benefietdiner schreef:Dat er helemaal geen link is met de grote stroom asielzoekers?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
En jij gelooft werkelijk dat als je op magische wijze alle asielzoekers zou uitzetten, dat dat probleem dan zou zijn opgelost? Dat Nederlandse mannen vrouwen zich nooit onveilig laten voelen of hen lastig vallen.
Ik herinner me nog een keer lang geleden dat ik als jongere in mijn eentje over straat liep en er een wat oudere dame mijn kant op kwam lopen. Toen we elkaar passeerden, klemde ze zichtbaar haar handtas tegen zich aan, wat ik interpreteerde als dat ze dacht dat ik die weg zou grissen of zo. Ik was echt verbaasd, want zo ben ik helemaal niet.
Dat vrouwen zich onveilig voelen, is heel erg, en daar moeten we allemaal wat aan doen. Voor mannen begint dat met bewustzijn; dat je geen lift in stapt waar een vrouw in staat, maar wacht op de volgende. Dat als je toevallig achter een vrouw aanloopt op straat omdat jullie allebei dezelfde kant op gaan, dan je dan even blijft staan om extra ruimte te scheppen. Dat je vrienden erop aanspreekt als ze seksistische grappen maken, want reken er maar op dat vrouwen die nooit grappig vinden en zullen merken of er iemand wat van zegt of niet.
Er is zo veel meer dat we kunnen doen voordat we zondebokken nodig hebben.