

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 08 jul 2004 10:26

Of ik nog veilig ben in de kerk.

Dat moet een ieder in zijn of haar gemeente nagaan. En als blijkt dat je kerk afdwaalt van waar het om gaat(: Belijden dat Jezus Christus de Zoon van God is en handelen vanuit Gods Woord) Dan is het natuurlijk gemakkelijk om een andere gemeente te vinden waar dat wel klopt, maar ik denk dat je in eerste instantie verantwoordelijkheid moet nemen, door je in je gemeente te laten gelden, dat men afdwaalt waar het nou eigenlijk om draait. Ik zie daarom het veranderen van gemeente om deze reden ook echt pas als laatste redmiddel.

Dus mijn antwoord op de vraag of ik nog wel veilig ben in de kerk is: Dat ligt aan jezelf, want het christendom is een persoonlijke religie waar je zelf voor moet kiezen, maar waar je ook deel van één lichaam uit maakt. Laat je door God leiden, dat is mijn visie...
Laat je leiden door Hem!

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 08 jul 2004 11:14

Of ik nog veilig ben in de kerk?

Dacht het wel. Mijn heil is van de Heer alleen. Ik weet me geborgen in Christus. Mijn veiligheid is niet afhankelijk van kerken of overkoepelende organen.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 08 jul 2004 20:24

Inderdaad, je veiligheid is niet afhankelijk van een kerk.

caesar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mar 2004 23:28

Berichtdoor caesar » 09 jul 2004 22:26

De raad van Kerken is geen kerk, maar een overlegorgaan tussen al de mogelijke kerken die Nederland rijk is. Ook wereldwijd is er zo'n Wereldraad voor kerken. Van beide organen is bekend dat zij behoorlijk liberaal (vrijzinnig) zijn geworden in de afgelopen decennia. Voor liberale christenen gaat oecumene en interreligieuze dialoog vaak makkelijker dan orthodoxe, bevindelijke of evangelicale christenen. Het diep trieste van dit liberalisme is dat men de roots snel vergeet. Bij ons draait alles om Jezus Christus, Gods Zoon, onze Verlosser. Bij hen draait het vaak om geforceerde vrede en holle tolerantie.

Misschien wordt het idd tijd dat we de RvK 'Raad voor religieuze groeperingen' moeten gaan noemen.

Maarreh, Josh... Als één orgaan iets doet wat je niet zint, is niet gelijk de hele kerk slecht. Zelf heb ik helemaal niks met de Raad voor kerken of de Ncrv. Ik voel me veel meer aangesproken door de EO en de organisaties binnen de gereformeerde gezindte.

Zo'n reliwijzer (uit dat NCRV-artikel wat je linkt) vind ik echt fout en geeft duidelijk aan dat er 'iets' mis is bij de NCRV en met een deel van onze kerken!
Maar je zou het ook leuk als evangelisatie-object kunnen gebruiken. Je laat mensen 25 vragen invullen en wat ze ook zeggen, altijd komen ze bij Christus uit... :D

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2004 23:46

"Mijn hulp is van de Heer alleen,
die hemel, zee en aarde,
eerst schiep en sinds bewaarde".

Volgens mij hoef ik mij in het schip der Kerk niet onveilig te voelen. In de Kerk komen griezelige sekten niet voor (zoals Jehova's Getuigen die de H. Drievuldigheid ontkennen of Zevendedagadventisten of weet ik veel wat voor hopeloze betweters).

Misschien ben ik wat traditioneel, maar daar ben ik heel gelukkig mee.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Josh

Berichtdoor Josh » 14 jul 2004 12:17

terug naar topic!

Niet meer veilig in de kerk?!?!

Je wordt de laatste tijd door o.a. de NCRV -reliwijzer en reliruilprogramma's- continue naar afgodische religies of levensfilosofieën gestuurd. Is dat niet supergek en supervreemd??? Ik vond van wel…. De 'C' uit NCRV staat toch voor 'christelijk'… En alle profeten in de Bijbel waarschuwen toch tegen afgoderij en afgodsdiensten?!

Wat nog vreemder was: bij nader onderzoekt blijkt dat de NCRV slechts een 'doorgeefluik' is; een spreekbuis. De NCRV is namens de Raad van Kerken bezig!!! Het wordt nog gekker !!!

Wat blijkt namelijk: de Raad van Kerken heeft zgn. 'Beraadsgroepen' opgericht met afgezanten uit alle religies. De RvK wil 'respektvol samenwerken en samengaan met diverse religies…'. Dit terwijl GOD door de gehele Bijbel zegt, dat ie dat niet wil hebben!!!

Toch gaat de Raad van Kerken door om via respekt en dialoog gezamenlijke erediensten (=afgodendiensten!) te organiseren. Het doel is uiteindelijk om religies samen te voegen voor vrede en dat je dus kan 'relihoppen' door 'relisjoppen'....

Ik heb een paar links hierover gevonden:
http://www.sign2god.com/charta/Interrel ... RI-NL.html
en
http://www.sign2god.com/charta/universele-kerk.html

Maar het blijkt dat de Raad van Kerken nog verder wil gaan; samen met het CDA overigens, want uit een recente uitzending van 'Schepper en Co' van de spreekbuis NCRV blijkt dus, dat ze ook de 'monotheistische geloven' -Islam, Judaisme en Christendom- wil samenvoegen tot één godsdienst met één god….
Lees maar: http://www.sign2god.com/evenementen/TV/NCRV-god.html

Als noch Islam noch Judaisme in Jezus als Zoon van GOD geloven….welke 'god' is dat dan eigenlijk????

