Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2004 13:28

Precies. Kerk betekent: Wat van de Here is. De kerk is het lichaam van Chrisstus, mensen die in Hem geloven horen daar samen te komen. Lees je in de bijbel over de eerste gemeenten soms ook dat er maar 5 mensen aan het avondmaal gingen? Of dat 90% geen echte relatie met God had?

Zoals Aragorn ook al zegt: Het is fout.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 24 mei 2004 13:28

Het zal een kudde zijn die niemand tellen kan!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 24 mei 2004 13:44

Adriana schreef:Het zal een kudde zijn die niemand tellen kan!!

Maar de Heere Jezus sprak ook over een kuddeke en ook over een schare, dus dat het er vele zijn is duidelijk...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 13:59

Dat er zo weinig mensen bekeerd zijn is niet goed. Maar als iedereen in een kerk bekeerd is, vraag ik me af of dat wel goed is.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 24 mei 2004 14:06

Het Weermannetje schreef:Dat er zo weinig mensen bekeerd zijn is niet goed. Maar als iedereen in een kerk bekeerd is, vraag ik me af of dat wel goed is.

Hoe weet jij dat er weinig mensen bekeerd zijn?!
Hoe weet jij dat iedereen in een kerk bekeerd is!?

Sorry hoor, maar hou aub is op met die nutteloze opmerkingen!!

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 24 mei 2004 14:07

Het Weermannetje schreef:Dat er zo weinig mensen bekeerd zijn is niet goed. Maar als iedereen in een kerk bekeerd is, vraag ik me af of dat wel goed is.

Wie zijn wij om te oordelen of iemand bekeerd is of niet? Het is belangrijker of ik bekeerd ben!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 24 mei 2004 14:08

Adriana schreef:

Wie zijn wij om te oordelen of iemand bekeerd is of niet? Het is belangrijker of ik bekeerd ben!

Precies adriana!!! Dus weermannetje, ga daar maar eens over nadenken en kom dan nog maar eens terug :o

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 14:14

Ikke21 schreef:

Hoe weet jij dat er weinig mensen bekeerd zijn?!
Hoe weet jij dat iedereen in een kerk bekeerd is!?

Sorry hoor, maar hou aub is op met die nutteloze opmerkingen!!

Sorry, was nog op reactie van Aragorn. :oops:

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 24 mei 2004 14:41

Adriana schreef:Het zal een kudde zijn die niemand tellen kan!!

Er staat ook: "velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren." Ik bedoel niet dat je moet gaan wanhopen, maar alleen dat je niet iedereen zalig moet praten.

Weermannetje: wie zegt dat God je eerst je ellende laat zien? Er staat toch: "ik zal hen trekken met touwen der liefde?"

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 14:55

Hoezo vraag je je dat af? :roll: Het lijkt me juist heel goed als iedereen in de kerk bekeerd is, dan kan die zich tenminste voor 100% op haar evangeliserende taken gaan richten!

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 24 mei 2004 15:01

Aragorn schreef:

Hoezo vraag je je dat af? :roll: Het lijkt me juist heel goed als iedereen in de kerk bekeerd is, dan kan die zich tenminste voor 100% op haar evangeliserende taken gaan richten!

Is ook heel goed Aragorn, maar weermannetje bedoelt denk ik dat mensen dan niet echt bekeerd zijn, maar zichzelf bekeerd gepraat hebben. Komt helaas ook voor.

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 24 mei 2004 15:05

Er staat ook: "velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren." Ik bedoel niet dat je moet gaan wanhopen, maar alleen dat je niet iedereen zalig moet praten

Ik wil niet iedereen zalig praten, maar als iemand zich uitgeeft als kind van God, wil ik niet zeggen dat dat wel of niet zo is.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 24 mei 2004 15:13

Ik hoorde eens iemand zeggen: als er een handjevol mensen in een kerk aan het HA gaan, moet men zich eens heel goed onderzoeken, maar als bijna de hele gemeente aan het HA gaat, moet men zich ook heel goed onderzoeken. Dit wil niet zeggen dat ik het niet goed vind dat een hele gemeente aan het HA deelneemt, want ik kan en mag dat niet beoordelen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 15:22

Ditbenik schreef:
Aragorn schreef:

Is ook heel goed Aragorn, maar weermannetje bedoelt denk ik dat mensen dan niet echt bekeerd zijn, maar zichzelf bekeerd gepraat hebben. Komt helaas ook voor.

Ow, ja, nouja dat is dan natuurlijk niet goed. Maar het lijkt me geen juiste veronderstelling om te zeggen: als er meer dan zoveel procent bekeerd is kan het niet echt zijn ofzo. Dan leg je in feite de Geest beperkingen op.

En ik denk ook als er weinig bekeerden zijn, dat er dan evengoed bij kunnen zitten waarvan het niet echt is.

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 24 mei 2004 15:39

Christa schreef:

Ik hoorde eens iemand zeggen: als er een handjevol mensen in een kerk aan het HA gaan, moet men zich eens heel goed onderzoeken, maar als bijna de hele gemeente aan het HA gaat, moet men zich ook heel goed onderzoeken. Dit wil niet zeggen dat ik het niet goed vind dat een hele gemeente aan het HA deelneemt, want ik kan en mag dat niet beoordelen.

Dat was precies wat ik zeggen wilde Christa

Terug naar “Archief”