Moderator: Moderafo's
Annerieke schreef: Hij verlangt dat we rein en zuiver leven. wat dacht je hoe ik me gevoeld heb na die echtscheiding? Gesmeekt heb ik om vergeving en die kreeg ik! Maar het is niet zomaar even 'goed je best doen" (ja ook wel natuurlijk).
zie ik het echt zo zwaar?
joepie schreef:Bij ons in huis woont nu ook een stel "samen".
De vriend van mijn dochter woont tijdelijk bij ons in huis.
Is ook samen wonen maar toch ook weer niet.
Hij slaapt in de slaapkamer van mijn zoon, en mijn dochter heeft een kamer met haar zus. Dus erg veel privacy hebben ze niet.
Maar toch vinden ze het fijn om elke dag samen te zijn.
joepie schreef:Bij ons in huis woont nu ook een stel "samen".
Hij slaapt in de slaapkamer van mijn zoon, en mijn dochter heeft een kamer met haar zus. Dus erg veel privacy hebben ze niet.
Zareb schreef:joepie schreef:Bij ons in huis woont nu ook een stel "samen".
Natuurlijk joh, heel leuk en heel gezellig en ..... als de kat van huis is dansen de muizen, maar ze slapen apart hoor!
Dit heeft ABSOLUUT niets te maken met de vraagstelling van Annerieke.
Toch ben ik het ergens ook wel weer een beetje met Joepie eens. Als je echt problemen hebt met het seksueel samenleven en je kunt dat niet verantwoorden voor God, waarom dan die 5 maanden wachten? Oké je wilt er een fijn gebeuren van maken voor je familie en vrienden. Logisch, zou ik ook willen. Niets lijkt mij mooier als je verbintenis met je partner "vieren" voor God en met andere mensen die je dierbaar zijn.
Maar niets let je om morgen even bij de burgerlijke stand langs te fietsen om te trouwen voor de wet. En dan kun je dus wettelijk samen naar bed.
De dienst in de kerk, het feest met familie en vrienden kan op een later tijdstip. Je huwelijk word immers niet afgesloten in de kerk maar op het gemeentehuis.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je door die maanden in "onthouding" te leven boete wilt doen. En dan moet ik denken aan
"Brandofferen nog offers voor de schuld, voldeden aan .... enz."
Maar ja, 't is moeilijk hoor, uiteindelijk heb je er zelf voor gekozen in een bepaalde kerkelijke nominatie te staan. En wil je dat je huwelijk daar "gezegend" zal worden. Dan zul je ook hun opstelling moeten aanvaarden, tenzij je een ander geluid wilt laten horen.
Als jij kan en mag geloven dat God jullie heeft samengebracht laat dan "de gemeente zwijgen."
Ik wens je heel veel wijsheid toe
joepie schreef:Je moet het natuurlijk weer in het negatieve trekken. Maar om je gerust te stellen, ze dansen niet op tafel, maar ook niet in bed. Want hier is de kat nooit van huis! Dus ze zijn nooit alleen thuis, maak je geen zorgen!
En als ze alleen thuis zouden zijn dan nog zouden ze niet doen wat jij suggereerd.
Wat bedoel je met de gemeente laten zwijgen?
Ik denk dat de keuze van Annerieke en haar a.s. man een goede keuze is.
Als zij tot het inzicht zijn gekomen dat ze in zonde hebben samen geleefd dan is de enige oplossing: God om vergeving vragen en de zonde uit je leven weg doen. En dat houd dus in hun geval in dat ze niet meer met elkaar naar bed gaan tot aan hun huwelijk.
Lijkt me een goed keus en verstandig. Lijkt me ook best te doen.
Waarom niet?
Zareb schreef:joepie schreef:Je moet het natuurlijk weer in het negatieve trekken. Maar om je gerust te stellen, ze dansen niet op tafel, maar ook niet in bed. Want hier is de kat nooit van huis! Dus ze zijn nooit alleen thuis, maak je geen zorgen!
En als ze alleen thuis zouden zijn dan nog zouden ze niet doen wat jij suggereerd.
Wat bedoel je met de gemeente laten zwijgen?
Ik denk dat de keuze van Annerieke en haar a.s. man een goede keuze is.
Als zij tot het inzicht zijn gekomen dat ze in zonde hebben samen geleefd dan is de enige oplossing: God om vergeving vragen en de zonde uit je leven weg doen. En dat houd dus in hun geval in dat ze niet meer met elkaar naar bed gaan tot aan hun huwelijk.
Lijkt me een goed keus en verstandig. Lijkt me ook best te doen.
Waarom niet?
Tja, als jij goed gelezen had dan had je kunnen zien dat ik niets in het negatieve trek. In tegendeel zelfs.
Het feit dat jij mijn bijdrage als "negatief" ziet zegt meer over jou dan over mij.
Maar dit terzijde, we gaan hier niet "op de man spelen".
Al hoe wel
joepie schreef:Als je dan toch al bij elkaar woont en slaapt waarom dan niet al gelijk trouwen? Jullie jullie leefden al als getrouwden! Dus ga dan ook gewoon naar het stadhuis en haal je boterbriefje.
joepie schreef: Ik vond je opmerking over de kat van huis tamelijk negatief!
En zo was het ook bedoelt. Je suggeerde een heleboel.
Dat zegt dus meer over jou dan over mij.
Hij verlangt dat we rein en zuiver leven. wat dacht je hoe ik me gevoeld heb na die echtscheiding? Gesmeekt heb ik om vergeving en die kreeg ik! Maar het is niet zomaar even 'goed je best doen" (ja ook wel natuurlijk).
zie ik het echt zo zwaar?
Zareb schreef:Joepie, joepie![]()
Lees alsjeblieft alles voordat je een reactie geef
Ik trek niets in het "negatieve". Zelfs de kat niet, want ik ben een dierenvriend. Al hoewel m'n honden het niet zullen waarderen als ik een kat in huis haal. Maar dit terzijde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten