Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 12:02

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:Toen ik het nog nooit had meegemaakt, toen dacht ik ook dat ik hem zou dumpen als het zou gebeuren. Maar wat doe je als je een kind van iemand hebt? Of meer kinderen.
Ik merk wel, dat ik, sinds het gebeurd is, jaloerser ben geworden.
En mensen die zeggen: dat doet mijn man niet.
Nou, ik zou daar niet zo zeker van zijn, of je moet dag en nacht bij hem zijn, maar ook al is een man geen versierder, er zijn altijd meisjes op de loer die het spannend vinden met een getrouwde man.

Misschien komt die man dan op verkeerde plaatsen? Want die van mij komt zulke meisjes nooit tegen, en is daar ook niet ontvankelijk voor.
Ik weet dus zeker dat hij het niet doet. En ik zit geen 24 uur per dag op zijn lip. Ik kontroleer hem nooit.
Want als je geen vertrouwen hebt dan is er iets mis.
Ik vertrouw hem voor de volle 100%.

Of mijn man op de verkeerde plaatsen komt, mag jij oordelen. Kijk, hij is muziekant, en organiseert hier vaak allerlei dingen (festivals, bandcompetities, e.d.) Er zijn dus genoeg meisjes die graag op het podium willen staan of een opname in de studio willen. En sommigen proberen dat op zo'n manier te krijgen.
En als jou man wel eens een ander gepakt heeft, heb jij ook geen vertrouwen, hoor.
En ik ken plentie vrouwen waarvan hun man alleen gaat stappen en die zeggen ook: je moet elkaar vertrouwen, anders heb je geen huwelijk. Maar ondertussen zie ik dat hun man wel vriendinnetjes heeft, maar ik ga dat ook niet aan ze vertellen, want dan heb ik het weer gedaan. Want ze geloven het toch niet. Dus zeg nooit: mijn man doet zoiets niet, want die vrouwen ken ik plentie, en ik zie wel anders.
En ik vertouw mijn man wel, maar die snolletjes niet.

Ik ben gewoon realistisch en ik hoor genoeg hoe mannen onder elkaar praten en wie om hun nek hangen............. ik zie meer dan menig vrouw, omdat ik altijd mee ga.

Ek denk dus dat jullie beide in een verkeerd milieu komen. Als je daar zulke ideeen en taal tegen komt. Maar goed dat hebben we weleens eerder aan de hand gehad.
En het is wel een beetje kortzichtig om de schuld bij de andere te leggen en niet bij de man die het doet. Want die doet het voorlopig wel met die snollen, zoals jij ze noemt. Dus dat maakt hem tot een snolleganger!

En ik blijf zeggen: Mijn man doet zoiets niet!
In het verleden niet en in de toekomst niet.
Nooit! Dat weet ik dus zeker.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 jun 2004 12:04

Als mijn vriendin zou vreemdgaan dan is er wat mij betreft maar één optie; onze relatie is dan over.

Als ik zelf zou vreemdgaan of me aangetrokken zou voelen tot een andere vrouw, dan zou ik mijn relatie in het eerste geval verbreken en in het tweede geval zou ik het bespreken met mijn vriendin.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:07

trijntjejohanna schreef:
Het Weermannetje schreef:
trijntjejohanna schreef:ikke21... niet-christenen zien dat vaak anders als ons hoor!!!! daar zijn veel dingen gewoon normaal...

Jah nou? Dan is het nog niet goed hooor!

zeg ik dat dan weermannetje??

Nee, kan alleen zo over komen... :wink:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 jun 2004 12:13

Trio als je getrouwd bent? Wel heb ik ooit! (ook als je niet getrouwd ben)
Moet jij toekijken hoe je man een andere vrouw pakt. Aarch.

Seks is iets om je liefde vor de ander te laten zien, om samen 1 te zijn. Een trio lijkt me niks met liefde te maken hebben, alleen met lust.
Ik kan me daar zo kwaad om maken hoe vrouwen soms hun zelfrespect moeten laten varen uit wanhoopsdaad om de lusten van hun man onder controle te houden!!!
Ik sprak pas een vrouw die geen seks meer kon hebben na een geboorte van een kind door de vele hechtingen. Ze stond gewoon toe dat haar man naar de hoeren ging!!! Ze vond ht niet leuk maar ze ''begreep het wel''!
Nou, ik begrijp het niet. in een huwelijk deel je alles, lief en leed. Dat die vrouw geen seks meer kan hebben treft niet die vrouw, dat treft het huwelijk en moet de man dus meedragen hoe moeilijk het ook is!! Dus die vrouw cijferde zichzelf weg plus de hoertjes (want onder die vrouwen is ook erg veel leed) om haar man!!

