Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 23 feb 2026 16:12

Mortlach schreef:Momenteel gebruikt hij een andere wet, maar die beperkt de heffingen tot 15% en een periode van 150 dagen, waarna Congress moet aftekenen voor een verlenging. En dat wil Trump natuurlijk niet, aan Congress vragen of iets mag, maar hij heeft niet echt veel keus meer. (behalve net doen alsof dat niet zo is en hopen dat iedereen hem gelooft).
Dat is inderdaad zijn plan. Trump vandaag: "ik hoef geen toestemming aan het Congres te vragen, want die heb ik al".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2026 21:36

Zag net een clip van econoom Justin Wolf over de nieuwe hefgingen (15%/150 dagen). Volgens Wolf bieden die alle nadelen van importheffingen en geen van de voordelen.

- De heffingen gelden voor ALLE landen, dus je kunt er niet 1 land specifiek mee onder druk zetten.
- De maximale duur is 150 dagen, dus in plaats van concessies te doen, wacht China gewoon een paar maanden.
- Voor de "onshoring" van Amerikaanse industrie: die krijgen echt niet binnen 150 dagen alle benodigde vergunningen om een nieuwe fabriek te bouwen.
- Ook American made producten worden duurder (want als geïmporteerd staal 15 procent duurder is vanwege de heffingen, verhogen Amerikaanse staalboeren hun staal gewoon met 14,9%.

Geniaal economisch plan van het topteam uit het Witte Huis, echt waar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Actualiteit & Politiek”