Jawel, die heb je op MSN al uitgebreid aan me verteld...
Maar goed ff terug on-topic.
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:doe mij de SV of de NGB maar!
je moet er wel ff inkomen ja, maar de SV is goed te begrijpen.
Voor evangelisatie kan je beter een modere vertaling pakken, die iets minder bijbelgetrouw is.
het boek en zooi is gewoon slecht.. soms kan het verhelderend werken, maare als je diep gaat nadeken over Gods woorden, moet je Zijn woorden wel goed horen!
bijbelstudie dus echt SV of NGB gebruiken, en eventueel grondtekst.
mijn mening hoor.
Dus het Goddelijke zit hem voor jou in archaisch taalgebruik? Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd ietwat goedkoop, om niet te zeggen inhoudsloos.
Natuurlijk zit hem de waarde in de goddelijkheid. Maar de goddelijkheid zit hem toch niet in het taalgebruik? Dat is uiteindelijk slechts uiterlijke vorm...
Bookman schreef:Aragorn schreef:Dus het Goddelijke zit hem voor jou in archaisch taalgebruik? Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd ietwat goedkoop, om niet te zeggen inhoudsloos.
Dank je. Ik ben opgegroeid met de SV. Heb nog altijd de indruk dat de Heere door Zijn Woord spreekt. En ik voel me dus ook niet achterlijk als ik zeg dat de Schrift een Goddelijk Boek is. Jij bent natuurlijk in de OGGIN opgegroeid met de Nieuwe Vertaling dus neem ik je nix kwalijk. Zijn altijd al vooruitstrevende gemeentes geweest.![]()
![]()
Maar zonder gekkigheid, als een Bijbel nix Goddelijks heeft, wat heeft het dan voor waarde?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten