Moderators: Memmem, Moderafo's
Mortlach schreef:Wauw...
benefietdiner schreef:Van mij mag het kabinet vallen de peilingen staan er goed voor
benefietdiner schreef:Van mij mag het kabinet vallen de peilingen staan er goed voor
benefietdiner schreef:En ja hoor het is zover Kabinet wankelt, crisisoverleg en gaat waarschijnlijk vallen.
En waardoor? Juist…. een minister Nora Achahbar die Marokkaans is. Zei voelt zich aangesproken moeite met de woorden ‘groot integratieprobleem’ en heeft daarmee alleen haar eigen eer en mening op het oog en geen landbelangen.
Erik1960 schreef:Laat ik beginnen met de opmerking dat zij geen minister maar staatssecretaris is. Vervolgens: zij is geen Marokkaanse, ze is Nederlandse en is ergens anders op de aardbol ter wereld gekomen. Dan: ze heeft geen moeite met de woorden ‘groot integratieprobleem’ maar met uitingen van haar collega’s die in haar ogen niet stroken met de afspraken die bij de start van dit kabinet gemaakt zijn. Tenslotte: het is in het belang van ons land dat bewindspersonen zorgen voor verbinding. Onze MP heeft bij zijn aantreden uitgesproken dat dit een kabinet gaat worden voor iedereen. Daar komt tot nu toe weinig van terecht.
Ja onze minister president Schoof heeft uitgesproken dat het kabinet een kabinet is voor iedereen. Wat versta jij daar onder of wat is jou definitie voor ‘iedereen’. Geld dat iedereen ook voor bijvoorbeeld moordenaars of pedofielen? Ik zeg ja ook voor hun geld dat ons kabinet voor hen is maar uiteraard wel met een differente behandeling. Daar zal jij het wel mee eens zijn denk ik. En weet je hoe voormalig Staatssecretaris (ze was inderdaad geen minister) Nora Achahbar de Marokkaanse (ze is inderdaad Nederlandse maar blijft bij haar Marokkaanse roods) dat verstaat? Nu dat heeft zei onduidelijk uitgesproken in haar verklaring en zegt: ‘vanwege de polariserende omgangsvormen van de afgelopen weken’. Ze maakte niet duidelijk wat ze daar precies mee bedoelt en wil geen antwoord geven aan de vragende journalisten.Erik1960 schreef:Laat ik beginnen met de opmerking dat zij geen minister maar staatssecretaris is. Vervolgens: zij is geen Marokkaanse, ze is Nederlandse en is ergens anders op de aardbol ter wereld gekomen. Dan: ze heeft geen moeite met de woorden ‘groot integratieprobleem’ maar met uitingen van haar collega’s die in haar ogen niet stroken met de afspraken die bij de start van dit kabinet gemaakt zijn. Tenslotte: het is in het belang van ons land dat bewindspersonen zorgen voor verbinding. Onze MP heeft bij zijn aantreden uitgesproken dat dit een kabinet gaat worden voor iedereen. Daar komt tot nu toe weinig van terecht.
benefietdiner schreef:Ja onze minister president Schoof heeft uitgesproken dat het kabinet een kabinet is voor iedereen. Wat versta jij daar onder of wat is jou definitie voor ‘iedereen’. Geld dat iedereen ook voor bijvoorbeeld moordenaars of pedofielen? Ik zeg ja ook voor hun geld dat ons kabinet voor hen is maar uiteraard wel met een differente behandeling. Daar zal jij het wel mee eens zijn denk ik. En weet je hoe voormalig Staatssecretaris (ze was inderdaad geen minister) Nora Achahbar de Marokkaanse (ze is inderdaad Nederlandse maar blijft bij haar Marokkaanse roods) dat verstaat? Nu dat heeft zei onduidelijk uitgesproken in haar verklaring en zegt: ‘vanwege de polariserende omgangsvormen van de afgelopen weken’. Ze maakte niet duidelijk wat ze daar precies mee bedoelt en wil geen antwoord geven aan de vragende journalisten.
Voor mij is het wel duidelijk namelijk haar eigen belang, haar eigen ik staat voorop dat is haar identiteit wat haar typeert en geen algemeen belang voor alle Nederlanders. Dit geld trouwens ook voor de afgetreden Folkert Idsinga, die twee weken geleden de deur van het ministerie van Financiën achter zich dichttrok (dat was een Nederlander van geboorte) met de zelfde identiteit als Nora Achahbar dan pas je niet in de regering..
Nogmaals de vraag: Wat is voor jou de definitie als minister president in het kabinet zegt er voor iedereen wil zijn?
Nee dat vind ik niet want het is regel dat er nooit onthuld wordt wat er in de ministerraad is gezegd, de uitkomst wel.Erik1960 schreef:Net als de MP mag ook de voormalig staatssecretaris niet onthullen wat er in de ministerraad is gezegd. Of vind je dat ook de MP vanuit eigenbelang en zijn identiteit het algemeen belang van de Nederlanders schaadt door te zwijgen?
De Achterhoekse bevolking staat bekend om haar veerkracht en vermogen om zich aan te passen heb ik wel eens begrepen. Bij voormalig Staatssecretaris Nora Achahbar kan ik dat niet ondekken.Erik1960 schreef:Ik ben trouwens Nederlander maar blijf bij mijn Achterhoekse roots.
Dat zeg ik helemaal niet maar hiermee raak je wel de kern van de zaak, jij interpreteer mijn reactie en draait de feiten om. Ook Stephan van Baarle van partij Denk is daar bijzonder goed in. Ik haalt een voorbeeld aan jij ook. Het zijn twee verschillende voorbeelden waarvoor de overheid moet staan en zoals ik zei met differente behandeling.Erik1960 schreef:Een MP die zegt dat hij er voor alle Nederlanders wil zijn, zorgt er voor dat er geen mensen buitengesloten worden op grond van bijvoorbeeld afkomst of huidskleur. Ik lees in jouw woorden dat je Marokkaan in hetzelfde rijtje plaatst als moordenaar en pedofiel. Dat slaat toch nergens op?
benefietdiner schreef:Nee dat vind ik niet want het is regel dat er nooit onthuld wordt wat er in de ministerraad is gezegd, de uitkomst wel.
De Achterhoekse bevolking staat bekend om haar veerkracht en vermogen om zich aan te passen heb ik wel eens begrepen. Bij voormalig Staatssecretaris Nora Achahbar kan ik dat niet ondekken.
Dat zeg ik helemaal niet maar hiermee raak je wel de kern van de zaak, jij interpreteer mijn reactie en draait de feiten om. Ook Stephan van Baarle van partij Denk is daar bijzonder goed in. Ik haalt een voorbeeld aan jij ook. Het zijn twee verschillende voorbeelden waarvoor de overheid moet staan en zoals ik zei met differente behandeling.
Mijn voorbeeld in de strafrechtelijk zin jou voorbeeld in legaliteitsbeginsel want er bestaat geen menselijke rassen.
Ik heb net zoveel achting voor mensen met minder talenten als mevrouw Achahbar en misschien soms wel meer. Gedrag is voor de overheid van zeer belang. Een open overheid valt of staat met de optelsom van het gedrag van duizenden.Erik1960 schreef:Misschien moet je je dan eens beter verdiepen in de achtergrond van mevrouw Achahbar. Ze is vanuit bepaald niet de meest ideale omstandigheden opgegroeid en heeft zich ontwikkeld tot een gewaardeerde jurist, rechter en officier van justitie voordat ze gevraagd werd staatssecretaris te worden.
De overheid moet zich in de behandeling van burgers beperken tot reageren op gedrag, Het dient geen enkel doel daaraan groepsaanduidingen toe te voegen.
benefietdiner schreef:Ik heb net zoveel achting voor mensen met minder talenten als mevrouw Achahbar en misschien soms wel meer. Gedrag is voor de overheid van zeer belang. Een open overheid valt of staat met de optelsom van het gedrag van duizenden.
Gedrag wordt bepaald door drie factoren, namelijk motivatie, gelegenheid en capaciteit. Motivatie is de mate waarin de persoon een doel wenst te bereiken, of interesse heeft voor specifiek gedrag en misschien is jou achterhoekse bevolking een voorbeeld.
Het tegendeel heeft zij bewezen toe ze opstapte.Erik1960 schreef:Wanneer je in staat bent om je vanuit een ronduit arm gezin, waar je je huiswerk vaak bij kaarslicht zit te maken, op te klimmen naar de positie die ze heeft, dan is geen enkele aanleiding te twijfelen aan haar aanpassingsvermogen en haar veerkracht.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten