Marnix schreef:https://www.nu.nl/320118/video/expert-bij-nieuwe-russische-luchtruimschending-is-neerschieten-nodig.html
Kijk, er zijn meer die dit zeggen. Benieuwd waarom jij telkens de kant van Poetin kiest en daarvoor zelfs met dit soort non-argumenten komt.
Het is niet zo dat ik Poetin ‘s kant kies. Wat de Russen uitvreten zal ik niet goedpraten. Ik krijg er ook niet betaald voor trouwens. Ik vind de hele houding van de EU in deze oorlog en wat er aan vooraf ging gewoon buitengewoon onverstandig en onverantwoord. De afgelopen jaren is continue ingezet op meer geld voor nog meer wapens wat heeft geleid tot een Oekraïne wat in puin ligt. Oekraïne moest ten koste van alles winnen, wat dat winnen dan ook zou moeten betekenen. Zelf hebben we de handen lekker schoon gehouden en er werd zelfs met droge ogen verkondigd door onze toenmalige minister, dat het wel een goede zaak was dat Oekraïners ‘onze oorlog’ uitvochten. Hoe cynisch kan je zijn.
Nou we zien hoe het er voor staat; Oekraïne zit op de knieën en de onderhandelingspositie is dramatisch geworden voor hen.Een complete generatie is gedecimeerd en een hele natie getraumatiseerd en wij maar blij zijn dat zij het doen.
Dat bloed kleeft ook aan de handen van de Eu en onze ‘grote leiders’ die het een goed plan vinden zich politiek te mengen
in een gebied waar ze gewoon weg hadden moeten blijven.
Nu is het ineens een goed idee om een veel te groot percentage van BBP te spenderen aan wapens voor zgn “vrede”. Wel leuk voor de VS natuurlijk, die ze mag leveren naast ook dat te dure LNG gas.
Punt is dat er een agenda klaarligt die een militair conflict zoekt met Rusland en dat onze kinderen Marnix daarmee geconfronteerd kunnen gaan worden, daar doelde ik op.
Ik ben van mening dat er al veel eerder gezocht moest worden om Rusland een bondgenoot te maken.
Dat zou goedkope energie betekenen én een veiliger continent.
Ik weet dat dit hier geen weerklank gaat vinden en dat er waarschijnlijk flinke reacties op volgen. Bij deze wil alvast melden dat ik het erbij laat. Dit gaat mijn laatste post zijn. Ik heb niet de tijd noch energie om nog te reageren. De laatste maanden ben ik wel tot de conclusie gekomen dat dit forum voor mij niet (meer) de plek is.
Het framen van mensen, elkaar de maat nemen ben ik wel zat. Ik ben daar zelf ook debet aan geweest, mijn reacties waren waarschijnlijk ook niet altijd even opbouwend. Excuses daarvoor.
Marnix, hoewel ik het regelmatig oneens was met jou waardeer ik wel dat je nieuwkomers en mensen met sociale issues altijd welkom heette en ze wat op weg hielp.
Dat kwam ruimhartig over.
Mortlach, ik ga eerlijk zijn; Ik heb niks tegen ongelovigen, de meeste vrienden van mij zijn het. Maar ik twijfel aan jouw intenties hier op dit forum. Je lijkt weinig tot niks op te hebben met God, Jezus of het christendom in het algemeen. Je onderschrift doet vermoeden dat je meer begaan bent met de Egyptische god van de onderwereld?
Wat zoek je hier?
Ik kan het gewoonweg niet plaatsen maar misschien ligt het aan mij.
Verder wil ik Elbert noemen en bedanken. Ik heb bewondering voor de inhoud van je reacties en het vermogen dat duidelijk neer te zetten. Ik heb het vaak met interesse gelezen.
Goed.. Henkie mocht je t lezen; ook bedankt hè voor het mogelijkheid maken van al dat gesoebat over en weer.
Het gaat jullie allen goed!