Tijn schreef:Pfff beroepen... dat heb ik echt nooit begrepen... echt niet... wat is het nut ervan...
Door dit euvel zijn er gewoon kerken die geen vaste voorganger hebben en dus niet optimaal kunnen functioneren als gemeente en dus niet optimaal kunnen functioneren in het Lichaam van Christus.
Het komt bij mij echt zo over van: Nou we willen nu wel eens een goede dominee en dus gaan we maar een goede beroepen... walgelijk. Hoe kan je als dominee je gemeente echt leren kennen en kan je dienen in het pastorale werk als je elke 5 jaar naar een andere gemeente gaat. Dat werkt toch niet.
Sorry, maar dit slaat nergens op. Het is volkomen Bijbels om te beroepen.
"Kom over en help ons"!! En Paulus verreisde vaker dan één keer in de 5 jaar. Tevens is het goed om te wisselen. Dat brengt weer nieuwe dingen voor een gemeente. Zo blijft het helder. Sommige predikanten staan heel hun leven op dezelfde plaats. Daar heb ik ook genoeg ellende over gehoord. Steek de Merwede eens over. Rij naar het kerkeinde in Werkendam. Daar staat een heel oud kerkje, daarvoor ligt een grafsteen van een predikant die 64 jaar die gemeente heeft gediend!! Is dat wat voor je?