Marnix schreef:Ondertussen misdragen twee PVV-Kamerleden zich door op een Facebook-groep die zich voordoet als een Wilders-fanpage maar waarvan nu blijkt dat de door PVV-kamerleden van content wordt voorzien. PVV'ers houden niet zo van de waarheid dus zoals het een populistisch rechtse partij betaamt plaatsen ze door AI gegenereerd nepnieuws, waar ze gemiddelde goedgelovige PVV-volger vervolgens weer enorm boos op wordt.
Wilders wil daar best sorry voor zeggen maar enige vorm van actie ondernemen richting de verantwoordelijke kamerleden, dat vindt hij natuurlijk totaal niet nodig.
Ik heb die plaatjes gezien (
zie hier), maar zelfs iemand met slechte ogen kan nog zien dat dit geen echte foto's zijn en dus bedoeld zijn om te prikkelen en te polariseren. Het zijn dus niet veel meer dan politiek gemotiveerde spotprenten, die je ook wel in kranten ziet en die van alle tijden zijn.
Net zoals bijvoorbeeld het Youtube kanaal
"Linkse puppetshow" waar je ook iets dergelijks ziet. Het is allemaal weinig smaakvol, maar elk weldenkend persoon weet dat dit niet echt is en dat hier mensen achter zitten die tegen linkse politiek en politici zijn.
Ik voorzie dus dat die aangifte die GL/PvdA heeft gedaan in elk geval wat die plaatjes betreft, weinig kans maakt. Iets anders is het als die plaatjes gepaard gaan met bedreigingen. Dat laatste is wel strafbaar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)