Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 nov 2024 21:51

elbert schreef:We hoeven niet naar Frankrijk te kijken. In Amsterdam gaat het vanavond opnieuw mis. Dit heeft dus helemaal niets met Israëlische voetbalsupporters te maken. Die zijn allang weer in Tel Aviv. Maar de rellen in Amsterdam gaan gewoon door. https://nos.nl/artikel/2544156-me-ingez ... s-bekogeld
zeker.
Nog ter bevestiging in het RD vandaag en wat ik al eerder zei over de Marokkaanse bevoking.

„Overheid durft betrokkenheid Marokkanen bij geweld tegen Joden niet te benoemen”

Nederlandse autoriteiten „durven niet precies te benoemen” dat nogal eens mensen met een Marokkaanse achtergrond betrokken zijn bij antisemitisme, zoals de Jodenjacht van vorige week in Amsterdam.

Dat stelt criminoloog en antropoloog dr. Hans Werdmölder, die al zo’n veertig jaar Marokkaanse criminelen volgt en daar diverse publicaties over schreef.

https://www.rd.nl/artikel/1084289-overh ... e-benoemen

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 nov 2024 08:12

benefietdiner schreef:Ja blijft bij je verkeerde denkfout en weet niet dat één dode vlieg de zalf van de apothekers doet stinken en opwellen.

Dan heb je de wijze spreuk van Salomo niet begrepen zoals ik hem toegepast heb en uiteraard vallen de dwazen je bij.

Prediker 10: 1 Een kostbare zalf bederft al door één dode vlieg, een beetje dwaasheid maakt de beste wijsheid ranzig. 2 De wijze volgt altijd het goede spoor, de dwaas ontspoort voortdurend, 3 en terwijl hij doelloos ronddwaalt op de weg toont hij steeds aan iedereen hoe dwaas hij is.

Jouw verkeerde denkbeeld is dat je die tekst collectief maakt door hem op een hele bevolkingsgroep toe te passen, maar dat staat er dus niet.
Het is meer zoiets als bijvoorbeeld 1 dode vlieg, in jouw geval racisme bedeft minstens je hele politieke mening over alles wat je daaraan linkt.
Het zegt nl. wel iets over je manier van denken. Die vruchtjes daarvan zie ik hier regelmatig terug, ook in andere onderwerpen.
Verreweg de meeste Morokkanen zijn niet crimineel, en dat verandert niet als bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in een groep relschoppers.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2024 09:11

naamloos schreef:Prediker 10: 1 Een kostbare zalf bederft al door één dode vlieg, een beetje dwaasheid maakt de beste wijsheid ranzig. 2 De wijze volgt altijd het goede spoor, de dwaas ontspoort voortdurend, 3 en terwijl hij doelloos ronddwaalt op de weg toont hij steeds aan iedereen hoe dwaas hij is.

Jouw verkeerde denkbeeld is dat je die tekst collectief maakt door hem op een hele bevolkingsgroep toe te passen, maar dat staat er dus niet.
Het is meer zoiets als bijvoorbeeld 1 dode vlieg, in jouw geval racisme bedeft minstens je hele politieke mening over alles wat je daaraan linkt.
Het zegt nl. wel iets over je manier van denken. Die vruchtjes daarvan zie ik hier regelmatig terug, ook in andere onderwerpen.
Verreweg de meeste Morokkanen zijn niet crimineel, en dat verandert niet als bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in een groep relschoppers.

Het zou je sieren als Nederlands burger (daar ga ik dan maar vanuit dat je het bent) als je het boek van Criminoloog en antropoloog Hans Werdmölder ‘Marokkaanse lieverdjes’ zou lezen en tot je laten door dringen.

Samenvatting van het boek:

Al geruime tijd kent de Nederlandse samenleving problemen in de omgang met een groep Marokkaanse jongens. Zij terroriseren de straten en vertonen hinderlijk crimineel gedrag. Wat zijn de achtergronden van hun gedrag? Hoe is het mogelijk dat een klein deel van onze Marokkaanse jeugd optreedt op een manier die in Marokko absoluut niet wordt getolereerd? En hoe valt te begrijpen dat een aantal Marokkaanse jongeren radicaliseert en verstrikt raakt in de netten van radicale moslimfundamentalisten? Hoe reageert de Marokkaanse gemeenschap op de problemen in eigen kring? Criminoloog en antropoloog Hans Werdmölder doet al ruim twintig jaar onderzoek onder Marokkaanse jongeren in ons land. In dit boek geeft hij aan de hand van vele voorbeelden en persoonlijke verhalen antwoord op de vragen die deze groep oproept. Daarbij gaat hij in op belangrijke begrippen uit de Marokkaanse cultuur, zoals religie, eer, schaamte en respect. Ook suggereert hij een aantal belangwekkende oplossingen voor de problematiek die onze samenleving zo bezighoudt.

