Moderator: Moderafo's
weermannetje schreef:Ik vind dat als je je verzekert dat je dan tegen Gods straffende hand ingaat. Er zijn opmerkelijke dingen gebeurt bij mensen die niet verzekert zijn.
En ik niet. Dat geld achter de hand houden, heeft vaak andere redenen. En als een mens zich verzekert, gaat hij uit van een als. Als ik dus bijvoorbeeld een ongeluk krijg, dan heb ik genoeg geld. Maar wie zegt dat jij dat ongeluk krijgt? Dit gaat tegen Gods voorzienigheid in. Durf je dan ook nog te zeggen dat je uit Gods Hand de goede en kwade dingen wil ontvangen? Of probeer je je tegen de kwade dingen te verzetten?
Nou als je je verzekert tegen de kwade dingen, zeg je tegen God dat je die liever niet hebt. En misschien zijn die juist wel goed voor je.
Iets wat onder verzekering valt, is meestal iets waarbij de kans heel gering is. En tevens, als je consequent bent, verzeker je je nergens in. Dat doe ik dan ook niet.
Nee, dat zeg ik. Het ligt er ook aan in welke context je het plaatst. Ook waar een grotere kans voor geldt, mag je niet verzekeren.
ik denk dat als je je probeert te verzekeren dat je dan probeert om Gods slaande hand op dat vlak van je af te weren. En ik denk dat dat niet goed is
Marnix schreef:weermannetje schreef:Ik vind dat als je je verzekert dat je dan tegen Gods straffende hand ingaat. Er zijn opmerkelijke dingen gebeurt bij mensen die niet verzekert zijn.
En ik niet. Dat geld achter de hand houden, heeft vaak andere redenen. En als een mens zich verzekert, gaat hij uit van een als. Als ik dus bijvoorbeeld een ongeluk krijg, dan heb ik genoeg geld. Maar wie zegt dat jij dat ongeluk krijgt? Dit gaat tegen Gods voorzienigheid in. Durf je dan ook nog te zeggen dat je uit Gods Hand de goede en kwade dingen wil ontvangen? Of probeer je je tegen de kwade dingen te verzetten?
Nou als je je verzekert tegen de kwade dingen, zeg je tegen God dat je die liever niet hebt. En misschien zijn die juist wel goed voor je.
Iets wat onder verzekering valt, is meestal iets waarbij de kans heel gering is. En tevens, als je consequent bent, verzeker je je nergens in. Dat doe ik dan ook niet.
Nee, dat zeg ik. Het ligt er ook aan in welke context je het plaatst. Ook waar een grotere kans voor geldt, mag je niet verzekeren.
ik denk dat als je je probeert te verzekeren dat je dan probeert om Gods slaande hand op dat vlak van je af te weren. En ik denk dat dat niet goed is
Zeg dan dat het voor jezelf niet goed zou zijn... Maar je brengt het op een manier alsof het voor niemand goed is. Ik laat je niet buikspreken, ik kijk naar wat je gezegd hebt... en dan komt het zo op me over. Je gebruikt overal in je reakties het woord: Je. Terwijl het om jou mening gaat.... Zeg dan: Als ik consequent be, dat ik probeer Zijn slaande hand af te weren, zeg ik tegen God dat ik die dingen niet wil etc.
Als je "je" zegt spreek je de andere forummers namelijk aan.[/b]
Peter L schreef:Marnix schreef:weermannetje schreef:Ik vind dat als je je verzekert dat je dan tegen Gods straffende hand ingaat. Er zijn opmerkelijke dingen gebeurt bij mensen die niet verzekert zijn.
Zeg dan dat het voor jezelf niet goed zou zijn... Maar je brengt het op een manier alsof het voor niemand goed is. Ik laat je niet buikspreken, ik kijk naar wat je gezegd hebt... en dan komt het zo op me over. Je gebruikt overal in je reakties het woord: Je. Terwijl het om jou mening gaat.... Zeg dan: Als ik consequent be, dat ik probeer Zijn slaande hand af te weren, zeg ik tegen God dat ik die dingen niet wil etc.
Inderdaad, Marnix, maar ik denk dat Weermannetje zijn visie wel als een algemeen geldend principe ziet.
Overigens, waarom is hij "Weermannetje"? Om te weten wat voor weer het morgen wordt? Om, als hij voorziet, dat het morgen gaat regenen, hij dan de was niet gaat buiten hangen? Gaat dat dan niet in tegen de Voorzieningheid? Wil God niet misschien, dat de hele boel verregent?![]()
Even serieus, maar ik geloof niet in het fatalisme, dat God alles bestuurt. De bijbel leert dat nergens en ik geloof ook niet dat er iemand is, die met die leer kan leven. Ga je naar de dokter als je ziek bent? Doe je 's avonds je voordeur op slot? En als God nu eens een inbreker op je af wil sturen? Moeten de deltawerken in Zeeland maar weer worden afgebroken? Ik neem aan, dat je dan ook geen rookmelders in je huis wilt aanbrengen... Trouwens, denk je nu heus, dat je met een verzekering iets kunt afwenden, wat God wil? Als je de Voorzienigheid zo absoluut neemt, waarom zou de verzekering dan niet in Gods plan kunnen passen? Als hij niet wil dat je je verzekert, dan kun je dat toch zeker ook niet, als je gelooft dat alles wat er gebeurt, Gods wil is? Er zijn mensen die om die redenen hun kinderen niet inenten, omdat ze denken dat polio de wil van God is. Als dat allemaal zo rigide is, zo God zich dan door zo'n spuitje laten tegenhouden? Of is de medische wetenschap ook een zegen, die we dankbaar mogen accepteren? Het is allemaal behoorlijk selectief en inconsequent geredeneerd.
De bijbel leerst ons ook, dat er een duivel is, die rondgaat als een briesende leeuw, zoekende wie hij kan verslinden. En in Ef. 6 worden we opgeroepen daartegen te strijden. Er zijn vele voorbeelden, van christenen, die door God beschermd werden tegen onheil, omdat ze die strijd aangingen.
Petrus schreef:Hey,
niet verzekeren en als er dan wat beurt zeker weten dat kerk of gemaanteleden bij springen is voor mijn ook een verzekering.
Mzzl,
Petrus
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten