Aragorn schreef:Maar ik ben wel geneigd te denken dat logicawetten universeel zijn, en aardse natuurwetten niet. Dus een 4kante cirkel is per definitie altijd onmogelijk. En omhoogvallende stenen niet.
Zolang je van de onbewezen stelling uitgaat dat iets maar 1 vorm kan bezitten, moet je stellen dat het onmogelijk is om een vierkante cirkel te maken, omdat je dan tegen je eerste stelling in gaat.

Frost schreef:O, en wat betreft oppermacht, het lijkt mij vanzelfsprekend dat niets machtiger kan zijn dan een oppermacht. Maar als niet iedereen dat vanzelfsprekend vindt dan is het geen nuttig alternatief.
Hier heb jij dan weer gelijk, zolang je het over de oppermacht hebt is dat duidelijk. (bij een oppermacht wordt het wat vaag)
Maar misschien dat je kunt stellen dat een almacht ook boven alles staat, terwijl een oppermacht ´alleen maar´ machtiger is dan alle andere machten. De almacht zou dan dus ook boven natuurwetten, logica en tijd staan, wat ik wel geloof.
Overigens kun je natuurlijk nooit spreken van een almacht, want er kan er maar een van de twee de beste zijn