De Integratie van de Marokkaanse bevolking is al 40 jaar mislukt omdat de groepen segregeren.
Het wordt tijd dat Nederland inzet op assimilatie.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2024 09:21

‘Halsema in geheim overleg over Jodenjacht: moeten Geert Wilders de wind uit de zeilen houden'

Lokale partijleiders spraken af dat Halsema niet 'de kop van jut' mocht worden
Burgemeester Femke Halsema heeft de fractievoorzitters van de Amsterdamse gemeenteraad getipt om ‘regie te houden’ tijdens het debat over de Jodenjacht in Amsterdam en eerder te debatteren dan de Tweede Kamer. De reden? Geert Wilders en de landelijke politiek de wind uit de zeilen houden.

Dat schrijft De Telegraaf in een reconstructie van het overleg. De burgemeester zou hebben gezegd dat het verstandig is om het spoeddebat over de horrornacht eerder te voeren dan de Tweede Kamer, om zo het parlement ‘de pas af te snijden’ en Den Haag te ‘terugduwen’. ](*,)

https://www.nieuwnieuws.nl/artikel/binn ... den/165096

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2024 09:47

elbert schreef:Ik zie dat er een aantal vreemde conclusies in de media terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld wordt daarbij gebruik gemaakt van een video die een 14 jarige jongen heeft gemaakt (de zgn. Bender video) en waarbij hij duidelijk de gebeurtenissen verkeerd interpreteert, waardoor men een deel van de oorzaak ten onrechte bij de Maccabi fans lijkt te leggen (o.a. de NOS, het AD en Nu.nl doen dat).

Bedankt voor de informatie, het helpt me voor mijn beeldvorming en om deze waar nodig bij te stellen.

We zijn nu op het punt gekomen in de landelijke discussie dat er gezegd wordt "Wilders is een racist omdat hij 'minder, minder' heeft geroepen" en "racistisch geweld tegen Joden mag geen pogrom heten omdat 'die Joden het er ook wel een beetje zelf naar gemaakt hebben'", om Johan Derksen te citeren.
In wat voor een vertroebelde situatie zijn we dan terechtgekomen?

Het punt met Wilders blijft vooral dat hij een bevolkingsgroep in zijn geheel de schuld geeft en dat is nooit goed. Je kan niet zeggen: Marokkanen zijn fout. Het gaat hier om een groep Marokkanen die zich midraagt en als die nuance mist doet Wilders weinig anders dan mensen die de Joden de schuld van dingen gaan geven. In beide gevallen werkt het ook polariserend en averechts. Spreek uit dat je problemen het met de groep moslimjongeren die zich niet kan gedragen of met het beleid van Netanyahu en zijn regering maar ga niet generaliseren.

Het heeft dus ook niets met voetbal te maken, wel alles met politiek/religie en met groepsloyaliteit, wat voor mensen met een achtergrond in de moslimwereld uiterst belangrijk is.
Heeft dat niet ook alles met die bedwelming te maken en met die steen die moeilijk te tillen is, waar de bijbeltekst over spreekt? Daardoor worden dingen niet meer helder gezien.

Dat zou kunnen, het heeft in ieder geval met een veel groter conflict van botsende ideeen en (sub)culturen te maken. En het heeft niet zozeer met voetbal te maken maar het is natuurlijk geen toeval dat de rellen rond de voetbalwedstrijd ontstonden, met zo'n beladen onderwerp blijkt er maar weinig nodig te zijn om de boel te laten exploderen.... (waarmee ik overigens niets van wat er gebeurd is qua antisemitisme en verdere rellen wil goedpraten)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2024 09:56

benefietdiner schreef:Het zou je sieren als Nederlands burger (daar ga ik dan maar vanuit dat je het bent) als je het boek van Criminoloog en antropoloog Hans Werdmölder ‘Marokkaanse lieverdjes’ zou lezen en tot je laten door dringen.

Samenvatting van het boek:

Al geruime tijd kent de Nederlandse samenleving problemen in de omgang met een groep Marokkaanse jongens. Zij terroriseren de straten en vertonen hinderlijk crimineel gedrag. Wat zijn de achtergronden van hun gedrag? Hoe is het mogelijk dat een klein deel van onze Marokkaanse jeugd optreedt op een manier die in Marokko absoluut niet wordt getolereerd? En hoe valt te begrijpen dat een aantal Marokkaanse jongeren radicaliseert en verstrikt raakt in de netten van radicale moslimfundamentalisten? Hoe reageert de Marokkaanse gemeenschap op de problemen in eigen kring?