Kortom: als een overkoepelend kerkorgaan als de Raad van Kerken meehelpt aan samenvoegen van afgodische religies met het Christelijk geloof…ben je dan nog wel veilig in je kerk???????

Wat denk jij?????

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 12:19

Of ik nog veilig ben in de kerk?

Dacht het wel. Mijn heil is van de Heer alleen. Ik weet me geborgen in Christus. Mijn veiligheid is niet afhankelijk van kerken of overkoepelende organen.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Josh

Berichtdoor Josh » 14 jul 2004 12:44

Nou Klaas, dat zeg je wel....maaaaaarrrrrrr....

Als jij nou meedoet -in eenheid- met een kerk die meedoet met kerken/organisaties zoals de RvK dat doet, die:

A: besprenkelen ipv dopen
B: besprenkelen zonder geloof of geloofskennis
C: de zondag (=1e dag) heiligen ipv de Sabbat (=7de dag)
D: heiligenbeelden maken/aanbidden, terwijl God dit verboden heeft
E: een paus als plaatsvervanger van God op Aarde nemen ipv de Heilige Geest van GOD alhier
F: door 'gunstig stemmen' (=betekenis eucharistie!) met écht vlees (=hostie) tegen Gods wil ingaan (want Jezus heeft het offer al gebracht!)
G: hun leden niet leren over ontvangen van Geestesgaven en handoplegging (zodat niemand meer deelneemt aan de Geest)
H: zich schuldig maken aan oorlogen, sexueel misbruik, complotten (Jezuieten), mishandeling, etc

maak je je dan niet medeschuldig??? En als je weet dat deze dingen plaatsvinden en je blijft gewoon lid.... stem je dan niet toe met wat er gebeurd???

Word je in een dergelijke 'eenheid' niet een afgodisch lid van de wereld?!

Vraagt Jezus ons niet juist om gescheiden van de wereld te staan; heilig voor GOD??????

Zeg jij het maar!
Josh

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 12:46

Mijn heil is van de Heer alleen. Ik weet me geborgen in Christus. Mijn veiligheid is niet afhankelijk van kerken of overkoepelende organen.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Josh

Berichtdoor Josh » 14 jul 2004 13:19

Dus Klaas...jij doet niet mee met al de bovenbeschreven onbijbelse zaken als kinderbesprenkeling, eucharistie, Maria-verering, pausverering, zondagheiliging, onbijbelse kerkleer en onbijbelse riten en je neemt afstand van kerken?

Dan ben je waarlijk een Christen!

:?: :!:
Josh

Gebruikersavatar
pugna
Mineur
Mineur
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 dec 2003 16:38

Berichtdoor pugna » 14 jul 2004 13:31

Josh(ua)

Wordt het niet eens tijd dat jij je gaat verdiepen in de verschillen tussen de kerken.

Er is hier op Refoweb niemand, die pausen, maria of heiligen vereerd.

En voor eucharistie, klik hier.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 13:43

Dus Klaas...jij doet niet mee met al de bovenbeschreven onbijbelse zaken als kinderbesprenkeling, eucharistie, Maria-verering, pausverering, zondagheiliging, onbijbelse kerkleer en onbijbelse riten en je neemt afstand van kerken?


Ik ben in alles wat ik doe in mijn eigen geweten ten volle overtuigd.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Josh

Berichtdoor Josh » 14 jul 2004 14:32

Pugna, ik schreef hierboven, dat de Raad van Kerken -overkoepelend orgaan van zeer veel kerken- wel degelijk bezig is met samensmelten van kerken die misstanden tegen GOD en Gods Woord begaan.
En als je hier niet aan wil meedoen, zal je moeten uitgaan uit je kerk!

Ook de Wereld-evangelischen zijn (via WEA en EA) samengesmolten door het Evangelical Catholic Treaty (=ECT verdrag) met de Katholieke kerk en deze kerk begaat misstand op misstand tegen GOD en Gods Woord.

Kortom: alle kerken zijn weer aangesloten bij afgodische kerken/kerken die ingaan tegen GOD en Gods Woord.....

Lees dit nog maar eens:
Als jij nou meedoet -in eenheid- met een kerk die meedoet met kerken/organisaties zoals de RvK dat doet, die:

A: besprenkelen ipv dopen
B: besprenkelen zonder geloof of geloofskennis
C: de zondag (=1e dag) heiligen ipv de Sabbat (=7de dag)
D: heiligenbeelden maken/aanbidden, terwijl God dit verboden heeft
E: een paus als plaatsvervanger van God op Aarde nemen ipv de Heilige Geest van GOD alhier
F: door 'gunstig stemmen' (=betekenis eucharistie!) met écht vlees (=hostie) tegen Gods wil ingaan (want Jezus heeft het offer al gebracht!)
G: hun leden niet leren over ontvangen van Geestesgaven en handoplegging (zodat niemand meer deelneemt aan de Geest)
H: zich schuldig maken aan oorlogen, sexueel misbruik, complotten (Jezuieten), mishandeling, etc

Doen jullie mee aan deze kerkakties, kerkversmeltingen, kerkleer etc of doen jullie wat GOD van zijn kinderen vraagt en nemen jullie afstand van deze misstanden en 'gaan jullie uit'...???

Josh :?:

Josh

Berichtdoor Josh » 14 jul 2004 14:33

Dus Klaas: nogmaals de vraag want je geeft geen antwoord:

Dus Klaas...jij doet niet mee met al de bovenbeschreven onbijbelse zaken als kinderbesprenkeling, eucharistie, Maria-verering, pausverering, zondagheiliging, onbijbelse kerkleer en onbijbelse riten en je neemt afstand van kerken?

Dan (pas) ben je waarlijk een Christen!


Josh


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten