Moderators: Memmem, Moderafo's
Liever niet nee.Marnix schreef:Is het een nieuwe trend om ingezonden briefjes met de mening van willekeurige Nederlanders hier te plaatsen?
Ik sluit niet uit (pun intended) dat al dit uitsluiten tot gevolg heeft dat er na de verkiezingen geen meerderheidscoalitie gevormd kan worden. Volgens de huidige peilingen is een patstelling in het parlement een heel realistische optie, waarbij (als je de PVV buiten beschouwing laat) zowel links als rechts geen meerderheid kan vormen.Marnix schreef:Dat mensen de PVV uitsluiten heeft te maken met hoe Wilders zich de afgelopen jaren heeft opgesteld, wat hij heeft geroepen en getweet. Iemand kan beweren dat dat ondemocratisch is maar als je een partij met ongrondwettelijke dingen uitsluit kan je afvragen of dat ondemocratisch is aangezien de democratie verankerd is in de grondwet.
Wel bij nabaat blijkbaar, omdat deze partij nu 2 keer weggelopen is uit een kabinet.benefietdiner schreef:De PVV sluit geen enkele partij bij voorbaat uit.
Aha, dus weten we nu wie er achter het benefietdiner account schuilgaat.benefietdiner schreef:Afz.Geert Wilders.
elbert schreef:@benefietdiner: dit kun je toch wel in je eigen woorden weergeven i.p.v. iemand anders van stal te halen?
Aha, dus weten we nu wie er achter het benefietdiner account schuilgaat.
Ik sluit niet uit (pun intended) dat al dit uitsluiten tot gevolg heeft dat er na de verkiezingen geen meerderheidscoalitie gevormd kan worden. Volgens de huidige peilingen is een patstelling in het parlement een heel realistische optie, waarbij (als je de PVV buiten beschouwing laat) zowel links als rechts geen meerderheid kan vormen.
De partijloze Schoof blijft nog wel even premier als dit zo doorgaat.
Het zou me niets verbazen als de VVD uiteindelijk overstag gaat en vanwege "het landsbelang" toch in een coalitie met PvdA/GL, CDA en D66 terecht komt. Dat met een hele grote PVV in de oppositie waarbij Wilders kan prijsschieten op de regering.Marnix schreef:Klopt. Vooral de VVD zit in een enorme spagaat. Ze willen niet weer met Wilders in zee maar ook absoluut niet met GL / PVDA onder Timmersmans. Ik denk dat ze het liefst de oppositie in zouden gaan, maar zonder VVD, ook in gedecimeerde vorm wordt het vormen van een coalitie vrijwel onmogelijk. Je hebt dan partijen nodig die een beetje in het midden zitten.
elbert schreef:Het zou me niets verbazen als de VVD uiteindelijk overstag gaat en vanwege "het landsbelang" toch in een coalitie met PvdA/GL, CDA en D66 terecht komt. Dat met een hele grote PVV in de oppositie waarbij Wilders kan prijsschieten op de regering.
Ik ga ervanuit dat zo'n coalitie ook niets voor elkaar gaat krijgen en die ook snel weer uitelkaar valt, zodat we dan opnieuw naar de stembus mogen.
benefietdiner schreef:Misschien wel de domste en onchristelijke mensen spreken momenteel de grootse waarheid.
Johan Derksen: "Als die linkse partijen aan het bewind komen slaat de Islamisering op hol. Want alles zal dan toenemen. Dan worden de marokkanen de baas in Nederland."
"Het grootste gif van Nederland zijn de oprukkende islamitische scholen waar kinderen een hersenspoeling krijgen en een vijand worden van iedere christen en dan kan een cabaretier nooit meer een grap over de Islam maken."
https://x.com/i/status/1965312013871009801
Alleen Wilders kan dit gevaar stoppen.
Dus stem PVV of SGP.
benefietdiner schreef:Linkse partijen doen net of islamisering een sprookje is, maar intussen schieten de islamitische scholen als paddenstoelen uit de grond. Kinderen worden daar niet klaargestoomd voor vrijheid en gelijkheid, maar voor een ideologie die haaks staat op onze cultuur en waarden.
En de politiek? Die kijkt weg, bang om de waarheid te benoemen. Zo worden grapjes over onze eigen tradities belachelijk gemaakt, maar kritiek op de islam is levensgevaarlijk. Dat is geen tolerantie, dat is zelfvernietiging.
Het is tijd om de waarheid hardop te zeggen: kiezen voor vrijheid, voor onze kinderen en voor onze toekomst. Geen islamisering, geen wegkijken, maar een Nederland dat weer Nederland is.
benefietdiner schreef:Misschien wel de domste en onchristelijke mensen spreken momenteel de grootse waarheid.
Johan Derksen: "Als die linkse partijen aan het bewind komen slaat de Islamisering op hol. Want alles zal dan toenemen. Dan worden de marokkanen de baas in Nederland."
"Het grootste gif van Nederland zijn de oprukkende islamitische scholen waar kinderen een hersenspoeling krijgen en een vijand worden van iedere christen en dan kan een cabaretier nooit meer een grap over de Islam maken."
https://x.com/i/status/1965312013871009801
Alleen Wilders kan dit gevaar stoppen.
Dus stem PVV of SGP.
Ik vraag mij af: wanneer ga je liggen? In je beeldspraak zeg je dat al te doen, terwijl er helemaal geen griepgolf in zicht is. Toch laten veel mensen zich al inenten tegen griep zodra ze dénken dat er een golf kan komen. Persoonlijk laat ik mij nergens voor inenten, door mijn geloof.Erik1960 schreef:Ik ga maar vast liggen want er komt een griepgolf: Basisscholen in Nederland: 31% openbaar, 60% christelijk, 9% overig bijzonder. En onder ‘overig bijzonder’ hoort ook de Vrije School en scholen met een eigen kijk op pedagogiek. En dus ook de Islamitische scholen. Die overigens moeten voldoen aan dezelfde wetgeving en eindtermen als elke andere school.
benefietdiner schreef:Toch laten veel mensen zich al inenten tegen griep zodra ze dénken dat er een golf kan komen. Persoonlijk laat ik mij nergens voor inenten, door mijn geloof.
Zo geloof ik ook dat Nederland in de toekomst onderdrukt zal worden door de islam, omdat ons land zeer goddeloos is en bewust goddeloos wil zijn
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten