Marnix schreef:Klopt en ik hoop dat de onchristelijke boodschap van haat en jezelf beter vinden dan anderen nooit tot me door gaat dringen

Je hebt je mond vol over “christelijk”, maar inhoudelijk is daar niets van te merken.
Ik kom op voor de Nederlandse nationale identiteit, precies waar PVV en SGP voor staan: onze waarden en normen, tradities en symbolen waardoor wij ons als Nederlanders herkennen en onderscheiden van andere landen. Denk aan Koningsdag en het Koningshuis, ons Volkslied en de Vlag, Sinterklaas, klompen, molens en wind, Delfts blauw, tulpen, kaas, fietsen, haring, stroopwafels, dijken, polders en schaatsen.
Voor de SGP is daar bovendien onlosmakelijk het christendom mee verbonden: vanaf de vroege middeleeuwen met Willibrord en Bonifatius, de kerk die cultuur, onderwijs en politiek diepgaand beïnvloedde, de Reformatie van de 16e eeuw met Luther, Calvijn en de calvinistische stroming, de Tachtigjarige Oorlog en de Nederlandse Hervormde Kerk als publieke kerk, de strijd tussen remonstranten en contraremonstranten, de Afscheiding van 1834 en de Doleantie van 1886 die de Gereformeerde Kerken vormden.
Daarom gaat het om het beschermen van de Nederlandse cultuur en gewoonten tegen ondermijnende invloeden van buitenaf, zoals de islam of de EU.