En als jij dit hier op deze manier zou zeggen (en dat zelfde geldt voor dhr Wilders) was er helemaal niets aan de hand. Hier is iedereen het mee eens. Probleem is als je alle Marokkanen dit in de schoenen gaat schuiven, als je zegt dat allemaal fout zijn want dat zit in hun bloed, hun DNA. Als je niet zegt: "We willen minder probleemjongeren onder die bevolkingsgroep" maar "we willen minder van die bevolkingsgroep".

De Integratie van de Marokkaanse bevolking is al 40 jaar mislukt omdat de groepen segregeren.
Het wordt tijd dat Nederland inzet op assimilatie.

Vertel, hoe ga je dat regelen? Ik ben benieuwd naar je plannen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 12 nov 2024 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2024 10:43

Marnix schreef:Vertel, hoe ga je dat regelen? Ik ben benieuwd naar je plannen.

Alvast een punt.
Vanmiddag (dinsdag) is de Raad Amsterdam bijeen over antisemitisch geweld na voetbalwedstrijd. https://www.rd.nl/artikel/1084318-raad- ... lwedstrijd

Wat blijkt Activist mag dinsdag toch demonstreren ondanks uitdrukkelijk verbod op demonstratie tot en met donderdag.
https://www.ad.nl/binnenland/live-gewel ... ~af2e022f/

Dit is wegkijken en een zeer slap of geen beleid zeker door burgemeester Halsema.
Er wordt niet gehandhaafd. Als daar al eens mee begonnen wordt zijn we een miniem puntje verder.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 nov 2024 10:46

Marnix schreef:Als je niet zegt: "We willen minder probleemjongeren onder die bevolkingsgroep" maar "we willen minder van die bevolkingsgroep".

Vertel, hoe ga je dat regelen? Ik ben benieuwd naar je plannen.
Als er onder die jongeren personen zijn met een dubbel paspoort dan is het afnemen van de Nederlandse nationaliteit en uitzetting wel degelijk een optie. Daar hintte premier Schoof in zijn persconferentie gisteren op, dus in dat opzicht is "minder, minder" wel een mogelijkheid. Maar het probleem is dat het hier om 3e en 4e generatie Marokkaanse jongeren gaat en ik weet niet hoe dat met die dubbele nationaliteit zit. Waarschijnlijk hebben ze alleen een Nederlands paspoort.
V.w.b. "assimilatie", daar geloof ik niet in. Er zijn stoere rechtse praatjes over opvoedkampen en meer van dat soort ideeen, maar dat gaat niet gebeuren en als het gebeurt geloof ik niet dat het gaat werken.
Het individueel oppakken van raddraaiers en die in de cel zetten, dat is wel een manier om dit aan te pakken. En het zou ook goed zijn als de Marokkaanse bevolking niet geconcentreerd in bepaalde wijken zou wonen (zoals de Schildersbuurt in Den Haag en Amsterdam-West, de thuisbasis van de mocromaffia), maar meer gespreid zou wonen. Maar hoe je dat aanpakt, is ook nog maar de vraag.
benefietdiner schreef:Er wordt niet gehandhaafd. Als daar al eens mee begonnen wordt zijn we een miniem puntje verder.
Dat is inderdaad een probleem. Als je als overheid het signaal afgeeft dat je elke overtreding met fluwelen handschoenen aanpakt, dan wordt er stelselmatig over de grens van wat mag heengegaan.
Dit is namelijk heel typisch: er is een demonstratieverbod tot en met donderdag, maar vandaag mag een pro-Palestijnse demonstratie toch doorgaan als uitzondering. Wie dit uit kan leggen? Ik snap het in elk geval niet. Als je een verbod instelt, wees dan tenminste consequent.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 nov 2024 11:21

benefietdiner schreef:Het zou je sieren als Nederlands burger (daar ga ik dan maar vanuit dat je het bent) als je het boek van Criminoloog en antropoloog Hans Werdmölder ‘Marokkaanse lieverdjes’ zou lezen en tot je laten door dringen.

Ja hoor, ik ben een Nederlands burger, ik lees altijd zo breed mogelijk en verder hou ik me aan de feiten.
Ook hou ik rekening met de omstandigheden waarin dingen gebeuren, ook niet onbelangrijk.
En verder heb ik er een gruwelijke hekel aan om Bijbeltektsjes te verdraaien en ze vervolgens te plakken op je eigen mening om op die manier te proberen je eigen 'gelijk' goddelijk gezag te geven. :^o
Zie verder de reactie van Marnix op jouw 'gelijk', daar ben ik helemaal mee eens.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2024 13:54

elbert schreef:Als er onder die jongeren personen zijn met een dubbel paspoort dan is het afnemen van de Nederlandse nationaliteit en uitzetting wel degelijk een optie. Daar hintte premier Schoof in zijn persconferentie gisteren op, dus in dat opzicht is "minder, minder" wel een mogelijkheid. Maar het probleem is dat het hier om 3e en 4e generatie Marokkaanse jongeren gaat en ik weet niet hoe dat met die dubbele nationaliteit zit. Waarschijnlijk hebben ze alleen een Nederlands paspoort.

