Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Erik1960 » 29 aug 2025 12:18

benefietdiner schreef:De Bijbel roept duidelijk op om geen andere godsdienst of afgoden te dienen, en om daar actief afstand van te nemen. In het Oude Testament betekende dat vaak letterlijk afschaffen en vernietigen; Exodus 20:3-5 Deuteronomium 5:7-9 herhaalt dit. In het Nieuwe Testament gaat het meer om het geestelijk afwijzen en trouw blijven aan Christus. 1 Korintiërs 10:14 Daarom, mijn geliefden, vliedt van de afgoderij. 1 Johannes 5:21 Kinderen, wacht u voor de afgoden. De islam is een afgoden dienst.
Als je er actief afstand van wilt nemen, zul je zelf moeten vertrekken. Al een idee waar dat heen gaat?
Vreemd… in mijn Bijbel lees ik dat de zorg voor de vreemdeling tot de plicht van de Christen behoort. Maar dan zal Jezus het wel verkeerd gehad hebben.
Ik vind het bijzonder dat je in dat Exodus/Deuteronomium-deel leest dat het jouw opdracht is om moslims ‘af te schaffen en te vernietigen’. Hoe lees jij Exodus 24:17?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 29 aug 2025 12:45

We leven in een vrij land land hoor met vrijheid van godsdienst. Niemand die je dwingt om afgoden te dienen.
De grootste bedreiging voor voor de vrijheid zijn eerder types als Wilders.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 aug 2025 14:03

Erik1960 schreef:Vreemd… in mijn Bijbel lees ik dat de zorg voor de vreemdeling tot de plicht van de Christen behoort. Maar dan zal Jezus het wel verkeerd gehad hebben.
Ik vind het bijzonder dat je in dat Exodus/Deuteronomium-deel leest dat het jouw opdracht is om moslims ‘af te schaffen en te vernietigen’. Hoe lees jij Exodus 24:17?

Ik denk niet dat wij een verschillende Bijbel hebben. Zeer zeker heeft Jezus het ook niet verkeerd gehad, dat verkeerde misschien onbegrijpelijke of verkeer interpreteren ligt meer bij ons.
Het is niet zo dat het woord vreemdeling, dus vreemdeling die in Israël verbleef zich wel moest voegen naar bepaalde leefregels (bijv. geen afgoderij, sabbatsrust meevieren, zie Ex. 20:10; Num. 15:14–16).
Gelovigen worden geroepen tot gastvrijheid (Rom. 12:13; Hebr. 13:2; 1 Petr. 4:9). Tegelijk waarschuwen de apostelen dat gastvrijheid niet betekent dat je alles maar goedkeurt: er is ook oproep tot onderscheid, bijv. geen ruimte voor valse leer of destructief gedrag zoals de islam of pacifisme (marnix) (2 Joh. 10–11).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2025 14:32

Erik1960 schreef:Als je er actief afstand van wilt nemen, zul je zelf moeten vertrekken. Al een idee waar dat heen gaat?

Niet naar Canada, hoop ik, want we hebben hier al genoeg vreemdelingen en de cultuur is heel anders. En dat kan ik zeggen sinds ik hier vorig jaar genaturaliseerd ben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 29 aug 2025 15:27

benefietdiner schreef:Ik denk niet dat wij een verschillende Bijbel hebben. Zeer zeker heeft Jezus het ook niet verkeerd gehad, dat verkeerde misschien onbegrijpelijke of verkeer interpreteren ligt meer bij ons.
Het is niet zo dat het woord vreemdeling, dus vreemdeling die in Israël verbleef zich wel moest voegen naar bepaalde leefregels (bijv. geen afgoderij, sabbatsrust meevieren, zie Ex. 20:10; Num. 15:14–16).
Gelovigen worden geroepen tot gastvrijheid (Rom. 12:13; Hebr. 13:2; 1 Petr. 4:9). Tegelijk waarschuwen de apostelen dat gastvrijheid niet betekent dat je alles maar goedkeurt: er is ook oproep tot onderscheid, bijv. geen ruimte voor valse leer of destructief gedrag zoals de islam of pacifisme (marnix) (2 Joh. 10–11).

Exodus 20 begint met de boodschap dat het volk bevrijd is. Die opening mag je niet los laten zingen van de rest zodat je anderen hun vrijheid gaat ontnemen.
De tekst in Numeri gaat over vreemdelingen die een offer willen brengen aan de Eeuwige. Die moeten zich aan dezelfde voorschriften houden als het volk. Dat heeft toch niets van doen met waar wij het over hebben?
En in de 2e brief van Johannes is de centrale opdracht: heb elkaar lief. Dat is de boodschap uit deze brief. Boodschappers die daar aan af willen doen (zoals Geert Wilders) moet je niet steunen. En zijn boodschap moet je als Christen afkeuren. Daar is de Bijbel duidelijk over.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”