[
kun je misschien iets uitleggen waar dat boek over gaat?[/quote]
Het is geschreven door een Amerikaanse predikant Ronald Dunn, uitgegeven bij Gideon. (
www.gideonboeken.nl )
Citeer de achterkant van het boek (wanneer de hemel zwijgt) :
De hemel is van koper. U smeekt en bidt. En God zwijgt... Is dat u wel eens overkomen? Dan moet u lezen wat Ronald Dunn te zeggen heeft.
Hij komt niet met gemakkelijke antwoorden op de 'waaroms' waarmee u worstelt. Hij staat mijlenver van een geforceerd positief geloven maar toch...
'Ik ben tot op de bodem geweest. En ik kan u verzekeren dat die stevig is.'' zegt hij. een aantal jaren na het overlijden van zijn 18 jarige zoon.
Alleen iemand als hij, die uit ervaring weet wat hevige pijn en diep verdriet is, kan een boek schrijven als dit. Zo iemand kan bv. zeggen:
Het geloof is niet kracht om de dingen naar onze hand te zetten. Nee het is moed om de dingen onder ogen te zien zoals ze zijn.
Ik wil het niet horen, en ik wil het niet toegeven, maar het grootste wat God in mijn leven heeft gedaan, heeft Hij gedaan tegen mijn zin, tegen mijn wil.
Tot zover de achterkant van het boek.
Een paar citaten:
Hoeveel zegeningen heb ik al gemist, omdat ze op vloeken leken?
Het is gemakkelijker ''nee'' te zeggen tegen satan, dan ''ja'' tegen God
Een onbeantwoord ''waarom'' verstoort de ordelijkheid van het leven waarin we geloven.
We vragen ons nooit af: waarom ik niet?
Jezus weigert antwoord te geven op het ''waarom'' van het lijden, omdat het daar uiteindelijk niet omgaat.
Wat nu? als we ons deze vraag stellen, richten we onze aandacht niet op ons zelf maar op God.
We moeten leren het bovennatuurlijke te zien in het natuurlijke.
Ons vertrouwen in God wordt niet ondermijnd door het lijden maar door het gevoel gescheiden te zijn van God.
Het boek gaat onderanderen over Jakob, het lijden van Job, en wat deze man zelf heeft meegemaakt (zoon die zelfmoord pleegt, heel onverwacht.)
De waarom vraag wordt veranderd in het waar toe. Een heel leerzaam boek.