Israël

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Israël

Berichtdoor Marnix » 02 mar 2026 10:18

Hans1978 schreef:Dat is gewoon niet waar wat je daar stelt.
Poerim viel in 1946 op 16 maart, waar de executies plaatsvonden op 16 oktober.

Inderdaad. Ik denk dat Jesaja op dit verhaal waarin wel een link wordt gelegd tussen het oorspronkelijke Poerim. (de vijanden die de Joden willen uitroeien (tien nazi's en de tien zonen van Haman) worden opgehangen. Wat ik niet helemaal snap: Haman en zijn tien zonen maakt samen elf. Bij de nazi's waren het er tien. Maar goed, de executies vonden inderdaad niet tijdens Poerim plaats.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2026 16:22

Hans1978 schreef:Een aanval als deze leidt in elk geval de aandacht af van Epstein, en in die zin vraag ik me af of Trump dit echt heel snel wil beeindigen.

Plus een oorlog is natuurlijk een ideale reden om met de aanstaande verkiezingen te morrelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 mar 2026 16:40

Mortlach schreef:Plus een oorlog is natuurlijk een ideale reden om met de aanstaande verkiezingen te morrelen.
Dat duurt nog 8 maanden. Bovendien staat maar een kwart van de Amerikanen achter deze interventie volgens een opiniepeiling. Ook veel MAGA aanhangers voelen zich bedrogen omdat ze was beloofd dat er geen nieuwe oorlogen zouden worden gestart.
Daar komt nog eens bij dat de benzineprijs omhoog gaat, dus zo goed valt dat niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2026 17:04

elbert schreef:Dat duurt nog 8 maanden. Bovendien staat maar een kwart van de Amerikanen achter deze interventie volgens een opiniepeiling. Ook veel MAGA aanhangers voelen zich bedrogen omdat ze was beloofd dat er geen nieuwe oorlogen zouden worden gestart.
Daar komt nog eens bij dat de benzineprijs omhoog gaat, dus zo goed valt dat niet.

Het is inderdaad speculatie, maar het is de toon die de muziek maakt. En dat verkiezingsproces begint echt niet pas op 3 november. We gaan het zien.

En Trumps harde kern zal hem nooit laten vallen; er kan een video opduiken waarin hij letterlijk een kind verkracht en dan nog zullen ze "Fake news" roepen, dus het feit dat hij beloofd heeft geen nieuwe oorlogen te beginnen, is kinderspel. Sterker nog, dat heeft hij helemaal nooit gezegd! En dankzij hem is Amerika weer sterk en gerespecteerd! En die hoge benzineprijzen komen omdat illegale immigranten, allemaal zware criminelen en moordenaars, de honden en de katten opeten. /s
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Actualiteit & Politiek”