hijwel schreef:wh schreef:Ik zou dit weekend liever in Terneuzen wonen als in Kampen
ben je dan bedorven![]()
hey wat is er mis met kampen
Ik luister nu eenmaal liever naar de ene ds dan de andere ds
Moderator: Moderafo's
wh schreef:hijwel schreef:wh schreef:Ik zou dit weekend liever in Terneuzen wonen als in Kampen
ben je dan bedorven![]()
hijwel schreef:wh schreef:hijwel schreef:wh schreef:Ik zou dit weekend liever in Terneuzen wonen als in Kampen
ben je dan bedorven![]()
oke, mag van mij hoor..
onderzoek alle dingen maar behoud het goede he?
mw schreef: Wil je even normaal doen? Je doet net of heel urk verslaafd is aan de drugs. Laat het nu maar ongeveer 400 van de 17000 mensen zijn. Dat zijn er veeeeeel minder dan dan de anderen die verslaafd zijn aan Chrisstus. Zeg de volgende keer pas zoiets als je het zeker weet. Want wat er allemaal in de media gezegd is, is grotendeels niet waar.
mw schreef:ik bedoelde het echt niet verkeerd. Maar je begrijpt vast wel dat er altijd kritiek wordt gegeven op het christelijk urk. Je begrijpt dan ook wel dat dat niet leuk is voor de "goede" jeugd van urk. In Utrecht zal het heus niet beter ( en ook niet slechter)zijn dan op Urk.
Maar dat je schrijft dat het wat is voor die dominee. Dat vind ik echt verkeerd. Want er wordt van alles gedaan, door de kerken, politie, vrijwilligers, enzovoort, om die jongeren weer op het recht pad te krijgen.
mw schreef:vindt je het gek als ik zeg: "(christelijk) Urk is niet echt een lichtend licht is in deze donkere wereld" En dat moet het wel zijn duz.
Hoe bedoel je dat? Wil je soms beweren dat wij naar de buitenkant niet laten zien dat we christen zijn. Ik geef toe dat er (veel) plaatsgenoten die zich niet altijd als een christen gedragen. Maar is dat niet in elke woonplaats zo? Ik kan genoeg dingen opnoemen waarbij blijkt dat we ons christen zijn willen uitdragen.
Dan we een christelijke naam hebben, daar kan ik niets aan doen. En ik weet we doen niet altijd onze naam eer aan.
Ik weet niet hoe ik alles goed onder woorden moet brengen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
mw schreef:je moet die alle urkers over een kam scheren. Ik ben het met je eens dat veel urkers hun christen zijn niet uitdragen. Maar draag je dat nu zelf ook uit, door mensen te veroordelen die je niet eens kent?
Ik zou ook willen dat alle urkers zich als een echte christen gedragen. Dat ben ik met je eens. Maar wil je de volgende keer ook erbij nadenken dat je niet alle urkers over een kam scheert. Want zo kwets je wel veel mensen. En nu wil ik niet de indruk geven dat ik alles goedpraat, en ik zal ook niet alle goede werken van urk opnoemen. Maar denk er wel bij door dat urk niet als enigste dorp de STEMPEL heeft als christelijk dorp.
Ik wil de nadruk leggen dat het een STEMPEl is door mensen van buitenaf gegeven. DUS DAT BETEKENT DAT HET IN DE WERKELIJKHEID NIET ALTIJD ZO IS.
mw schreef:Ok, ik begrijp je. Ik zie dat zelf ook en kan het vaak niet begrijpen van die mensen. Maar je zult begrijpen dat het bij de "goede" urkers vaak in het verkeerde keelgat schiet als er iets nagatiefs over Urk gezegd word. Vaak worden zij erop aangekeken. Ik denk dat je het met me eens bent dat er alleen negatieve dingen over urk in het nieuws zijn. Dus dan begrijp je wel dat het vaak in het verkeerde keelgat schiet. Want vaak is het ook nog zo dat het steeds erger wordt voorgedaan dan dat het is. En dat moet een keer ophouden.
je schrijft dat de buitenwereld geen verschil maakt utssen de verschillende christenen. Ik hoop dat iedereen die dit leest wel gaat doen en dat men daar rekenening probeert te houden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten