Hans1978 schreef:Het wordt steeds gekker met Trump...
Een (terechte) rode kaart van de Amerikaanse topscorer (die naar de normen van Trump vast geen echte Amerikaan is met deze kleur...) is op voorspraak van Trump ingetrokken...
Omkoping in de sport is van alle tijden, maar openlijker dan dit wordt het niet snel...
Serieus?! Ik wist geloof ik wel dat Trump er een mening over had, en FIFA zit natuurlijk diep in Trumps zak, maar toch.
Ik heb een stukje van de 4th of July-viering in DC gezien gisteren, en dat was - volkomen voorspelbaar - een blamage. Eerst een veld vol mensen evacueren wegens noodweer, waarna Trump dat evacuatiebevel overtroeft en mensen probeert terug te krijgen voor zijn toespraak. Die begon om 11 uur 's nachts en ik heb met plaatsvervangende schaamte een stukje zitten kijken. Er werden allerlei 100-jaar oude veteranen op het podium gebracht om voor een historisch significante vlag te salueren. Ik kreeg echt het gevoel dat die lui een stel rekwisieten waren.
Verder was het meer politieke rally dan nationale toespraak. Gezemel over hoe goed, rijk en sterk Amerika wel niet is, en als je de rijkste en de sterkte bent, ben je de beste! En allemaal dankzij Trump, uiteraard! Weinig tot geen woorden over eenheid, over mensen die naar Amerika komen om het beter te maken; wel wat bangmakerij over communisme en stemfraude.
Ik vroeg het me trouwens af toen Trump zo op communisme aan het afgeven was; het is nog niet zo heel lang geleden dat Trump met hangende pootjes op bezoek bij Xi Jin Ping was, waarbij de Chinezen het glashelder maakten (diplomatiek gezien dan), dat de relatie tussen de VS en China grotendeels afhankelijk is van de Amerikaanse positie omtrent Taiwan. Ik kan me indenken dat China zich niet zo drukt maakt om een toespraakje van Trump, maar ook dat ze het niet zo fijn vinden als hun regeringsvorm zo wordt afgekraakt.
Normaal gesproken blijft een president gewoon thuis om het vuurwerk te bekijken; aangezien zijn aanwezigheid voor een hoop extra beveiligings-ellende voor het publiek zorgt. Trump niet, uiteraard, want die geeft geen zier om het publiek.
Het is weer even genoeg, hoewel ik nog wel even wil melden dat Trump sinds zijn terugkeer naar het witte huis 2 MILJARD heeft binnengeharkt. Voornamelijk door crypto die nu grotendeels waardeloos is (begon als $ 45 per coin; nu, 18 maanden later, $ 1,50 per coin) en waar Trump beleid over maakt; daarnaast ook extreem dubieuze aandelentransacties vaak minuten voordat Trump een aankondiging deed die de koers enorm deed stijgen of dalen.