Wat eten jullie op zondag?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wat eten jullie op zondag?

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2026 09:25

Tonny schreef:Ontopic: qua lunch is er meestal iets van soep/ salade met een stokbroodje ofzo.

In de avond meestal iets van gebakken aardappels ipv gekookte. Soms wat luxer/ duurder vlees (sucadelapjes ofzo). Uitgebreid koken nooit. Geen wettissche regel vanwege de rustdag, maar meer omdat we zelf wel belang hechten aan een dagje 'wat makkelijker'. En we zijn niet perse fan van koken. Hebben er geen hekel aan, maar t is geen hobby.

Soms wel de BBQ aanzetten.

En bij de koffie hebben we vaak wel wat lekkers. Iets wat we zaterdag hebben gebakken, of we halen iets groters dan een gewoon koekje.

Grappig, bij ons is het eerder andersom. Door de week vaak makkelijk omdat we allebei 4 dagen werken, de kinderen 's avonds weer moeten sporten en zo, dan geen tijd om uitgebreid te kokkerellen. In het weekend heb ik daar meer tijd voor dus dan doe ik soms wat meer mijn best. Niet altijd op zondag, maar ik vind koken wel heel rustgevend dus wel passen op een rustdag.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Erik1960 » 06 jul 2026 12:43

Alas de pollo con patatas fritas y ensalada mixta.
Zonder mayonaise, dat dan weer wel. Groeten uit Spanje.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2026 15:57

Erik1960 schreef:Alas de pollo con patatas fritas y ensalada mixta.
Zonder mayonaise, dat dan weer wel. Groeten uit Spanje.

Ook geen appelmoes?

Klinkt in het Spaans toch beter dan "kip met aardappels en salade"
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Algemene Zaken”