Israël

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Israël

Berichtdoor elbert » 09 aug 2025 08:22

naamloos schreef:Palestijnen zijn ook mensen, en over het algemeen voel ik me meer solidair met de underdog.
De gewone Palestijn (niet de Hamas met hun fanatieke aanhangers) hebben net zo goed recht op een menswaardige behandeling.
Je zou dus ook solidair zijn met de nazi's in de laatste paar jaar van WO2? Ze waren per slot van rekening de underdog tegenover een enorme overmacht.
Solidair zijn met de underdog komt me veel te veel over alsof dit een sportwedstrijd is. Dat is het niet. Het is ook een heel onverstandige manier om naar internationale conflicten te kijken.
Gewone Palestijnen hebben zeker recht op een menswaardige behandeling.
Over menswaardige behandeling gesproken: kun je een voorbeeld geven van een strijdende partij die in een conflict voedsel, water, elektriciteit, medicijnen enzovoorts levert aan de partij waar het mee in conflict is? Bijvoorbeeld: Rusland-Oekraine, Jemen, Soedan, Nigeria enzovoorts? Daar ken ik in elk geval geen voorbeeld van.
Toch doet Israel dat wel richting de Palestijnen. Maar op de 1 of andere manier maakt dat helemaal niet uit voor het beeld dat sommigen van Israel hebben. "Te weinig! Genocide, genocide" wordt er dan geschreeuwd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Israël

Berichtdoor naamloos » 09 aug 2025 08:50

elbert schreef:Je zou dus ook solidair zijn met de nazi's in de laatste paar jaar van WO2? Ze waren per slot van rekening de underdog tegenover een enorme overmacht.

Maak je geen zorgen. Ik ben zeker niet solidair met de extreemrechtse, racistische en antisemitische leer
Evenmin ben ik voor regeringsvormen van sterke leiders die de macht hebben en militaire strijd verheerlijken.
elbert schreef:Solidair zijn met de underdog komt me veel te veel over alsof dit een sportwedstrijd is. Dat is het niet. Het is ook een heel onverstandige manier om naar internationale conflicten te kijken.

Je had niet begrepen dat ik het over gewone burgers had? Ook niet nadat ik bij voorbaat Hamas met hun fanatieke aanhangers uitgesloten had en het over 'de gewone Palestijnen' had?
Ik vat het maar weer op als je zoveelste poging me in een hoek te framen waar ik helemaal niet zit.

Overigens, als het over sportwedstrijden gaat dan ben ik niet perse solidair met de underdog. Ik heb meer zoiets van: ''dat de beste moge winnen.''
En nou ben ik zeker weer een soort landverrader als ik in die zin ''oranje'' niet op nummer 1 heb?
elbert schreef:Gewone Palestijnen hebben zeker recht op een menswaardige behandeling.
Over menswaardige behandeling gesproken: kun je een voorbeeld geven van een strijdende partij die in een conflict voedsel, water, elektriciteit, medicijnen enzovoorts levert aan de partij waar het mee in conflict is? Bijvoorbeeld: Rusland-Oekraine, Jemen, Soedan, Nigeria enzovoorts? Daar ken ik in elk geval geen voorbeeld van.
Toch doet Israel dat wel richting de Palestijnen. Maar op de 1 of andere manier maakt dat helemaal niet uit voor het beeld dat sommigen van Israel hebben. "Te weinig! Genocide, genocide" wordt er dan geschreeuwd.

Tuurlijk, dat ik dat nou niet zag ....
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”