Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 18 mei 2026 09:22

Nog 1 korte opmerking dan over de transgenderdiscussie:
Mortlach schreef:Ik zie in de links die je opgeeft dat het voordeel wel minimaal is voordat de puberteit in gang wordt gezet, maar het is er dus wel. Het gaat er dus om welke afweging je maakt. Voor wie is de impact het grootst? Voor het transmeisje dat wordt uitgesloten, of voor het cis-meisje dat een klein beetje in het nadeel is. Ik weet wel dat transvrouwen op hoger niveau niet domineren, vaak niet eens in de buurt van het winnaarspodium komen, dus dat zegt mij dat het nadeel voor de cisvrouwen misschien wel meevalt.
(...)
Grote genetische verschillen? Het gaat om 3,7% met een onzekerheidsmarge van 2,3%. Een theoretisch bereik van 1,4 tot 6% dus. Relevant? Wellicht, maar in de verste verte niet "groot" te noemen.
Dat zijn in het geval van topsport dus enorme verschillen. De verschillen in de top 10 bij elke topsport vallen tegenwoordig flink binnen de 1%. Een verschil bij het wielrennen bijvoorbeeld van meer dan 1% betekent het verschil tussen een topper en iemand die er al snel in een wedstrijd wordt afgereden.
Niet voor niets gaat het bij topsport tegenwoordig om "marginal gains": kleine verschillen die de doorslag kunnen geven. Dan gaat het om voeding, rust, materiaal enz. enz. Daarbij is een verschil van 0,1% al heel waardevol.
Mortlach schreef:Ach, het is momenteel een beetje uit het nieuws vanwege die farce van een oorlog tegen Iran, maar ondertussen wordt er in de Amerikaanse politiek - en ook door Trump zelf - hard gewerkt om transgender mensen te minimaliseren met wetten en stigma's, dus zo off topic is het nu ook weer niet. Plus, jij begon er 3 weken geleden zelf over. :-)
Klopt, ik was inderdaad degene die er weer over begon.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 mei 2026 16:50

Ik weet dat het hier ondertussen wat rustiger is, maar ik vraag me af of er op dit moment nog steeds mensen zijn die Trump zouden verdedigen/steunen, gezien al zijn fratsen; mensen die nog steeds overtuigd zijn dat hij een betere keuze was dan Harris; mensen die nog steeds geloven dat het allemaal de schuld van de media is en dat Trump in werkelijk door God gezonden is (bij wijze van spreken dan, alhoewel...)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Hans1978
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans1978 » 18 mei 2026 21:19

Mortlach schreef:Ik weet dat het hier ondertussen wat rustiger is, maar ik vraag me af of er op dit moment nog steeds mensen zijn die Trump zouden verdedigen/steunen, gezien al zijn fratsen; mensen die nog steeds overtuigd zijn dat hij een betere keuze was dan Harris; mensen die nog steeds geloven dat het allemaal de schuld van de media is en dat Trump in werkelijk door God gezonden is (bij wijze van spreken dan, alhoewel...)

Ik zie een enorm verschil tussen de Trump van zijn eerste periode als president (toen hij controversiële uitspraken en daden had, maar ook vaak wél een punt had), en zijn huidige presidentschap (waarin hij alleen nog maar vreemd gedrag lijkt te vertonen).

Van zijn eerste periode durf ik de stelling aan dat hij voornamelijk gekozen is omdat Hillary Clinton niet heel populair was.
De tweede keer is hij in mijn optiek herkozen omdat de Democratische partij er niet echt serieus in leek te staan (het veel te lang vasthouden aan Biden, en het naar voren schuiven van een niet charismatische persoon).

Ik denk dat Trump het in de eerste periode uiteindelijk niet slechter heeft gedaan dan Hillary Clinton gedaan zou hebben.
Wat hij er in zijn tweede periode van bakt is van een totaal andere orde.

De waarheid is dat we nooit zullen weten wat Harris ervan gemaakt zou hebben, maar ik denk niet dat het slechter zou zijn dan wat de Oranje goeroe nu uitspookt .
Ik was blij dat Trump verkozen werd, aangezien ik toen nog geloofde dat hij een tegenwicht aan Poetin, Kim, Xi en Khanenei zou bieden, (in elk geval meer dan Harris) maar zie nu in dat de Trump zich inmiddels onfeilbaar waant.

Al met al hoop ik dat beide partijen de volgende keer met een zinnige kandidaat komen. Want laten we eerlijk zijn: dat is sinds Obama niet meer gebeurd...

Hillary Clinton was binnen haar eigen partij controversieel, Biden zat met zijn zoon wat ingewikkeld in de wedstrijd, en was domweg te oud, Harris is te laat naar voren geschoven en had ook niet echt een sterk verhaal en sterke uitstraling, en al deze punten gelden ( afgezien van de timing van Harris) eveneens voor Trump.
Waar zijn de echt sterke kandidaten gebleven...

Terug naar “Actualiteit & Politiek”