En jah, Joepie. ik geloof ook dat je een man voor 100% mag vertrouwen tot het tegendeel bewezen wordt.
Een vriend van mij zit in de zeevaart, hij is zelf heel gelovig. Als zn collega's gaan bij iedere haven gelijk naar de hoerenbuurt. Echt allemaal! getrouwd ofniet. Hij zegt dat hij het niet doet. Hij heeft er geen behoefte aan, walgt van betaalde liefde , ziet zoveel leed onder de hoertjes daar en belangrijkste: uit liefde voor God wil hij het niet.
Ik geloof hem. Voor 100%.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 13:03

Legolas schreef:
Aragorn schreef:wij waren al volmaakt. 8)

Hmm, warom is het dan uitgegaan :?: :roll:

Haha, nou iig niet omdat het lichamelijk niet volmaakt was.. :)

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 14:01

ik walg ervan, het allereerste wat in een relatie voor mij staat is monogaam gedrag,
ik ga hel veel met andere meiden om ondanks mijn relatie, ga zelfs weleens met ze weg en soms blijf ik dan ook slapen, maar echt hoor, er is voor mij heel duidelijk een grens, ik zit niet aan anderen als ik een vriendin heb, en zij moet dat ook zeker niet proberen

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 03 jun 2004 14:14

thespiritisinsideus schreef:ik walg ervan, het allereerste wat in een relatie voor mij staat is monogaam gedrag,
ik ga hel veel met andere meiden om ondanks mijn relatie, ga zelfs weleens met ze weg en soms blijf ik dan ook slapen, maar echt hoor, er is voor mij heel duidelijk een grens, ik zit niet aan anderen als ik een vriendin heb, en zij moet dat ook zeker niet proberen
Ben je niet bang dat je in de verleiding kan komen... Misschien niet als alles lekker loopt... maar bijvoorbeeld op een moment dat het allemaal even wat minder gaat, of laten we zeggen als je al 10 jaar bij elkaar bent en je een beetje sleur in de relaties krijgt...

Wat het monogaam zijn betreft ben ik het helemaal met je eens... maar ik ga niet 1op1 met andere meisjes uit ofzo... heb ik ook echt geen behoefte aan.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 14:16

ik ben al 3,5 jaar samen (ruim) en ja, die verleiding is er misschien wel, interesseert me niet zo, ik ben sterk genoeg en ik denk dat als ik aan de verleiding toegeef dat mijn relatie dan misschien niet zo goed was, maar ook in mindere tijden heb ik me kunnen inhouden

en 1op1 doe ik ook minder, mr das meer n concessie nr mn vriendin

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 03 jun 2004 14:30

thespiritisinsideus schreef:ik ben sterk genoeg en ik denk dat als ik aan de verleiding toegeef dat mijn relatie dan misschien niet zo goed was
En als je relatie op een bepaald moment niet goed meer is laat je die meteen maar schieten...

Wil me natuurlijk nergens mee bemoeien, maar sta een beetje te kijken van zo'n opmerking :roll:

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 14:35

nee, dan laat ik diehelemaal niet schieten, ook mijn relatie heeft zn mindere tijden gekend, vooral omdat ik een gigantische pain in the ass ben, die heel erg individualistisch is ingesteld en dus heb ik gezien dat mijn relatie dat aan kan

mijn relatie laat ik niet zomaar schieten, heb kansen genoeg gehad, maar kan niet zonder mijn schatje :mrgreen:

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 03 jun 2004 14:39

thespiritisinsideus schreef:Mijn relatie laat ik niet zomaar schieten, heb kansen genoeg gehad, maar kan niet zonder mijn schatje :mrgreen:
Gelukkig maar :mrgreen:

(En @tlantis bemoeid zich nog steeds nergen mee :roll: )

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 15:33

Ik zou het gelijk uitmaken. M'n vriend en ik zijn allebei een keer vreemdgegaan en we hebben het elkaar kunnen vergeven. Maar het heeft heel lang geduurd voordat we elkaar weer durfden te vertrouwen. Ik vertrouw hem nu voor de volle 100%. En we zullen er allebei ook alles aan doen om dit niet nog een keer mee te maken.
Maar als m'n vriend wel nog een keer vreemdgaat, dan is het voor mij over. Hoe moeilijk het ook is. Ik heb het hem deze keer vergeven, maar een tweede keer zou ik niet kunnen. (maar ja, 70 maal 7 maal...)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 15:51

het feit dat je t allebei gedaan hebt moet t wel iets makkelijker maken denk ik, of zie ik dat helemaal verkeerd

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 jun 2004 16:00

Natuurlijk, wanneer het 1 keer een slippertje was, en niet langdurig, mag je altijd het proberen te vergeven en zo verder gaan.
MAar ik vraag me echt af of ik nog van oemand kan houden die mij bedrogen heeft. Ik weet niet of ik van iemand kan houden die niet genoeg van mij hield om sterk te blijven.

WAnt ik geloof echt dat als je zielsveel van iemand houd en je ultraknappegoedgespierde buurjongen komt naakt je kamer in huppelen (ik zeg maar wat :mrgreen: ) dat je er dan nog ervan walgt om je vriend te bedriegen.

Maar misschien ben ik te naief.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 16:03

dat is dus precies de reden waarom ik ook met andere (knappe) meisjes weg kan gaan en daar zelfs kan blijven slapen zonder iets buitenechtelijks op gang te zetten

Terug naar “Archief”