Moderator: Moderafo's
Maar daarom ben je het wel eens met maar 1 leer! Namelijk met de leer van jezelf!
Marnix schreef:Maar daarom ben je het wel eens met maar 1 leer! Namelijk met de leer van jezelf!
Kijk, hier ben ik het mee eens...
Het probleem is dat mensen hun eigen leer tot absolute waarheid gaan uitroepen, en vervolgens gaan roepen dat mensen die die leer niet helemaal geloven, God niet goed kunnen dienen, die al die bijzaken tot het reddende evangelie maken, in plaats van Jezus Chrisus en die gekruisigd... Daarmee doen ze onrecht aan Zijn offer, en zetten hun leer op nr. 1 in plaats van Gods leer.
Aragorn schreef:Een zijn in Christus is ook iets anders dan een zijn in de leer... dat eerste lijkt me ook belangrijker..
Maar ik bid u,22) broeders, door den Naam23) van onzen Heere Jezus Christus, dat gij allen hetzelfde spreekt24), en dat onder u geen scheuringen zijn,25) maar dat gij samengevoegd zijt in een zelfden zin, en in27) een zelfde gevoelen.
11 Want mij is van u bekend gemaakt, mijn broeders, door die van het huisgezin van Chloe zijn, dat er twisten onder u zijn.
12 En dit zeg ik, dat een iegelijk van u zegt: Ik ben van Paulus, en ik van Apollos;30) en ik van Cefas;31) en ik van Christus.32)
13 Is Christus33) gedeeld? Is Paulus voor u gekruist? Of zijt gij in Paulus'34) naam gedoopt?
14 Ik dank God, dat ik niemand van ulieden gedoopt heb, dan Krispus en Gajus;
17 Want Christus heeft mij niet gezonden35), om te dopen, maar om het Evangelie te verkondigen; niet met wijsheid36) van woorden,37) opdat het kruis van38) Christus niet verijdeld worde.39)
hijwel schreef:Aragorn schreef:Een zijn in Christus is ook iets anders dan een zijn in de leer... dat eerste lijkt me ook belangrijker..
christus is 1, Christus is niet verdeeld. Als je de corinthe brief leest denk je ook van: men! laten ze deze nou eens even behandelen in elke kerk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten