Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2025 13:42

Lalage schreef:ik reageerde hierop:

"Zijn visie op de wereld is verandert naar een soort universalisme (Alle mensen zijn kinderen van God). Als dat zo is is er niet zoveel noodzaak meer om mensen te willen bekeren dmv evangelisatie."

maar misschien heb ik jouw uitspraak te zwart-wit opgevat?

Dat weet ik niet. Er zat geen oordeel in mijn conclusie, meer een logische gevolgtrekking. Als je altijd hebt geloofd dat mensen alleen als ze Jezus aannemen en daadwerkelijk leren kennen, gered kunnen worden kan ik me voorstellen dat je een enorme drive hebt om mensen over Hem te vertellen. Dat had hij ook maar het kostte hem ook veel energie. Als dat verandert naar een beeld dat als je Jezus niet kent maar wel het goede doet, je ook kind van Hem wordt kan ik me voorstellen dat hij daardoor ook het idee kreeg dat er minder noodzaak was om mensen te bekeren, omdat hij nu niet meer gelooft dat wie Hem niet kent, per definitie verloren gaat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wat is de laatste film die je bekeken hebt???[deel 5]

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2025 13:51

Eergisteren met de kinderclub de verfilming van "The Chronicles of Narnia, het betoverde land achter de kleerkast" gekeken. Blijft een mooie film vol Bijbelse verwijzingen.

Gisteren was de sterfdag van C.S. Lewis en als ik Narnia kijk / lees voel ik altijd een beetje wat hij ooit mooi schreef:

Afbeelding

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Slow Chat”