Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Katlheen » 05 jan 2026 11:14

Bezopen actie! Who is next? Dit kan je gewoon niet maken, we hebben niet voor niets landsgrenzen en soevereiniteit. Je kunt het niet eens zijn met hoe een land wordt geregeerd, je spreekt je afkeur uit, en dat is het dan. Je gaat niet een land binnenvallen om de leider te kidnappen, ongeacht diens daden. Dat doe je gewoon niet. Zo is het hek van de dam en kan iedereen dit soort fratsen gaan doen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2026 09:48

Donald Trump hoort niet in 't Witte Huis
maar in een witte dwangbuis thuis.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2026 10:00

Katlheen schreef:Bezopen actie! Who is next? Dit kan je gewoon niet maken, we hebben niet voor niets landsgrenzen en soevereiniteit. Je kunt het niet eens zijn met hoe een land wordt geregeerd, je spreekt je afkeur uit, en dat is het dan. Je gaat niet een land binnenvallen om de leider te kidnappen, ongeacht diens daden. Dat doe je gewoon niet. Zo is het hek van de dam en kan iedereen dit soort fratsen gaan doen.

Precies... en de combinatie van dat en dingen roepen over andere landen (Colombia, Mexico, Groenland) maakt ghet extra link, want inderdaad, wie wordt dan de volgende? En ondertussen rehabiliteert hij rechtse leiders die minstens zo dubieus zijn. Ongelooflijk dat dit allemaal zomaarr kan gaan in een land als Amerika.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2026 12:43

Het zou fijn zijn als die hele MAGA-bende uit het Witte Huis zou worden geveegd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2026 23:49

Wat ik wel schokkend vind, ik zag een peiling van 1Vandaaf met de vraag: “zouden kiezers in een land willen wonen met Trump als president?” en het antwoord per partij. In totaal zegt 74% nee en 19% ja. Maar van drie partijen zeggen procentueel meer kiezers op die vraag “ja” dan “nee”. Van

FvD (70% ja, 19% nee) want die houden zo van democratie :-)
PVV: (54% ja, 33 procent nee) want liever een autocratie met keihard migratiebeleid dan democratie
SGP: (45% ja, 35% nee) maar waarom?

Dat laatste verbaast we toch wel. Als de peiling nou een jaar geleden was had ik er nog iets van begrepen maar hij was een week geleden. Bij CU-stemmers zegt bijvoorbeeld 2 procent ja en 94 procent nee). Hoe kan dat?! Bij PVV en FvD zitten relatief veel lager opgeleide mensen maar bij de SGP is de gemiddelde kiezer behoorlijk goed onderlegd en ingelezen. Bij andere rechtse partijen als Ja21, VVD en BBB zegt een grote meerderheid nee. Is dat dan toch een combinatie van christelijk rechts en Trump zien als beschermer van de kerk, ook al doet hij alles wat God verboden heeft?

Wat moeten we hier nog aan toevoegen sinds de laatste keer? Moeten we het hebben over Minnesota en wat daar gebeurd is, de constante claims dat Amerika Groenland moet hebben en de heffingen richting Europese landen die zeggen: Groenland is van de Groenlanders en hoort bij een Navo-land, als Navo-lid kunnen we prima praten over hoe we samen Groenland kunnen beschermen. Natuurlijk zijn er ook ontwikkeling betreft de Epstein-files, het aanklagen van een topman van de Fed omdat hij de rente niet wil verlagen enzovoorts. Hoe kan je nou zeggen: daar zou ik wel willen wonen?!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 jan 2026 08:40

Marnix schreef:Dat laatste verbaast we toch wel. Als de peiling nou een jaar geleden was had ik er nog iets van begrepen maar hij was een week geleden. Bij CU-stemmers zegt bijvoorbeeld 2 procent ja en 94 procent nee). Hoe kan dat?! Bij PVV en FvD zitten relatief veel lager opgeleide mensen maar bij de SGP is de gemiddelde kiezer behoorlijk goed onderlegd en ingelezen. Bij andere rechtse partijen als Ja21, VVD en BBB zegt een grote meerderheid nee. Is dat dan toch een combinatie van christelijk rechts en Trump zien als beschermer van de kerk, ook al doet hij alles wat God verboden heeft?
Het laatste denk ik ja, wat een complete misvatting is. Trump heeft een groot deel van de evangelische christenen in de VS gekaapt door conservatieve rechters aan te stellen en ze daarmee de indruk te geven dat het land op de goede weg is. Maar dat is een dwaling, net zoals er mensen zijn die denken dat Poetin een christen is, terwijl hij niets anders dan een nietsontziende machtspoliticus is die de Russisch-orthodoxe kerk gebruikt als machtsmiddel en zelfs iemand van de geheime dienst aan het hoofd ervan heeft gezet (patriarch Kirill).
Christenen zouden verder moeten kijken dan de paar punten die ze belangrijk vinden en zich niet moeten laten misbruiken door machtspolitici.
Conservatief rechts in Duitsland werd begin jaren 30 immers op dezelfde manier gekaapt door de nazis, totdat ze op een gegeven moment niet meer nodig werden geacht en buitenspel werden gezet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”