ajl schreef:Wat is het verschil tussen kostgeld vragen en dit voor hen sparen of heb verzoeken zelf te sparen? Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Waarbij ik/wij een kind willen leren daar zelf invloed op te hebben in plaats van dat een derde dat voor hen regelt. Het doel van het sparen is namelijk niet dat wij daar invloed op kunnen uitoefenen, maar het doel van het sparen is een eigen woonomgeving zoeken en vinden.
Even voor mijn beeldvorming; welke subsidie valt weg? Kinderbijslag?
Voor mij is autonomie het belangrijkste. Als ik voor mijn geld werk, beslis ik wat ik met dat geld doe en niemand anders. En dat houdt in dat ik keuzes mag maken die anderen niet zouden maken. Het resultaat is dus misschien wel hetzelfde, maar het is verder totaal anders. Ik weet dat dit ik hier anders in sta dan een hoop anderen. Maar ik vertrouw erop dat kinderen op een gegeven moment wel de verantwoordelijke beslissingen zullen nemen, als ze zo zijn opgevoed.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe alles hier precies heet, maar kinderbijslag en allerlei andere subsidies die hielpen met de medische kosten die voor ons vanwege handicaps behoorlijk hoog waren en nog steeds zijn.