Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Mortlach » 02 sep 2025 15:52

Erik1960 schreef:DOODSTRAF NEE - STEM NIET OP SGP

Niet alleen de doodstraf, ook een verbod op abortus en transgender zorg, dus als je meer dode vrouwen en kinderen wilt, stem SGP.

Maar ook tegen euthanasie, want als je eenmaal 95 bent met vreselijk leed, dan moet je wel weer zo lang mogelijk in leven worden gehouden.

Ik vraag me af wat ze zouden zeggen van een transgender patiënt die een euthanasieverzoek indient? Dood maken of in leven houden?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 sep 2025 16:34

Mortlach schreef:Niet alleen de doodstraf, ook een verbod op abortus en transgender zorg, dus als je meer dode vrouwen en kinderen wilt, stem SGP.

Maar ook tegen euthanasie, want als je eenmaal 95 bent met vreselijk leed, dan moet je wel weer zo lang mogelijk in leven worden gehouden.

Ik vraag me af wat ze zouden zeggen van een transgender patiënt die een euthanasieverzoek indient? Dood maken of in leven houden?

Er zijn inderdaad talloze redenen om de SGP te negeren in het stemhokje.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 sep 2025 16:36

Tsja... De PVV en de SGP lijken op elkaar in hun conservatieve houding, hun kritische blik op de islam, hun terughoudendheid tegenover de EU en hun nadruk op veiligheid en Nederlandse identiteit.
Tegelijkertijd verschillen ze sterk in grondslag: de PVV is seculier en nationalistisch, terwijl de SGP volledig uitgaat van de Bijbel. Daardoor lopen hun standpunten over ethiek, vrijheid van godsdienst en politieke stijl vaak mijlenver uiteen.

Rembrand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rembrand » 02 sep 2025 17:12

Als een vorm van ontwikkelingshulp had ik op Lilian Janse van de SGP willen stemmen. Helaas, ze is van de kieslijst geweerd.
Maar eigenlijk vind ik de SGP net zo'n enge partij als de PVV.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 sep 2025 17:26

benefietdiner schreef:terwijl de SGP volledig uitgaat van de Bijbel.
Je vergeet iets belangrijks. De correcte weergave had moeten zijn: ‘terwijl de SGP volledig uitgaat van hun ideeen over de uitleg van de Bijbel’.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 sep 2025 18:47

Erik1960 schreef:Je vergeet iets belangrijks. De correcte weergave had moeten zijn: ‘terwijl de SGP volledig uitgaat van hun ideeen over de uitleg van de Bijbel’.
:mrgreen:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 sep 2025 19:10

Chris Stoffer: "Geert Wilders geen premier maken was weeffout vorig kabinet"

Veel partijen maken nu al bekend de PVV en Geert Wilders uit te sluiten om mee samen te werken na de verkiezingen. SGP-leider Chris Stoffer vindt dat niet de juiste keuze, zo stelde hij dinsdagavond in de talkshow Nieuws van de Dag. Volgens Stoffer was afgelopen kabinetsperiode heel anders gelopen als Wilders premier was geweest.

Dat ben ik helemaal met Chris eens.

https://cvandaag.nl/107113-chris-stoffe ... ig-kabinet

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 sep 2025 20:07

benefietdiner schreef:Chris Stoffer: "Geert Wilders geen premier maken was weeffout vorig kabinet"

Veel partijen maken nu al bekend de PVV en Geert Wilders uit te sluiten om mee samen te werken na de verkiezingen. SGP-leider Chris Stoffer vindt dat niet de juiste keuze, zo stelde hij dinsdagavond in de talkshow Nieuws van de Dag. Volgens Stoffer was afgelopen kabinetsperiode heel anders gelopen als Wilders premier was geweest.

Heb je ook gelezen waarom? Wilders had hierdoor een vrije rol en hoefde geen verantwoordelijkheid te nemen. Wat had dus ook niet deed, hij liep er hard voor weg.

Overigens is het slap achterafgepraat, dat Wilders geen premier mocht worden heeft te maken met wat hij doet en hoe, omdat hij altijd heeft willen provoceren en dingen roept doe je als premier niet kan roepen. Triest om te zien hoe een christelijke partij zo met Wilders heult….
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 sep 2025 20:32

benefietdiner schreef:Chris Stoffer: "Geert Wilders geen premier maken was weeffout vorig kabinet"

Onbegrijpelijk dat iemand die zich christen noemt een verbond wil sluiten met de PVV van Wilders. Het gedachtengoed van Wilders is on-Bijbels en iemand die zich christen noemt kan niet op die partij stemmen.

Johannes77
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johannes77 » 02 sep 2025 22:30

Ik snap wel dat men Wilders niet uitsluit. Het gaat niet om Wilders het gaat om al die mensen die op die partij hebben gestemd. Blijkbaar vertolkt de PVV de mening van veel mensen. Daaraan voorbij gaan zorgt voor nog grotere problemen. Ik denk dat als SGP,JA21,VVD,FVD,PVV,BBB samen om tafel gingen zitten ze er wat betreft Israël,Migratie, Stikstof en Klimaat, Wonen, Zorg en Onderwijs, Veiligheid er zeker wel uitkwamen.
Het gaat namelijk niet om de terechte vluchtelingen het gaat er om dat er veel onterechte vluchtelingen ons land binnenkomen. En dat we degenen die hier asiel krijgen hier permanent laten blijven. Als de situatie weer veilig is dat moet men terug. Men moet geen plekken bezet houden van andere hulpzoekenden! Ook heb je een verantwoordelijkheid richting je land en je naasten die daar nog wonen. Je moet helpen opbouwen. Je kunt hier een opleiding krijgen en een vak leren.
Tevens komen er veel vluchtelingen uit moslim landen, deze mensen hier stemrecht geven heeft grote impact op onze maatschappij. Want de islam is een gevaar voor iedereen hier in Nederland. Niet elke moslim is direct een gevaar maar de islam als religie wel. Ze staat namelijk geen andere religies naast haar toe.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 sep 2025 23:49

Johannes77 schreef:Ik snap wel dat men Wilders niet uitsluit. Het gaat niet om Wilders het gaat om al die mensen die op die partij hebben gestemd. Blijkbaar vertolkt de PVV de mening van veel mensen. Daaraan voorbij gaan zorgt voor nog grotere problemen. Ik denk dat als SGP,JA21,VVD,FVD,PVV,BBB samen om tafel gingen zitten ze er wat betreft Israël,Migratie, Stikstof en Klimaat, Wonen, Zorg en Onderwijs, Veiligheid er zeker wel uitkwamen.
Het gaat namelijk niet om de terechte vluchtelingen het gaat er om dat er veel onterechte vluchtelingen ons land binnenkomen. En dat we degenen die hier asiel krijgen hier permanent laten blijven. Als de situatie weer veilig is dat moet men terug. Men moet geen plekken bezet houden van andere hulpzoekenden! Ook heb je een verantwoordelijkheid richting je land en je naasten die daar nog wonen. Je moet helpen opbouwen. Je kunt hier een opleiding krijgen en een vak leren.
Tevens komen er veel vluchtelingen uit moslim landen, deze mensen hier stemrecht geven heeft grote impact op onze maatschappij. Want de islam is een gevaar voor iedereen hier in Nederland. Niet elke moslim is direct een gevaar maar de islam als religie wel. Ze staat namelijk geen andere religies naast haar toe.

- het atheïsme is geen bedreiging voor Nederland? Ik ken weinig Nederlanders die moslim zijn geworden en heel veel die atheïst zijn geworden. Waar zit de grootste bedreiging?

- we hebben al decennia lang gastarbeiders en politiek gezien zijn ze niet echt een bedreiging gebleken. Er is geen grote moslimpartij of zo. Wat is het gevaar? We hebben wel partijen die de democratie en grondwet aanvallen met hun tegengeluid :roll:

- als het niet gaat om terechte vluchtelingen maar alleen om onterechte, waarom wil Wilders dan een algehele migratiestop? Het overoverovergrote deel van de migranten komt uit een niet veilig land.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Actualiteit & Politiek”