Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 19 jun 2026 10:08

Van dat hele 14 puntenplan komt niet zoveel terecht, al was het alleen maar omdat ik denk dat Israel en Hezbollah sowieso door zullen gaan met vechten, maar het feit dat de VS ermee instemden, is al een erkenning dat hun oorlog tegen Iran grotendeels is mislukt.
Nu zijn Amerikanen behoorlijk onwetend als het om geschiedenis gaat, maar is er nou niemand in de Amerikaanse regering die Trump kon vertellen dat het ondertekenen van deze overeenkomst in Versailles er helemaal niet goed uitziet?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2026 13:47

Die optics zijn inderdaad verschrikkelijk. Ik geloof dat Trump claimde dat het om een "onvoorwaardelijke overgave" ging; ik had alleen niet verwacht dat het om de overgave van de VS was.

Ik heb trouwens van de week een feitje gelezen dat het Duitsland 92(!) jaar heeft gekost om de herstelbetalingen na WO1 af te betalen. Ik ben benieuwd hoe lang de VS deze nederlaag tegen Iran zal blijven voelen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 jun 2026 15:20

Ondertussen heeft Trump ruzie met Meloni gekregen. Volgens Trump had Meloni gesmeekt om met hem op de foto te mogen, wat Meloni verontwaardigd als een leugen van de hand heeft gewezen. Uit verbolgenheid hierover gaat de Italiaanse minister van buitenlandse zaken Antonio Tajani daarom niet op bezoek in de VS.
Ik weet niet waarom Trump telkens zijn relaties met bondgenoten beschadigt, maar in dit geval is het misschien zijn obsessie met vrouwen die hem hier parten speelt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2026 16:54

elbert schreef:Ondertussen heeft Trump ruzie met Meloni gekregen. Volgens Trump had Meloni gesmeekt om met hem op de foto te mogen, wat Meloni verontwaardigd als een leugen van de hand heeft gewezen. Uit verbolgenheid hierover gaat de Italiaanse minister van buitenlandse zaken Antonio Tajani daarom niet op bezoek in de VS.
Ik weet niet waarom Trump telkens zijn relaties met bondgenoten beschadigt, maar in dit geval is het misschien zijn obsessie met vrouwen die hem hier parten speelt.

Hmm, dit en de manier waarop hij over UFC fighters spreekt, misschien toch iets latents aanwezig?

De ontmoeting met Iran in Zwirserland is ondertussen ook afgezegd. Dat verdrag begint dus al te rammelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Actualiteit & Politiek”