En natuurlijk is Wilders dan boos, als je zelf een racist die westerse mensen veel beter vindt dan anderen is het niet zo gek dat je het opneemt voor mensen die dat ook zo zien.
Moderators: Memmem, Moderafo's
Je zegt zelf dat de VN geen direct belang heeft. Dat ontken ik: de VN is niet neutraal. En bovendien kunnen 2 dingen tegelijk waar zijn: de VN is niet neutraal en er is wel sprake van honger in Gaza.Mortlach schreef:Ja, die VN ja. Zijn er meer VN's waar ik niet van afweet? Verder snap ik je argument niet goed. Omdat de VN een politieke organisatie is, is er géén hongersnood in Gaza? Hoe werkt dat?
Idem als hierboven. 2 dingen kunnen tegelijk waar zijn: organisaties zoals de VN kunnen partijdig zijn en bovendien kan Israel te ver gaan in Gaza.Marnix schreef:Yup. En dan heb je Duitsland, Engeland, Frankrijk en Nederland die kritisch zijn over de houding van Israel tov Gaza en Palestijnen in het algemeen, dreigen de Palestijnse staat te erkennen, extremistische leden van het kabinet op een zwarte lijst te zetten. Zelfs Amerika / Trump vindt het wat te gortig worden. En dan heb je ook nog tal van hulporganisaties en mensenrechtenorganisaties die al tijden aan de bel trekken. Maar ja die zijn natuurlijk allemaal bevooroordeeld, pro Islam, trappen in de propaganda van Hamas terwijl Israel niets of weinig verkeerd doet
Wilders is geen racist, maar wel een islamcriticus. De islam is geen ras, het is een religie. Ik vind het echt een merkwaardige denkfout dat moslims als een ras worden gezien. Ik kwam in een column (waar ik het trouwens maar deels mee eens ben) de volgende zinnen tegen en die zijn mijns inziens wel terecht:Marnix schreef:En natuurlijk is Wilders dan boos, als je zelf een racist die westerse mensen veel beter vindt dan anderen is het niet zo gek dat je het opneemt voor mensen die dat ook zo zien.
N.B. Wilders heeft trouwens zelf deels Indische roots.Moslims hebben geen kleur, zij hebben een geloof en dat is heel iets anders. Racisme beoordeelt, net als seksisme, mensen als superieur of inferieur op grond van aangeboren fysieke kenmerken waaraan een persoon niets kan doen en die zijn handelen, denken of voelen niet bepalen.
benefietdiner schreef:Leugens en de hel van Gaza
Auteur: Bernard Hammelburg
In een oorlog, blijkt keer op keer opnieuw, is de waarheid het eerste slachtoffer. Dat heeft ermee te maken dat de vijand altijd moet worden afgeschilderd als verliezer en de eigen krijgsmacht als winnaar. Aangezien er in geen enkele oorlog in de moderne geschiedenis een echte winnaar is geweest, wordt het goedkoopste, en doorgaans zeer effectieve wapen ingezet: de leugen. Omdat objectieve middelen ontbreken om beweringen, bijvoorbeeld van woordvoerders, te toetsen, wordt de waarheid het product van emoties, en nauwelijks van feiten.
Erik1960 schreef:Schreef je een bericht aan jezelf?
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten