Raadsel...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 11:55

zussie schreef:
Aragorn schreef:
Markie schreef:Zuchtt...

Wáár staat dan duidelijk dat Adam het niét was?

Waar staat duidelijk dat jij geen meisje bent?

waarschijnlijk op zijn geboortebewijs in het gemeentearchief :lol:

Nee, dat staat daar niet. Er staat daar hooguit dat hij wel een jongetje is. Maar er staat niet: markie is geen meisje.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 apr 2004 16:07

Aragorn schreef:
zussie schreef:
Aragorn schreef:

Nee, dat staat daar niet. Er staat daar hooguit dat hij wel een jongetje is. Maar er staat niet: markie is geen meisje.

Zou dat toevallig niet op hetzelfde neerkomen? :wink:

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 14 apr 2004 16:59

Hier ging het toch nie om? :lol:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 apr 2004 18:34

als het geen walvis of 'grote vis' is, dan klopt gewoon dat raadsel niet :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Ik denk mee...

Berichtdoor Fly29 » 14 apr 2004 20:24

Marnix schreef:
Maar het staat in de bijbel dat hij alle levende wezens (dieren o.a) een naam gaf.

Inderdaad, dat staat er nou juist niet. Er staat: Velddieren, vee en vogels.

Hoe komt iedereen er toch bij dat er in de bijbel staat dat Adam alle dieren een naam gaf? Vreemd is dat he.... ik dacht het eerst ook... totdat ik ging lezen wat er echt staat. Toen ik dat zag dacht ik: Hmm wat ik altijd dacht klopt dus niet helemaal :)

Jazeker dat staat in Genesis 2 vers 19 en 20

tekst

Ik zie de vissen/zeedieren hier niet bij staan?

Dan zal ook wel ergens staan dat Adam alle dieren hun naam gegeven heeft.

Als het ergens staat, zeg me dan gewoon ff waar. Ik lees in Genesis alleen dat God de vogels, velddieren en het vee naar Adam bracht om te kijken hoe hij de levende wezens die God naar hem toe bracht zou noemen...

Hier suggereer je weer mee dat er helemaal geen zeedieren waren of hoe moet ik dit opvatten?

Hoe kom je daar nou weer bij? Ik suggereer dat de walvis niet ff de rivier op kwam zwemmen om een naam te krijgen.... Wel dat ze er waren. Bij de schepping worden namelijk de zeedieren wel genoemd.

Eens denken... Was in de begintijd de mens ook niet ondernemend? Dat God dit stuurde is duidelijk. We doen nu toch ook regelmatig nieuwe ondekkingen? Zou dat in die tijd ook niet zo zijn gebeurd? Misschien keek Adam toen eenvoudigweg nog niet verder dan zijn directe omgeving. Tegenwoordig hebben we wel vervoermiddelen die ons vrijwel overal kunnen brengen. In de tijd van Adam moest dat volgens mij allemaal met de benenwagen gebeuren. Dan lijkt het me ook logisch dat Adam niet in de grote oceaan kon kijken en dus deze dieren een naam kon geven. Ach, en wat maakt eigelijk die vraag ook uit? God gaf een schepping en daar mogen wij naar hartelust van genieten. En komen we iets tegen dan mogen we dat onderzoeken en benoemen. Ik lig er verder dan ook niet wakker van..

Groet en houdoe,

Fly29

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 14 apr 2004 20:44

Aragorn schreef:
zussie schreef:
Aragorn schreef:

hahah hebben we meer keus dan? jongen of meisje of onzijdig?
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

zussie
Mineur
Mineur

Re: Ik denk mee...

