Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 jun 2004 20:13

Aragorn schreef:
Bookman schreef:Ik zeg alleen wat goed zou zijn. En ja dat kan ik bepalen. Luister naar hun preken, en je zult horen dat je met mensen te doen hebt die totaal wereldvreemd zijn.

Als dat het criterium is mag jij ook weleens op het zendingsveld gaan kijken.. :roll: :P

Doe niet zo achterlijk. Of jij zo kapot bent van dat soort...... :?
En waar baseer je mijn wereldvreemdheid op? Omdat ik pro-SV ben?
Sorry Aragorn, als je op me wilt schieten, welkom, maar geef reden ja?
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 28 jun 2004 20:31

Bookman schreef:
Aragorn schreef:
Bookman schreef:Ik zeg alleen wat goed zou zijn. En ja dat kan ik bepalen. Luister naar hun preken, en je zult horen dat je met mensen te doen hebt die totaal wereldvreemd zijn.

Als dat het criterium is mag jij ook weleens op het zendingsveld gaan kijken.. :roll: :P

Volgens mij gaat het hier niet echt meer over het Beroepingswerk in
Refoland maar over het verschil tussen de ger-gem gemeentes.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jun 2004 20:46

Bookman schreef:
Aragorn schreef:

Sommige uitspraken van jou aangaande de SV zijn idd wat wereldvreemd ja.. :wink: maar het was ook min of meer een plaagstootje, dus relax. :)

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 28 jun 2004 20:52

:arrow: Beroepen in Tricht-Geldermalsen ds de Wit <:0

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 jun 2004 20:54

Aragorn schreef:
Bookman schreef:
Aragorn schreef:

Sommige uitspraken van jou aangaande de SV zijn idd wat wereldvreemd ja.. :wink: maar het was ook min of meer een plaagstootje, dus relax. :)

En ik trap er nog in ook.........zucht....... :roll: Ik sta te fel vandaag, bah.
Sorry hoor.......... :wink:

Maar als ik het goed begrepen heb is het dus zo:

Kand. Beens - Kootwijkerbroek
Kand. de Heer- M'burg Centrum
Kand. Bakker- Urk
Kand. Terlouw- Rotterdam-Zuidwijk

Mooi verdeeld. Vooral in R'dam zullen ze blij zijn. Die regio heeft niet veel ds. Dus das wel een aanwinst. Past ook wel bij hem. :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 28 jun 2004 20:58

CGK:
Bedankt: voor Zwijndrecht, J. Breman te Doesburg, Doetinchem en Nijmegen.

Afscheid: van Meppel, H. van den Heuvel wegens vertrek naar Dordrecht; van Putten, H. K. Sok wegens vertrek naar Drogeham.

Intrede: (woensdag 30 juni) te Tholen i.c.m. Oud-Vossemeer, A. den Boer uit Elspeet.

't is ten slotte Refoland :D
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 jun 2004 21:11

pugna schreef:CGK:
Bedankt: voor Zwijndrecht, J. Breman te Doesburg, Doetinchem en Nijmegen.

Afscheid: van Meppel, H. van den Heuvel wegens vertrek naar Dordrecht; van Putten, H. K. Sok wegens vertrek naar Drogeham.

Intrede: (woensdag 30 juni) te Tholen i.c.m. Oud-Vossemeer, A. den Boer uit Elspeet.

't is ten slotte Refoland :D

Heel goed van jou! Erg genoeg vergeet ik dat wel eens......... :oops: :oops: Maar aan de andere kant logisch, je weet wel dat hemd en die rok en zo, nee geen hoofdoek, gewoon spreekwoordelijk.............. :lol:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 jun 2004 21:13

wh schreef::arrow: Beroepen in Tricht-Geldermalsen ds de Wit <:0

Blij? Of snap ik het verkeerd??? :wink:

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 28 jun 2004 21:15

Poe het lijkt hier wel een discussie over de laatste voetbal transfers.... ;)

waarnemer schreef:dr. Graafland zijn boek heeft als titel 'Gedachten over het ambt' met als ondertitel 'Och, of al het volk des Heeren profeten waren...!
Al een heel mooie gedachte. Is bij ons 'hét ambt' niet teveel verabsoluteerd. In het NT wordt er niet over ambt gesproken. Daar blijkt dat verschillende taken worden toebedeeld aan verschillende gemeenteleden en dat heeft te maken met de verschillende gaven die aan de gelovigen zijn geschonken. Anno 2004 en sinds jaar en dag gaan wij uit van een bepaald ambtsbegrip en zoeken daarbij mensen om daar inhoud aan te geven. In het NT zien we dat de gemeente groeit en die gemeente moet worden verzorgd en daarvoor zijn mensen nodig. En dan zorgt de Geest er voor dat die mensen er ook zijn met verschillende gaven. Ik denk wel dat dit totaal niet leeft in onze kerken.

