Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:Als we het over de eeuwigheid hebben, en we hebben het over bijv Gods plan met ons. Dan zeggen we: God heeft dat van te voren besloten.
Maar dit is naar mijn mening helemaal niet bijbels!
Wie zegt dat God van te voren een plan met mij heeft? God heeft in de eeuwigheid een plan met mij (dat lees ik in mijn bijbel). God kent helemaal geen tijd! Bij God is het altijd: nu.
God is gisteren en morgen en nu in 1. Dus wie kan mij uitleggen dat God van te voren een plan met mij heeft uitgedacht?
Wie zegt dat God van te voren mensen heeft opgeschreven in zijn boek de uitverkoren worden?
God kent toch helemaal geen tijd?
God kent mijn verleden omdat hij er zo in kan, hij weet mijn toekomst kan hij zien.
geweldig!
hijwel schreef:Als we het over de eeuwigheid hebben, en we hebben het over bijv Gods plan met ons. Dan zeggen we: God heeft dat van te voren besloten.
Maar dit is naar mijn mening helemaal niet bijbels!
Wie zegt dat God van te voren een plan met mij heeft? God heeft in de eeuwigheid een plan met mij (dat lees ik in mijn bijbel). God kent helemaal geen tijd! Bij God is het altijd: nu.
God is gisteren en morgen en nu in 1. Dus wie kan mij uitleggen dat God van te voren een plan met mij heeft uitgedacht?
Wie zegt dat God van te voren mensen heeft opgeschreven in zijn boek de uitverkoren worden?
God kent toch helemaal geen tijd?
God kent mijn verleden omdat hij er zo in kan, hij weet mijn toekomst kan hij zien.
geweldig!
<Floris> schreef:Ik ben geneigd het hier helemaal mee eens te zijn. Maar aan de andere kant staat er wel in Ef. 1:4:
"Gelijk hij ons uitverkoren heeft in Hem vóór de grondlegging der wereld..."
Of is dat alleen maar een manier om op een begrijpelijke en dus menselijke manier over de eeuwigheid te spreken?
Aragorn schreef:Ik heb weleens de vergelijking gehoord: de tijd is een plankje in de oceaan van de eeuwigheid. Dat beeld verduidelijkt een hoop denk ik. De eeuwigheid is overal om de tijd heen en altijd tegelijk.
hijwel schreef:<Floris> schreef:Ik ben geneigd het hier helemaal mee eens te zijn. Maar aan de andere kant staat er wel in Ef. 1:4:
Of is dat alleen maar een manier om op een begrijpelijke en dus menselijke manier over de eeuwigheid te spreken?
kijk volgens mij maak je nu weer een fout in je denken. God kent geen tijd. Als jij leest, voor de grondleging der wereld ga je in 1 keer denken in een vorm van tijd. Maar God kent helemaal geen tijd. Voor God is gisteren en morgen 1. God kent dus geen verleden en geen toekomst.
Het Weermannetje schreef:hijwel schreef:<Floris> schreef:Ik ben geneigd het hier helemaal mee eens te zijn. Maar aan de andere kant staat er wel in Ef. 1:4:
kijk volgens mij maak je nu weer een fout in je denken. God kent geen tijd. Als jij leest, voor de grondleging der wereld ga je in 1 keer denken in een vorm van tijd. Maar God kent helemaal geen tijd. Voor God is gisteren en morgen 1. God kent dus geen verleden en geen toekomst.
Hij spreekt in termen van tijd om het de mens duidelijk te maken.
2 Eer de bergen geboren waren en gij aarde en wereld hadt gebaard, ja, van eeuwigheid tot eeuwigheid zijt gij God.
3 Gij doet den mens tot stof wederkeren, en zegt: Keert weder, mensenkinderen!
4 Want duizend jaren zijn in uw oog als de dag van gisteren; want hij gaat voorbij als een nachtwake.
Het Weermannetje schreef:Wanneer het bepaald is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten