Erik1960 schreef:Ik ga maar vast liggen want er komt een griepgolf: Basisscholen in Nederland: 31% openbaar, 60% christelijk, 9% overig bijzonder. En onder ‘overig bijzonder’ hoort ook de Vrije School en scholen met een eigen kijk op pedagogiek. En dus ook de Islamitische scholen. Die overigens moeten voldoen aan dezelfde wetgeving en eindtermen als elke andere school.
Ik vraag mij af: wanneer ga je liggen? In je beeldspraak zeg je dat al te doen, terwijl er helemaal geen griepgolf in zicht is. Toch laten veel mensen zich al inenten tegen griep zodra ze dénken dat er een golf kan komen. Persoonlijk laat ik mij nergens voor inenten, door mijn geloof.
Zo geloof ik ook dat Nederland in de toekomst onderdrukt zal worden door de islam, omdat ons land zeer goddeloos is en bewust goddeloos wil zijn. Jij wijst op tellingen van het basisonderwijs en zegt dat de islamitische scholen zo klein zijn, dat er geen sprake kan zijn van overheersing. Maar ik wil op Bijbelse gronden uitleggen dat dit zomaar een grote vergissing kan zijn. In Daniël 5 lezen we: “geteld, geteld, gewogen en te licht bevonden.” Je kent de geschiedenis: koning Belsazar dacht dat zijn stad niet ingenomen kon worden, zijn tellingen leken kloppend. Toch kwam diezelfde nacht de val: precies zoals Daniël had uitgelegd.
Zo kan het ook met Nederland gaan. De cijfers en tellingen lijken te kloppen, maar zoals zo vaak blijkt, komen tellingen niet uit. Daar wordt geen rekening mee gehouden en er wordt ook niets van geleerd.
Binnen één eeuw na de opkomst van de islam waren Egypte, Libië, Tunesië, Algerije en Marokko grotendeels islamitisch. Oorspronkelijk waren deze landen overwegend christelijk, met bijvoorbeeld de kerken van Augustinus in Noord-Afrika. Door de Arabische veroveringen en de aantrekkingskracht van de nieuwe machtsstructuren schakelden grote groepen snel over naar de islam.
In de Balkan (Albanië, Bosnië, Kosovo) vond islamisering plaats na de verovering door het Ottomaanse Rijk. Vooral in Bosnië bekeerden velen zich snel, mede omdat moslims belastingvoordelen hadden en meer rechten genoten dan christenen.
In Indonesië gebeurde dit niet door oorlog, maar door handel en missie van moslimkooplieden. Binnen enkele eeuwen werd een groot deel van de archipel islamitisch, terwijl het daarvoor hindoe-boeddhistisch was. Vandaag is Indonesië het grootste islamitische land ter wereld.
Hetzelfde geldt voor delen van West-Afrika, eveneens door handel en invloed.
Daarom zeg ik: geloof mij niet op mijn woord, maar sluit ook je ogen niet. Wie zich alleen op cijfers en tellingen baseert, ziet vaak de diepere waarheid niet.
Nu we het toch over scholen hebben:
https://www.ad.nl/binnenland/haarlemse- ... ~a2990b1f/Wat denk je dat er hier aan de hand is? waarom wordt niet vermeld wat de oorzaak, aanleiding is?
De middelbare scholen in Beverwijk en Heemskerk zijn gesloten uit voorzorg vanwege geweld tussen groepen jongeren. Volgens de NOS
Er circuleren mishandelingen, vernieling, filmpjes via sociale media, etc. zegt het AD.nl
De gemeenten hebben noodbevelen uitgevaardigd, er geldt een veiligheidsrisicogebied, en er zijn maatregelen als preventief fouilleren.
Scholen zelf geven aan dat de maatregelen genomen zijn om alle risico’s uit te sluiten.
RTL heeft het over Marokkaanse (Mocro) en Turkse groepen.
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... -heemskerkWilt u / jij nog meer van deze toestanden in Nederland kies dan voor GroenLinks-PvdA Frans Timmermans
Of wil je dit tuig bestrijden kies dan voor PVV Geert Wilders of zoals ik SGP Chris Stoffer.