Israël

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Tonny
Mineur
Mineur

Re: Israël

Berichtdoor Tonny » 13 okt 2025 18:18

Weet je, ik begrijp niet wat je hier probeert te zeggen. Dat het beter was geweest als Israël was doorgegaan met het uitmoorden van de bevolking daar?

Klagen over mensen die je inwoners doden, om vervolgens zélf je inwoners te doden, dan had Hamas/ Gaza/ de terroristische organisaties aldaar wellicht inderdaad beter kunnen kiezen om de oorlog door te laten gaan, dan werd het voor ze gedaan.
Het maakt in ieder geval duidelijk dat een deel van Gaza niet perse op zoek is naar een vredige plek om in alle rust en geluk te wonen.
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2025 18:42

Tonny schreef:Klagen over mensen die je inwoners doden, om vervolgens zélf je inwoners te doden, dan had Hamas/ Gaza/ de terroristische organisaties aldaar wellicht inderdaad beter kunnen kiezen om de oorlog door te laten gaan, dan werd het voor ze gedaan.
Het maakt in ieder geval duidelijk dat een deel van Gaza niet perse op zoek is naar een vredige plek om in alle rust en geluk te wonen.

Wat een ongelooflijk nare, onmenselijke reactie.

Het is trouwens niet alsof we dit voor het eerst zien. Ik herinner mij een aantal terugtrekkingen door de VS (Irak, Afghanistan) waar het in de directe nasleep ervan een enorme puinhoop was omdat ook daar een enorm machtsvaccuum was gecreëerd. Je doet nu net alsof het redelijk is om je op zondag terug te trekken en op maandag te verwachten dat de waterleiding het weer doet en het huisvuil weer wordt opgehaald.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tonny
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tonny » 13 okt 2025 21:08

Het was een sarcastische reactie op 'was het beter geweest als Israël door was blijven gaan met moorden?' en dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt door wie je gedood wordt.

Om aan te tonen dat Hamas e.a. helemaal niets geven om de Palestijnse bevolking, en degene die de afgelopen 2 jaar hebben gestreden voor de Palestijnen, houden nu hun mond.

Het was een reactie uit boosheid dat de gemiddelde palestijn (degene die niet aangesloten zijn bij 1 van de vele terroristische organisaties) hier precies helemaal niets mee opschiet.

Het was een reactie van verontwaardiging dat de vrouwen, de kinderen, de zwakken, degene die hulp zochten, zoals altijd het onderspit delven.

En gewoon een diepe zucht over zoveel (gespeelde?) naïviteit van de wereld die echte denkt dat Gaza kan opbloeien tot een mooie plek.
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2025 21:57

Tonny schreef:Het was een sarcastische reactie op 'was het beter geweest als Israël door was blijven gaan met moorden?' en dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt door wie je gedood wordt.

Dat was dan niet geheel duidelijk.

Om aan te tonen dat Hamas e.a. helemaal niets geven om de Palestijnse bevolking, en degene die de afgelopen 2 jaar hebben gestreden voor de Palestijnen, houden nu hun mond.

Dat vredesakkoord is nu wat, 2 dagen actief? Geef mensen even een kans. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand was die beweerde dat als Israel zich nou maar terugtrok, Gaza ineens in een land van melk en honing zou veranderen. Maar nu kan er tenminste geholpen worden en is er kans op verbetering; een kans die er niet was toen Israel de boel nog dagelijks in puin schoot.

En gewoon een diepe zucht over zoveel (gespeelde?) naïviteit van de wereld die echte denkt dat Gaza kan opbloeien tot een mooie plek.

Tja, dat vind ik dan weer heel erg cynisch. Een hele regio zomaar opgeven dan, want het is toch hopeloos? Ja, er zal heel veel werk moeten worden verricht en dat kost tijd en inzet van toegewijde mensen. En misschien duurt het langer dan verwacht. Waarschijnlijk duurt het langer dan verwacht. Maar om dan maar te zeggen dat men het niet eens zou moeten proberen? Nee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Actualiteit & Politiek”