, en over smaak valt niet te twisten, maar wat zijn jullie gedachten over de top 1008?Hebben jullie gestemd? Ik niet, dus mag dan eigenlijk ook niet zeuren
Nieuwe ontdekkingen (maar heb ze nog niet allemaal geluisterd):
Barry Mcguire met Eve of destruction. Leuk: dit nummer stamt nog uit zijn tijd voordat hij tot geloof kwam maar haalt het blijkbaar toch op een christelijke lijst, en is het oudste nummer van de lijst.
Jesus Army met thank you. Vooral opvallend omdat ik muzikaal een sterke voorkeur heb voor mannen maar deze trekt me enorm.
Opvallend:
De enorme hoeveelheid nummers van Damascus in de lijst. Ik vind dat echt klinken als tienermuziek. Misschien zijn er veel tiener-stemmers, of wordt de muziek breder geluisterd dan ik dacht.
Christian Verwoerd is nog populairder dan ik dacht. Snap het deels want het is wel echt die 'opwekking/ kerkliederensound. Maar ook deels niet, omdat ik het gewoon niet alles vind.
4 covers van 'awesome God', gelukkig incl het origineel (Rich Mullins).
Blij mee:
Steve Green nog steeds een redelijke hoge plek. Hoewel hij meer verdient, volgens mij heeft hij alles wat je van een christelijke zanger zou verwachten: bijbelse teksten, dijk van een stem, traditioneel geluid, enthousiasme spat er vanaf.
David Phelps is ook aardig standvastig met 'end of the beginning'. Zeker terecht, hoewel hij betere nummers heeft.
Artiesten die het eerder wel haalden maar nu niet:
Neal Morse, meestal halen ze wel een plekje, maar helaas.
Ernie Haase, voor 2e keer op rij niet. Ze zijn voor zover ik weet het enige quartet dat de top 1008 heeft gehaald.
Josh Garrels (de laatste keer was 2014)
Artiesten die het nog nooit hebben gehaald maar m.i. met kop en schouders boven de artiesten uitkomen die het wel haalden:
Theocracy
Josh Turner
Sanctus real
Simon Khorolskiy