Beroepingswerk binnen Refoland (deel 4)

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: elbert, henkie, Moderafo's

Tonny
Mineur
Mineur

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 4)

Berichtdoor Tonny » 05 apr 2026 10:36

Spreeuw, jij plaatst deze lijstjes. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Met welke doel plaats jij deze lijstjes?

Wat is precies het nut van deze lijstjes bijhouden?
Je zou zeggen dat het beroepen van een predikant enkel de betreffende gemeenten aangaat, en daar wordt het binnen de gemeente bekend gemaakt. Welk doel dient het dat dit ook buiten de gemeente openbaar wordt gemaakt?
Ik gun iedere dominee zijn tijd om dit in gebed te brengen, zonder al teveel bemoeienis van de mensen om hem heen. Het lijkt me dat dit soort lijstjes niet meewerken daaraan.
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 4)

Berichtdoor Race406 » 05 apr 2026 11:06

Tonny schreef:Spreeuw, jij plaatst deze lijstjes. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Met welke doel plaats jij deze lijstjes?
Laat hem toch lekker zijn gang gaan. Hiermee blijft christelijk Nederland op de hoogte van het beroepingswerk. Dan kunnen mensen lezen welke dominee waar naartoe gaat. Of welke kleine gemeente voor de zoveelste keer een bedankje krijgt. Christelijk Nederland is nu eenmaal benieuwd naar deze nieuwtjes. Leg je erbij neer zou ik zeggen. Er zijn wel andere zaken waar een punt van gemaakt kan worden.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “[Religie] - Algemeen”