Verkiezingen 2025

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Verkiezingen 2025

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2025 13:58

elbert schreef:Dat is het ook, maar eigenlijk bevestig je mijn suggestie ook wel weer. Ik ontken niet dat deze politica kwaliteiten heeft, maar wel dat ze blijkbaar niet op plaats 2 van de lijst is gekomen om een mogelijke vervanger van de lijsttrekker te zijn. Ze heeft dus wel bestuurderskwaliteiten, maar niet de kwaliteiten om eventueel fractieleider in de Tweede Kamer te kunnen zijn en de kar voor die partij te trekken.

Dan zijn we het behoorlijk eens. Maar mijn opmerking over het suggestieve ging dus over:

ze staat daar vanwege haar vrouw zijn / moslim zijn en niet zozeer vanwege haar kwaliteiten." Als iemand veel bestuurderskwaliteiten heeft maar de kwaliteiten (of ambitie, het kan ook zijn dat je veel liever in de Kamer zit dan fractieleider bent) als partijleider er niet zijn, mag je dan niet op nummer twee staan omdat je een heel goede bestuurder bent? Ik heb al wat voorbeelden genoemen van mensen die niet vanaf nummer twee partijleider werden, ik kan er ook een hoop noemen die nummer 2 stonden maar geen partijleider wilden worden. Zo ongewoon is het ook weer niet om een heel goede bestuurder op 2 te zetten die niet een beoogde vervanger voor de partijleider is. Dat kan je intern prima met elkaar afstemmen en blijkbaar was dat ook bij beide partijen wel duidelijk, dat Lahlah niet werd gezien als opvolger van Timmermans en dat ze zelf die ambititie ook niet had.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Actualiteit & Politiek”