Berichtdoor zussie » 14 apr 2004 20:49

Fly29 schreef:
Eens denken... Was in de begintijd de mens ook niet ondernemend? Dat God dit stuurde is duidelijk. We doen nu toch ook regelmatig nieuwe ondekkingen? Zou dat in die tijd ook niet zo zijn gebeurd? Misschien keek Adam toen eenvoudigweg nog niet verder dan zijn directe omgeving. Tegenwoordig hebben we wel vervoermiddelen die ons vrijwel overal kunnen brengen. In de tijd van Adam moest dat volgens mij allemaal met de benenwagen gebeuren. Dan lijkt het me ook logisch dat Adam niet in de grote oceaan kon kijken en dus deze dieren een naam kon geven. Ach, en wat maakt eigelijk die vraag ook uit? God gaf een schepping en daar mogen wij naar hartelust van genieten. En komen we iets tegen dan mogen we dat onderzoeken en benoemen. Ik lig er verder dan ook niet wakker van..

Groet en houdoe,

Fly29

Inderdaad..zou goed mogelijk kunnen zijn dat Adam niet bij de oceaan kwam...een andere optie is...dat de walvissen MISSCHIEN toendertijd , in de rivieren zwommen...de slang liep trouwens in het paradijs ook eerst op pootjes maar doordat de duivel in hem is gekomen en Eva verleidde is het beestje vervloekt en moest hij de rest van zn leven op zn buik verder...ik bedoel maar te zeggen dat wat nu is toen niet zo hoefde te zijn..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 09:44

Hehe... ik denk dat de walvissen toen nog vleugels hadden en ff over kwamen vliegen :P
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

haha

Berichtdoor Fly29 » 15 apr 2004 19:28

Marnix schreef:Hehe... ik denk dat de walvissen toen nog vleugels hadden en ff over kwamen vliegen :P

Grijnzzz.... En hoe zat het dan met die grote dinosarussen? Lees ik daar ook over? Ze hebben wel bestaan en diverse dieren zijn gedeeltelijk of geheel uit de grond gehaald. Kort samengevat: We gaan er vanuit dat Adam diverse dieren een naam heeft gegeven en dat wij ze nog steeds mogen geven. Leuke vraag: Wie geeft ons die namen dan in?

Groet,

Fly29

P.s. Het maakt mij feitelijk weinig uit. Voor mij is God Iemand die Leeft.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 15 apr 2004 20:53

Marnix schreef:Hehe... ik denk dat de walvissen toen nog vleugels hadden en ff over kwamen vliegen :P

hums nou je het zo zegt he...ik heb weleens een walvis voorbij zien vliegen..ja...ik twijfelde nog is dit een vogel dinosaurus maar nee er kwam een straal water uit zijn rug dus het was een walvis..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 22:08

Grijnzzz.... En hoe zat het dan met die grote dinosarussen? Lees ik daar ook over? Ze hebben wel bestaan en diverse dieren zijn gedeeltelijk of geheel uit de grond gehaald. Kort samengevat: We gaan er vanuit dat Adam diverse dieren een naam heeft gegeven en dat wij ze nog steeds mogen geven. Leuke vraag: Wie geeft ons die namen dan in?

Groet,

Fly29

Maakt dat uit? Die beesten zijn uitgestorven. Misschien noemde Adam de Tyranosaurus Rex wel "Fluffy"... Maakt mij niks uit.

We verzinnen voor de dieren die niet meer bestaan en waarvan de namen niet zijn bewaard een andere naam... als nakomelingen van Adam hebben we dat recht denk ik ook wel :)

hums nou je het zo zegt he...ik heb weleens een walvis voorbij zien vliegen..ja...ik twijfelde nog is dit een vogel dinosaurus maar nee er kwam een straal water uit zijn rug dus het was een walvis..

Zucht zussie, ik heb je altijd zo gezged, blijf gewoon van die paddo's af ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 22:10

Het vogelbekdier is door adam waarschijnlijk ook anders genoemd.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 16 apr 2004 07:12

Marnix schreef:
Zucht zussie, ik heb je altijd zo gezged, blijf gewoon van die paddo's af ;)

Oh was jij dat die dat zei...ergens in mn onbewust zijn hoorde ik dat nog net...hahaha :wink:

Terug naar “Archief”