Marnix schreef:Als je niet zegt: "We willen minder probleemjongeren onder die bevolkingsgroep" maar "we willen minder van die bevolkingsgroep".
Vertel, hoe ga je dat regelen? Ik ben benieuwd naar je plannen.
Als er onder die jongeren personen zijn met een dubbel paspoort dan is het afnemen van de Nederlandse nationaliteit en uitzetting wel degelijk een optie. Daar hintte premier Schoof in zijn persconferentie gisteren op, dus in dat opzicht is "minder, minder" wel een mogelijkheid. Maar het probleem is dat het hier om 3e en 4e generatie Marokkaanse jongeren gaat en ik weet niet hoe dat met die dubbele nationaliteit zit. Waarschijnlijk hebben ze alleen een Nederlands paspoort.
V.w.b. "assimilatie", daar geloof ik niet in. Er zijn stoere rechtse praatjes over opvoedkampen en meer van dat soort ideeen, maar dat gaat niet gebeuren en als het gebeurt geloof ik niet dat het gaat werken.
Het individueel oppakken van raddraaiers en die in de cel zetten, dat is wel een manier om dit aan te pakken. En het zou ook goed zijn als de Marokkaanse bevolking niet geconcentreerd in bepaalde wijken zou wonen (zoals de Schildersbuurt in Den Haag en Amsterdam-West, de thuisbasis van de mocromaffia), maar meer gespreid zou wonen. Maar hoe je dat aanpakt, is ook nog maar de vraag.
benefietdiner schreef:Er wordt niet gehandhaafd. Als daar al eens mee begonnen wordt zijn we een miniem puntje verder.
Dat is inderdaad een probleem. Als je als overheid het signaal afgeeft dat je elke overtreding met fluwelen handschoenen aanpakt, dan wordt er stelselmatig over de grens van wat mag heengegaan.
Dit is namelijk heel typisch: er is een demonstratieverbod tot en met donderdag, maar vandaag mag een pro-Palestijnse demonstratie
toch doorgaan als uitzondering. Wie dit uit kan leggen? Ik snap het in elk geval niet. Als je een verbod instelt, wees dan tenminste consequent.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)