Denk je dat het mogelijk is om daar wat aan te doen? Want de Geest wil echt jullie kerken leiden en de juiste mensen aanstellen, net als hij deed door Paulus heen!!!!

waarnemer schreef:Hoe het wel moet weet ik ook niet. Op dit forum zijn heel wat lieden die in hun kerk gewond zijn geraakt, omdat degenen tot wie zij zich wendden zich beriepen op hun ambt en dat kunnen serieuze vragers soms tegen een muur lopen omdat er niet op hun vraag wordt ingegaan. Omdat niet alle ambtsdragers dezelfde gaven gekregen hebben. Daar zit denk ik de pijn, bij ons moet vooral een dominee alles kunnen en dat moet verandert worden.

Ja en dat vind ik zo kwalijk van het ambt, omdat het lijkt alsof de ambtsdragers alle gaven moeten bezitten... en dan denk ik dat je weer bij het bovenstaande uitkomt, dat de Geest mensen moet aanstellen om de gemeente/kerk te verzorgen!!!!
Laat je leiden door Hem!

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 28 jun 2004 22:05

Nog meer beroepen.

- Beroepen te Ouddorp: (ingaande D.V. 19 juli)
Ds. N.P.J. Kleiberg te Veenendaal
- Beroepen te Opheusden:
Ds. D. Heemskerk te Garderen

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 29 jun 2004 07:58

Het beroep van Beens in Kootwijkerbroek is ook beetje vreemd gegaan. Er was een ledenvergadering in K'broek om een ds. te beroepen. Het tweetal was ds. De Wit en ds Mondria. Toen zei een gemeentelid dat hij het niet met de gang van zaken eens was. Namelijk dat men 2 'oudere' predikanten die al een gemeente hebben beroepen en ze de 4 kandidaten passeren. Na wat gesputter heeft de kerkenraad toen een drietal gesteld. Men heeft namelijk Beens erbij gezet. Toen is dus door de ledenvergadering voor kandidaat Beens gekozen die het beroep dus heeft aangenomen. Had ik al verwacht. Toen ik zag dat Beens een beroep van Kootwijkerbroek had dacht ik meteen al dat hij dat zou aannemen, precies een gemeente voor hem.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 29 jun 2004 09:30

Calvin schreef:Toen ik zag dat Beens een beroep van Kootwijkerbroek had dacht ik meteen al dat hij dat zou aannemen, precies een gemeente voor hem.

Uiteraard. En toch: wat zou het goed zijn als zo'n gemeente als Kootwijkerbroek eens een heel andere predikant kreeg! Ze krijgen er nu weer een die daar inderdaad precies past, maar daardoor zal er in zo'n gemeente ook niet gauw een frisse wind gaan waaien. Op die frisse wind zal het merendeel ook niet zitten te wachten - maar juist daarom!
~~Soli Deo Gloria~~

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 29 jun 2004 09:49

Calvin schreef:Het beroep van Beens in Kootwijkerbroek is ook beetje vreemd gegaan. Er was een ledenvergadering in K'broek om een ds. te beroepen. Het tweetal was ds. De Wit en ds Mondria. Toen zei een gemeentelid dat hij het niet met de gang van zaken eens was. Namelijk dat men 2 'oudere' predikanten die al een gemeente hebben beroepen en ze de 4 kandidaten passeren. Na wat gesputter heeft de kerkenraad toen een drietal gesteld. Men heeft namelijk Beens erbij gezet. Toen is dus door de ledenvergadering voor kandidaat Beens gekozen die het beroep dus heeft aangenomen. Had ik al verwacht. Toen ik zag dat Beens een beroep van Kootwijkerbroek had dacht ik meteen al dat hij dat zou aannemen, precies een gemeente voor hem.

Kheb Beens zn zoon gesproken en die vertelde me dat zn vader twijfelde tussen Nijkerk en K'wijkerbroek. Dit waren de twee meest voor de handliggende plaatsen omdat die het dicht bij Genemuiden lagen. Uiteindelijk toch maar gekozen voor K'broek omdat deze plaats gezelliger was dan Nijkerk.

Een roeping :?: :-k
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 29 jun 2004 09:50

Bookman schreef:
wh schreef::arrow: Beroepen in Tricht-Geldermalsen ds de Wit <:0

Blij? Of snap ik het verkeerd??? :wink:

De laatste emoticon maakt een roepende beweging. :idea:
Het was puur een mededeling die mij toevalig ter oren kwam.

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 29 jun 2004 09:52

Beroepen: te Tricht/
Geldermalsen, D. de Wit te Nieuw-Beijerland.

Aangenomen: naar Urk, kand. E. Bakker te Opheusden, die bedankte voor de overige op hem uitgebrachte beroepen; naar Rotterdam-Zuid, kand. L. Terlouw te Barendrecht, die bedankte voor de overige op hem uitgebracht beroepen.

Hier staat Rott-Zuid maar het was toch Zuidwijk. Zijn wel twee verschillende gemeenten!
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

Terug naar “Archief”