Hoe denk je over wraak?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Merel » 06 dec 2002 19:03

Nog een late reactie:

Op Bijbelse gronden is wraak niet goed te keuren. Als mens met alle fouten en gebreken kun je het soms niet laten. Jullie praten waarschijnlijk verstandelijk hierover. Ik heb zelf ervaren door iets afschuwelijks wat ik heb meegemaakt, me aangedaan door de vroomste mensen, dat wraak kan groeien in je hart. Dan wil je met alle plezier wraak nemen. Dan moet je dus proberen om je in te houden, en je zorgen en problemen bij God neer te leggen. En dat valt echt niet mee!!! Als ik nu op die periode terugkijk ben ik blij dat ik geen wraak heb genomen. Het lost de problemen niet op en je bereikt er helemaal niets mee. Maar op het moment dat dat afspeelde had je waarschijnlijk een ander antwoord van me gekregen. Waarbij ik nog toe wil voegen dat mensen te snel een mening vormen en een oordeel klaar hebben. :cry:

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 06 dec 2002 20:07

Er zijn heel veel situaties waarin boosheid zeker wel is geoorloofd, de vraag is dan alleen waar booshied ophoudt en wraak begint.....
Credo ergo sum

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 dec 2002 04:33

Ik zat zo eens op de online bijbel te zoeken op vloek en zegen.

het valt mij op dat deze twee woorden die een grote tegenstelling zo vaak bij elkaar in 1 tekst genoemd worden.

Wat mij ook opvalt is dat de onderstaande tekst vaak voorkomt in de bijbel.

Ook heel toepasselijk bij het onderwerp wraak denk ik.

14 Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet.

soms in wat andere bewoordingen maar het komt toch op hetzelfde neer

9 Vergeldt niet kwaad voor kwaad, of schelden voor schelden, maar zegent daarentegen; wetende, dat gij daartoe geroepen zijt, opdat gij zegening zoudt beërven.

Terug naar “Archief”