Hypocriet ben je

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mei 2004 12:08

thespiritisinsideus schreef:ja en dan doet zich een knap klotige situatie voor als je naar jouw idee dus wel open staat voor een bekering of misschien in t geval van Coert of maybe wel van mij een herstart en je hebt dan telkens het gevoel dat het inderdaad maar van 1 kant komt, maar niet van de zijne. dat frustreert je, mij wel tenminste. En dan kan je wel alle cliches weer gaan aanvoeren van dan staat er zeker iets tussen jou en god en je moet blijven volhouden en god verhoort altijd, maar misschien niet op de manier hoe jij het wil, maar das crap

en hi Coert, k heb me ingeschreven, promise kept :p

Inderdaad, dit is een van de dingen die ik bedoel. En goed van je, dat je je aan je belofte hebt gehouden...

Henk77, dit bedoelde Spirit (ongetwijfeld) met cliches.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2004 12:43

henk77 schreef:als je eerlijk tegen God bent en hem smeekt om vergeving van de zonden dan zul je het merken dat God je nooit in de steeklaat en geeft wat je nodig hebt.maar stel geen eisen aan God.

Waarom mogen wij geen eisen aan God stellen? Ik denk dat we JUIST van God een hoop mogen verwachten. Dat Hij luistert, rechtvaardig en barmhartig is, Zijn woord houdt, enz. enz. Want als Hij dat allemaal niet zou zijn, zou Hij geen god meer zijn. Hij heeft plat gezegd dus nogal wat waar te maken.

henk77

Berichtdoor henk77 » 23 mei 2004 21:15

dat heb je in mijn ogen helemaal mis aragorn

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 23 mei 2004 21:44

henk neem nou toch niet de makkelijke weg, treed eens buiten die vaste denkkaders en denk zelf na.
god helpt me dus volgens jou, maar dat mag ik niet van hem eisen, waaro niet? hij doet t toch sowieso wel, t wordt n btje eentonig maar ik dig de post van coert wel. Waar gaat het hier om? om het feit dat ik niet verhoord word, wat niet heel vervelend is, want ik kan wel zonder, maar het gaat ook om mensen die volslagen wanhopig zich oprecht hebben opengesteld maar nul op request kregen, van die god van jou die altijd helpt......maar nu even niet
net center parcs

henk77

Berichtdoor henk77 » 23 mei 2004 21:51

neeje n dat heeft niets met buiten mn denk aders temaken

lees de bijbel eens heelmaal door en de kantekeningen
en lees dan deze vraga eens weer

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mei 2004 22:14

Jij denkt dat ik nooit de bijbel heb gelezen? Kom nou toch...

henk77

Berichtdoor henk77 » 23 mei 2004 22:17

als je hem echt goed hebt begrepen
dan zeg je bepaalde uitspraken niet.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 mei 2004 22:41

henk77 schreef:dat heb je in mijn ogen helemaal mis aragorn

Ik weet zeker dat jij ook het opent uwe mond heb geleerd.

Opent uwen mond, eis van mij vrijmoedig op mijn trouw verbond, al wat U ontbreekt schenk ik, zoo Gij het smeekt, mild en overvloedig.

je mag rusten op Zijn woorden, niet omdat jij dat zo waard ben. Of omdat Hij jou persee trouw moet zijn. Neem jij mag vrijmoedig genade eisen, niet omdat jij daar recht op hebt. Maar omdat God de God is zoals Hij zich laat zien in Zijn Woord. Hij is wie Hij is, en op Zijn woorden mag je bouwen. Hij zal Zijn woorden ook waar maken.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mei 2004 22:41

Grappenmaker.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 23 mei 2004 22:45

tja, dan zal ik de bijbel vast wel niet goed gelezen hebben, maar feit is dat ik niet verhoord word en zoals ik al zei: in vele ernstigere gevallen is dat dan ook niet gebeurd.
Als je dan zegt: dat is de wil van god, dan kan ik daar nog een beetje mee leven, maar doe dan niet alsof god slechts liefde is en alsof hij altijd luistert, het is het een of het ander en daar faalt de bijbel, omdat het alletwee probeert binnen te halen

henk77

Berichtdoor henk77 » 23 mei 2004 22:53

de bijbel faalt niet

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mei 2004 22:54

Ik zal de bijbel wel achterstevoren ondersteboven drieduizend maal van rechts naar links hebben gelezen, en henk natuurlijk niet, die heeft het jusit..

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 23 mei 2004 23:03

goed henk, de bijbel faalt niet, leg me dan eens uit waarom niet en leg me de discrepantie tussen liefde, onfeilbaarheid, betrokkenheid en verhoren van gebeden eens uit

DAT KAN NIET

en die oneliners zijn misselijkmakend

henk77

Berichtdoor henk77 » 23 mei 2004 23:15

ik ben ook niet een volleerd mens hoor die de bijbel op zn duimpje kent
maar dat de bijbel faalt das een domme uitspraak natuurlijk

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 mei 2004 23:20

thespiritisinsideus schreef:henk neem nou toch niet de makkelijke weg, treed eens buiten die vaste denkkaders en denk zelf na.
god helpt me dus volgens jou, maar dat mag ik niet van hem eisen, waaro niet? hij doet t toch sowieso wel, t wordt n btje eentonig maar ik dig de post van coert wel. Waar gaat het hier om? om het feit dat ik niet verhoord word, wat niet heel vervelend is, want ik kan wel zonder, maar het gaat ook om mensen die volslagen wanhopig zich oprecht hebben opengesteld maar nul op request kregen, van die god van jou die altijd helpt......maar nu even niet
net center parcs

ik zal ff de niet makkelijke weg nemen. Ik neem wel als uitgangspunt dat de bijbel Gods Woorden zijn, die Hij tot nu toe hier heeft gebracht en bewaard. Ik weet zeker dat God spreekt door middel van de bijbel tot mij en heel veel christenen. Ik geloof ook dat alles wat er in staat, persoonlijk van God afkomt en gericht is aan mij.

God helpt altijd! wat houd dat in voor mij?
- God is er waarneer ik Hem nodig heb,
- God beproeft mij omdat ik dat nodig heb.
- God verhoord mij als ik mijn vertrouwen stel op God.
- God verhoord mij niet als ik niet in vertrouwen bid.
- God verhoord mij om mij weer kracht te geven om verder te gaan.
- God verhoord mij niet om mij weer terug te laten komen.
- God is een God op wie ik altijd kan bouwen!

mag ik dat eisen van God?
eisen is niet het goede woord denk ik. eisen is zo van:
Vader ik eis een nieuwe fiets! Nee, jij hebt geen recht op een nieuwe fiets, alleen omdat je Vader wil dat jij een nieuwe fiets krijgt en omdat je vader het belooft heb. Mag je er op terug komen! en mag je eisen op Zijn eigen worden, eisen niet omdat je rechten hebt. Maar omdat Hijzelf het belooft heeft!

God verhoord mij altijd als ik net zo bid als Jezus: maar niet mijn wil maar uw wil geschiede. Jou vragen en zorgen overgeven aan God, en er vanuit gaan dat God de juiste keuze maakt (wat tegen jou wil in kan gaan, maar ook weer niet).

Ik heb nog nooit meegemaakt dat God er niet was! Wel dat ik God niet zag! maar God is bij me tot de voleinding van de wereld. Hij is nu bij me, en blijf voor altijd bij me!
20 En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen26) tot de voleinding der wereld. Amen.27)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”