meribel schreef:En toen viel het stil. Wrang
Je hebt je zegje gedaan meri, nu hop de keuken weer in…

Moderators: Memmem, Moderafo's
Marnix schreef:Hoezo? Ik sta totaal niet achter het vrouwenstandpunt van de SGP maar volgens mij heeft het met femicide weinig te maken en zien de meeste SGP-vrouwen het ook totaal niet als onderdrukking en vinden ze het vaak prima (en bijbels) om de rolverdeling zo te houden.
naamloos schreef:Volgens mij komt de SGP hier theoretisch aardig in de buurt. Ze proberen het met woorden en wat positievere teksten liefjes te verpakken, maar praktisch, onder de streep heb je er nul komma niks aan.
Mortlach schreef:Het bekende "gelijkwaardig maar niet gelijk"...
Marnix schreef:Klopt denk ik, zo wordt het vaak uitgelegd. De man was er eerst en niet de vrouw, de vrouw zondige eerst en niet de man. Men heeft er Bijbelse argumenten voor de vaak door de vrouw ook worden aangenomen en het argument is dan: we zijn allemaal waardevol maar ook verschillend, de man heeft een rol waarin hij besluiten neemt, bestuurt en de vrouw heeft weer een andere rol, die van moeder / huisvrouw enz. Ik vind dat inderdaad een karikatuur van hoe de man / vrouw-band bedoeld is maar of het echt bijdraagt aan femicide en of die mannen hun vrouw meer als eigendom zien, dat vraag ik me af. Velen zien man en vrouw ook gewoon als verschillend door God gemaakt maar daarmee niet minder waardevol, denk ik, hoop ik.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten