david de vos

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein

david de vos

Berichtdoor ben db bd » 04 jan 2026 17:09

jaren niet meegedaan omdat wappies niet getolereerd werden door henkie. ( volg nog steeds overtuigd de alternatieve media; doorgaans aantoonbaar gelijk). Onderwijl veel menigvuldigheden des levens ervaren, maar nog steeds blij als gelovige in de Heere Jezus.

David, zou hij het echt niet meer snappen of heeft hij juist het Licht gezien? Dat laatste lijkt mij ongezien niet onwaarschijnlijk.
'Alle mensen kind van God'.? Xander wierp simpel de vraag op: "wanneer zijn ze dat dan geworden?" 'Als ze in Christus zijn gaan geloven', zeggen wij.
Maar dan is >75% van de wereldwijde mensheid kansloos ...... "nooit van gehoord, nou ja m'n buurman vloekt wel vaak."
Eerlijke conclusie: jullie hebben allemaal veel te weinig voor de zending geofferd....Gaan we daar mee akkoord? :(

Openbaringen 20:12 over het laatste oordeel: "En ik zag de doden, klein en groot voor God staan. En de boeken werden geopend en nog een ander boek werd geopend, het boek des levens. En de doden werden geoordeeld overeenkomstig wat in de boeken geschreven stond, naar hun WERKEN."
vers 15: "En als iemand niet bleek ingeschreven te zijn in het boek des levens, werd hij in de poel van vuur geworpen."

Doopformulier: "Ten eerste dat wij MET onze kinderen in zonde ontvangen en geboren en daarom kinderen des toorns zijn, zodat wij in het rijk Gods niet kunnen komen, tenzij wij van nieuws geboren worden ".
Daar ligt voor mij en duizenden anderen het draaipunt, wordt een kind zondig geboren?, of alleen in een zondige wereld, cultuur, ouders, tot misschien wel zaad toe. (ik denk aan de ontvangenis van Christus, buiten Jozef om).
Voor mij, wellicht niet voor een rechts gereformeerde cultuur doet een foetus nog geen werken, dus geen zonden. Wordt hij/zij dan al geschrapt uit het boek der levenden, of is dat boek gewoon zoals de naam zegt, en wordt een mens als Gods hoogste scheppingswonder schoon, rein geboren?

Kijk, in de oorlog stond mijn vader de vaat met chloor-loog te spoelen, zeep zal wel op geweest zijn. Daar heb ik nogal schade van opgelopen. Maar ik heb mij als foetus in mijn moeders buik nooit geleid door Gods Geest schuldig kunnen voelen.

Voor ons wordt een kind bij (vòòr dat al?) de geboorte in het boek van de levenden opgeschreven, maar kan dat met zijn verdorven werken kapot maken en eindigt dan in gehenna. Maar lees ook Rom.2:14

Terug naar “[Religie] - Open forum”