Moderator: Moderafo's

wieb83zd schreef:Maar waarom dan niet. Ik geef het toe, ik ben zo eigenwijs om overal naar de reden te vragen. Dus wil ik die hier ook graag weten.
Ik vind het raar dat het zo'n belangrijke regel wordt, terwijl er niets mee berijkt word. Ik vraag me af of Jezus zelf dan niet een grove zonde was tegen dit gebod. Hij had immers een uiterlijk, dus Hij beelde God uit, door hier op aarde rond te lopen.

Volgens mij ligt het iets complexer, Jezus lichaam was geen God, maar de ziel die er in huisde. Zijn lichaam was niet anders dan al de andere, hij leed aan ziektes etc etc.wieb83zd schreef:Een vol kruisje zou ook wel mogen, het moet, zoals ook in zondag 35 staat, niet door jou aanbeden worden.
Het gaat erom dat je God nog steeds de eer blijft geven, en niet allerlei symbolen gaatmaken, om die dan vervolgens te vereren. Je moet het tweede gebod in zn geheel lezen.

Marnix schreef:Guus Geluk, mag ik een tegenvraag stellen:
De ark in de tempel, de tabernakel en de tempel zelf waren in strijd met het tweede gebod.
Volgens mij ligt het iets complexer, Jezus lichaam was geen God, maar de ziel die er in huisde. Zijn lichaam was niet anders dan al de andere, hij leed aan ziektes etc etc.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 74 gasten