Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2025 09:27

Is het een nieuwe trend om ingezonden briefjes met de mening van willekeurige Nederlanders hier te plaatsen?

Dat mensen de PVV uitsluiten heeft te maken met hoe Wilders zich de afgelopen jaren heeft opgesteld, wat hij heeft geroepen en getweet. Iemand kan beweren dat dat ondemocratisch is maar als je een partij met ongrondwettelijke dingen uitsluit kan je afvragen of dat ondemocratisch is aangezien de democratie verankerd is in de grondwet. En als een partij telkens laat zien alleen te willen provoceren maar niets doet, voor de verantwoordelijkheden wegloopt en er een puinhoop van maakt is het juist in het landsbelang dat zo'n partij het land niet verder naar de knoppen helpt. De afgelopen 2 jaar met PVV als grootste partij heeft alleen maar chaos gebracht en 0 oplossingen en toen er even consensus moest worden gezocht liep Wilders hard weg, terwijl hij toen ook het landsbelang had kunnen laten prefereren.

Er zijn genoeg democratieën beschadigd of verloren gegaan omdat er af en toe iemand was die luisterde naar bepaalde noden van het volk maar dat wel ten koste van anderen, van vrijheid en van democratische waarden liet gaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 09 sep 2025 09:42

De PVV sluit geen enkele partij bij voorbaat uit. Want de kiezer en niemand anders is de baas op 29 oktober.
Veel partijen sluiten ons wel bij voorbaat uit. Zoals bijv. de VVD en GL/PvdA.
Reken hard af met al die anti-democratische partijen die uw stem niet serieus nemen, en maak de PVV groter dan ooit!
Afz.Geert Wilders.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 sep 2025 14:01

Marnix schreef:Is het een nieuwe trend om ingezonden briefjes met de mening van willekeurige Nederlanders hier te plaatsen?
Liever niet nee.
@benefietdiner: dit kun je toch wel in je eigen woorden weergeven i.p.v. iemand anders van stal te halen?
Marnix schreef:Dat mensen de PVV uitsluiten heeft te maken met hoe Wilders zich de afgelopen jaren heeft opgesteld, wat hij heeft geroepen en getweet. Iemand kan beweren dat dat ondemocratisch is maar als je een partij met ongrondwettelijke dingen uitsluit kan je afvragen of dat ondemocratisch is aangezien de democratie verankerd is in de grondwet.
Ik sluit niet uit (pun intended) dat al dit uitsluiten tot gevolg heeft dat er na de verkiezingen geen meerderheidscoalitie gevormd kan worden. Volgens de huidige peilingen is een patstelling in het parlement een heel realistische optie, waarbij (als je de PVV buiten beschouwing laat) zowel links als rechts geen meerderheid kan vormen.
De partijloze Schoof blijft nog wel even premier als dit zo doorgaat.
benefietdiner schreef:De PVV sluit geen enkele partij bij voorbaat uit.
Wel bij nabaat blijkbaar, omdat deze partij nu 2 keer weggelopen is uit een kabinet.
benefietdiner schreef:Afz.Geert Wilders.
Aha, dus weten we nu wie er achter het benefietdiner account schuilgaat. 8)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2025 15:04

elbert schreef:@benefietdiner: dit kun je toch wel in je eigen woorden weergeven i.p.v. iemand anders van stal te halen?

Dit is niet de eerste screenshot van een ingezonden mening van een willekeurige Nederlander die wordt geplaatst, los van PVV-verkiezingsposters, filmpjes zonder veel toelichting, antwoorden van AI enz. Hij kan het vast maar wil het alleen niet.... :roll:

Aha, dus weten we nu wie er achter het benefietdiner account schuilgaat. 8)

Dat hij achter zo'n propaganda-kanaal zit verbaast niemand :-D

Ik sluit niet uit (pun intended) dat al dit uitsluiten tot gevolg heeft dat er na de verkiezingen geen meerderheidscoalitie gevormd kan worden. Volgens de huidige peilingen is een patstelling in het parlement een heel realistische optie, waarbij (als je de PVV buiten beschouwing laat) zowel links als rechts geen meerderheid kan vormen.
De partijloze Schoof blijft nog wel even premier als dit zo doorgaat.

Klopt. Vooral de VVD zit in een enorme spagaat. Ze willen niet weer met Wilders in zee maar ook absoluut niet met GL / PVDA onder Timmersmans. Ik denk dat ze het liefst de oppositie in zouden gaan, maar zonder VVD, ook in gedecimeerde vorm wordt het vormen van een coalitie vrijwel onmogelijk. Je hebt dan partijen nodig die een beetje in het midden zitten. En de huidige versplintering maakt het extra lastig. Ik ben bang dat we toch een keer een kiesdrempel moeten krijgen....

Als ik naar de laatste peilingen kijk zitten er 32 zetels bij 8 kleine partijen. En de grote partijen zijn juist veel minder groot geworden. Die situatie (en de huidige manier van politiek bedrijven helpt er ook niet bij) zorgt ervoor dat het steeds moeilijker worden om een coalitie te vormen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Actualiteit & Politiek”