Ik zoek vrouwen om mee te praten

Moderators: Memmem, Moderafo's

Bloemenmeisje
Verkenner
Verkenner

Ik zoek vrouwen om mee te praten

Berichtdoor Bloemenmeisje » 17 okt 2025 19:05

Dag allemaal,

Ik heb in de afgelopen jaren helaas moeten ontdekken dat mijn man naar andere vrouwen keek op sociale media, maar ook op straat. Dit heeft een grote impact op mij gehad, zeker omdat ik in die periode ook moeder heb mogen worden. Een fase waarin je al erg kwetsbaar bent.

Nu wil ik graag vrouwen spreken die hetzelfde hebben meegemaakt of meemaken. Ik weet dat mijn man waarschijnlijk zal blijven kijken, en ik daar ook mee moet leren leven. Ik hoop met andere vrouwen te kunnen praten en daarin ook advies te krijgen hoe je hier op een bijbelse manier mee om kunt gaan.

Ik hoor graag.
Groet, bloemenmeisje

Pcrtje
Majoor
Majoor

Re: Ik zoek vrouwen om mee te praten

Berichtdoor Pcrtje » 17 okt 2025 20:08

DIt onderwerp heb je eerder al eens op het forum ter sprake willen brengen: zie hier. Ik raadde je toen aan eerst eens een gesprek met je vent te voeren. Wat kwam daaruit? Je hebt er nooit meer op gereageerd...
"Een libelle zweeft over het water..."

Bloemenmeisje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bloemenmeisje » 17 okt 2025 20:38

Pcrtje schreef:DIt onderwerp heb je eerder al eens op het forum ter sprake willen brengen: zie hier. Ik raadde je toen aan eerst eens een gesprek met je vent te voeren. Wat kwam daaruit? Je hebt er nooit meer op gereageerd...

We hebben heel veel gesprekken gehad. Hij heeft instagram verwijderd. Maar ik merk dat hij op straat nog steeds getriggerd wordt. En dat is iets, wat in zijn natuur zit, en niet gaat veranderen. Ik wil graag een manier vinden om daarmee om te gaan, vandaar dat ik hoop er iemand over te spreken. Misschien

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 17 okt 2025 21:51

Bloemenmeisje schreef:We hebben heel veel gesprekken gehad. Hij heeft instagram verwijderd. Maar ik merk dat hij op straat nog steeds getriggerd wordt. En dat is iets, wat in zijn natuur zit, en niet gaat veranderen. Ik wil graag een manier vinden om daarmee om te gaan
Het is me nog niet helemaal helder. Jullie hebben dus veel gesprekken gevoerd. Wat kwam daaruit? Wat is precies het probleem? En wat is zijn kant van het verhaal?

En wat is het probleem van het zien van mensen van het andere geslacht? Iedereen ziet toch dagelijks mannen en vrouwen. En wat bedoel je met "getriggerd"? Door wat en tot wat?

Met de informatie die je nu hebt gegeven is het moeilijk om iets concreets te zeggen over hoe je ermee om zou kunnen gaan...
"Een libelle zweeft over het water..."

Bloemenmeisje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bloemenmeisje » 17 okt 2025 22:36

Ik zal proberen wat concreter te zijn.
Mijn man wilde in eerste instantie niet echt toegeven wat er speelde. Pas later gaf hij eerlijk toe dat hij inderdaad bewust naar andere vrouwen keek – met name op Instagram. In het begin ging de discussie nog over of dat eigenlijk wel “slecht” was, en ook dat inzicht kwam pas later: dat het wel degelijk iets deed met ons vertrouwen en onze verbinding.

Hij zei dat hij het uit interesse deed, omdat hij het gewoon “mooie vrouwen” vond, maar ook omdat hij zich in de periode na de geboorte van ons kind wat minder gezien voelde. Dat laatste kan ik ergens begrijpen, maar het doet natuurlijk alsnog pijn.

Wat ik nu lastig vind, is dat ik op straat nog steeds merk dat hij kijkt – en dat hij dan echt even afgeleid is. Ik weet niet eens of hij zich daar zelf van bewust is. Voor mij is dat moeilijk, want ik kan daar de hele dag van van slag zijn. En dat wil ik niet meer.

Ik zoek eigenlijk naar vrouwen die dit herkennen – sterke, wijze vrouwen die hier een manier in hebben gevonden. Hoe kun je hiermee omgaan zonder dat het telkens je gemoedstoestand bepaalt? Hoe leer je je eigen rust bewaren, ook als hij dat gedrag (nog) niet volledig aflegt?

Terug naar “Relaties”