Precies. En kan je dan populistisch en stoer roepen: "Willen jullie meer of minder Marokkanen" maar Wilders had ook kunnen zeggen "Willen jullie meer of minder Marokkaanse probleemjongeren" want dat is nogal een verschil. Daarnaast werkt het telkens roepen dat ze het land uit moeten en zo niet want inderdaad, vrijwel iedereen woont hier al hun hele leven en heeft geen dubbel paspoort.

V.w.b. "assimilatie", daar geloof ik niet in. Er zijn stoere rechtse praatjes over opvoedkampen en meer van dat soort ideeën, maar dat gaat niet gebeuren en als het gebeurt geloof ik niet dat het gaat werken.
Het individueel oppakken van raddraaiers en die in de cel zetten, dat is wel een manier om dit aan te pakken. En het zou ook goed zijn als de Marokkaanse bevolking niet geconcentreerd in bepaalde wijken zou wonen (zoals de Schildersbuurt in Den Haag en Amsterdam-West, de thuisbasis van de mocromaffia), maar meer gespreid zou wonen. Maar hoe je dat aanpakt, is ook nog maar de vraag.

Klopt. De wijk waarin je komt te wonen heeft ook weer te maken met de kansen die je hebt in een samenleving. Daar is in het verleden ook veel te weinig geïnvesteerd want men dacht: Al die gastarbeiders gaan vanzelf weer terug. En groepen die voor problemen zorgen zijn vaak weer op die manier aan de rand van de samenleving blijven staan. Maar hele bevolkingsgroepen of rehligieuze groepen nog meer naar de rand duwen (zoals o.a. Wilders consequent doet) werkt ook alleen maar averechts

Dat is inderdaad een probleem. Als je als overheid het signaal afgeeft dat je elke overtreding met fluwelen handschoenen aanpakt, dan wordt er stelselmatig over de grens van wat mag heengegaan.
Dit is namelijk heel typisch: er is een demonstratieverbod tot en met donderdag, maar vandaag mag een pro-Palestijnse demonstratie toch doorgaan als uitzondering. Wie dit uit kan leggen? Ik snap het in elk geval niet. Als je een verbod instelt, wees dan tenminste consequent.

Geen idee waarom de driehoek dat besproken heeft nee. Het lijkt er wel op dat ze wat strenger gaan optreden als mensen die uitspraak naast zich neerleggen.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 12 nov 2024 18:13

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er vorige week al conclusies werden getrokken voordat de feiten op tafel lagen. En dat die eerste conclusies uit Israël kwamen. Politici als Wilders doen maar al te graag mee aan dat giftige spel.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2024 18:31

Erik1960 schreef:Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er vorige week al conclusies werden getrokken voordat de feiten op tafel lagen. En dat die eerste conclusies uit Israël kwamen. Politici als Wilders doen maar al te graag mee aan dat giftige spel.

Bron ?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2024 18:38

Marnix schreef:Precies. En kan je dan populistisch en stoer roepen: "Willen jullie meer of minder Marokkanen" maar Wilders had ook kunnen zeggen "Willen jullie meer of minder Marokkaanse probleemjongeren" want dat is nogal een verschil. Daarnaast werkt het telkens roepen dat ze het land uit moeten en zo niet want inderdaad, vrijwel iedereen woont hier al hun hele leven en heeft geen dubbel paspoort.

Nee dat heeft Wilders goed geroepen want wat de mens zaait, dat zal hij ook maaien, en wie wint zaait zal storm oogsten. Dat geld inclusief oud en jong.
De vruchten zien we inmiddels en al reeds 20 jaar:
https://www.ad.nl/video/productie/wilde ... oor-875569

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2024 19:06

Van der Plas: 'Halsema heeft de boel niet in de hand'

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2024 00:16

benefietdiner schreef:Nee dat heeft Wilders goed geroepen want wat de mens zaait, dat zal hij ook maaien, en wie wint zaait zal storm oogsten. Dat geld inclusief oud en jong.
De vruchten zien we inmiddels en al reeds 20 jaar:
https://www.ad.nl/video/productie/wilde ... oor-875569

Je bent in ieder geval al net zo goed in oneliners en dooddoeners als Geert. Bedenk dat je zelf ook oogst wat je zaait.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”